alleen start kaart verder niets..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

alleen start kaart verder niets..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 16:33

He Bokkers..

Ik wou even vragen he..

Wat zouden jullie doen.. Ik ben iemand die absoluut niet in een groep kan rijden, wordt dan helemaal afgeleid en gestressed.
Vandaar dat ik dus ook prive les neem..

Nou komt het.. Ik Wil nu een startkaar aanvragen Maar dat gaat meestal samen met lessen en bak gebruik voor +- 400 euro en als je alleen een startkaart neemt voor ongv 70euro zonder verdere verplichtingen dan kan ik ook Nooit in de groeps lessen.

En het is eigenlijk wel goed om af en toe toch in een groep te rijden om het aan te leren (aangezien de hoeveel heid paarden op wedstrijd.)

Wat zouden jullie doen...

_Lola_

Re: alleen start kaart verder niets..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:52

Niemand geen raad..?

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:05

Je hebt clubs waarbij je gewoon lidmaatschap moet betalen (voor de startkaart) en waar je per les gewoon apart kunt betalen als je meerijdt.. Dit zou in jou opzicht het meest zinvolste zijn..
Moet je even in de buurt vragen wat daar de mogelijkheden zijn op de clubs, en als het nergens is, kun je dit idee natuurlijk altijd voorleggen je hebt het toch goed onderbouwt..
Psje, clublessen (bij mij) waren meestal met zo 4 ruiters in totaal, dus heel druk was het nou ook weer niet

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:11

Ik snap je probleem en ben het volledig met Steph_ eens.

Mijn tip: Neem anders alleen een startkaart en ga evt. samen met vriendinnen rijden. Dat is ongeveer als op een wedstrijd, dan doe je ook niet allemaal hetzelfde

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 15:14

Ja daar zat ik ook al aan te denken... Om idd met wat mensen in een bak te rijden bij ons thuis,...
Ik heb bij alle manege's bij ons in de buurt gevraagd en overal is alles of niets.. Dus niet af en toe een les en startkaart.,. maar echt of startkaart geen lessen of startkaart 1 of 2x per week lessen :S...

Maar Als ik strax wat vaker op wedstrijd ga went dat natuurlijk ook wel vanzelf... neem ik aan...

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:22

Ja dat went vanzelf, ik moest eerst ook heel erg wennen hoor

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 15:39

maar rij jij in een les met of zonder andere ruiters..? Ik heb echt al 4jaar niet meer met andere in een bak gereden..

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:40

Ik krijg prive les. En soms rijd ik samen met een vriendin in de bak (1 keer in de maand ofzo) voor de gezeligheid. En ik rijd 1 keer in de 2 weken concour, de eerste paar keer moest ik echt heel erg wennen en werd heel zenuwachtig tussen al die ruiters enz. het went vanzelf en in de loop van tijd gaat het steeds beter.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 16:21

ja ik denk toch dat ik het ook zo ga doen.. gewoon lekker blijven prive lessen en verder op wedstrijd maar wennen aan....

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:25

kimmielove schreef:
Ja daar zat ik ook al aan te denken... Om idd met wat mensen in een bak te rijden bij ons thuis,...
Ik heb bij alle manege's bij ons in de buurt gevraagd en overal is alles of niets.. Dus niet af en toe een les en startkaart.,. maar echt of startkaart geen lessen of startkaart 1 of 2x per week lessen :S...

Maar Als ik strax wat vaker op wedstrijd ga went dat natuurlijk ook wel vanzelf... neem ik aan...

meis kijk hier eens:
www.psc-lichtenvoorde.nl

daar hebben ze een hippische vereniging opgezet,voor mensen die alleen een startkaart willen en een lidmaatschap op de vereniging zonder enige les...(25euro in het jaar geloof ik)
misschien dat je daar je aan moet melden
(kijk onder kopje manege --> verenigingen)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:28

huh? k snap hem niej

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:28

hier een stukje van hun site,met het kostenplaatje:
Citaat:
Afdeling Paarden

Zodra men de beschikking heeft over een eigen paard kan men lid worden van de afdeling paarden. De vereniging voor paarden is enkel en alleen een startkaartenvereniging. Er worden geen lessen gegeven via de vereniging. Leden die willen lessen, kunnen lessen volgen bij het Paardensportcentrum. De ruiters van de vereniging worden dan zoveel mogelijk bij elkaar en op niveau in de lessen geplaatst.

Wedstrijden

Wanneer men lid is en een startkaart heeft, kan men deelnemen aan alle KNHS wedstrijden die georganiseerd worden.

Inschrijfgeld en contributie

- Inschrijfgeld nieuwe leden € 12,50

- Verenigingsafdracht rijdend lid € 25,- per jaar

- Verenigingsafdracht niet rijdend lid € 15,- per jaar

- Lidmaatschapskosten KNHS € 12,50 per jaar

- Paard en Sport € 26,- per jaar

Wedstrijd kosten

- Startkaart € 37,- per jaar

- Startcoupons per 16 stuks € 15,25

Overige kosten

- Eenmalige registratie paard € 20,-

- Eenmalige persoonsregistratie € 2,80

ik hoop dat je hier iets mee kunt,op de site zelf staan nog wat info,en tel.nummers

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:31

OemmiejO schreef:
huh? k snap hem niej

gewoon normaal nederlands en geen msn-sms of breezah taal

wat snap je niet??
het gaat hier om de vraag van de TS,die wedstrijden wil rijden,maar niet verbonden wil zijn aan de clublessen en de kosten van de club

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:05

Als je geen gebruik wilt maken van de faciliteiten van je rijvereniging. Kan je net zo goed lid worden bij een vereniging die 50 km verderop huisvest.

Je moet wel in de gaten houden in welke kring etc. die vereniging zit, want dat bepaald op welke kampioenschappen jij mag rijden. Maar je hoeft dus niet persé lid te worden bij een dure vereniging in de buurt.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 17:06

he ja daar heb ik zeker wel wat aan ga eens bellen.. Heb bij ons 1plaats verder op ook een manege waar ik alleen startkaart kan krijgen voor 75euro per jaar. komen dan natuurlijk wel nog wedstrijd geld bij..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:17

kimmielove schreef:
he ja daar heb ik zeker wel wat aan ga eens bellen.. Heb bij ons 1plaats verder op ook een manege waar ik alleen startkaart kan krijgen voor 75euro per jaar. komen dan natuurlijk wel nog wedstrijd geld bij..

kijk maar eens wat je doet

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:31

VMR -> WD