Indoorwedstrijden Noord-Holland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pava

Indoorwedstrijden Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 14:23

Wat vinden jullie fijne locaties om indoor te starten? Ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan Midden-Beemster en Wormerveer, maar er zijn vast wel meer indoorwedstrijden die fijn zijn om te rijden. Voor mij zijn ruime parkeergelegenheid en voldoende losrijruimte erg belangrijk. Wie heeft nog een goeie suggestie voor deze winter?

Sempre

Re: Indoorwedstrijden Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:24

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:40

manege de ruif wel eens geweest? Inrijmogelijkheden zijn goed, parkeer gelegenheid wat minder, ligt er ook een beetje aan hoe druk het is op het moment dat je start(kan erg verschillen)

Inrijden is in een overdekte "buitenbak" met achterberg bodem, ook hier geldt dat de drukte erg verschilt maar ik vind het altijd wel te doen. De proef is dus in de binnenbak.

je moet er wel snel bij zijn met inschrijven, gaat erg hard.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:48

Ze zei voldoende parkeergelegenheid en voldoende losrijruimte Dat mis ik beide bij Belckmeer.

RAP in Anna Paulowna is fijn(20x80 binnenbak dus deel om los te rijden, buiten is ook vaak prima losrijden en super parkeerterrein)

Wieringermeerruiters in Middenmeer vind ik ook altijd erg fijn.

Blokker is met dressuur prima te doen qua parkeren, met springen is het weleens krap. Binnen losrijden in 20x40 bak, wedstrijdring 20x60.

Assendelft vind ik voor het springen ook altijd heel fijn. Hoe losrijden met dressuur daar is weet ik niet. Parkeren is met het nieuwe parkeerterrein honderd procent beter!

Er zijn er nog veel meer, maar dit zijn de locaties waar ik zelf graag rijd.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:46

bij blokker is er altijd strenge jury's en tijdens inrijden lopen er steeds kinderen in de bak dus ik ga noooit meer naar blokker

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:47

Alcmaria Hippix (manege van Poelenburgh) in Schoorl. Parkeren is wat minder, ligt ook aan het tijdstip waarop je moet starten. Losrijbaan en wedstrijdring is beide in een binnenbaan 20 x 40

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:48

Manege Molendijk in Heerhugowaard.
Daar heb je mega veel parkeerplek alleen weinig ruimte om in te rijden.

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:51

[quote="Th0mas"]bij blokker is er altijd strenge jury's

Altijd dat gedoe over strenge jury's.
Als je een goede proef neerzet dan krijg je echt wel je punten hoor

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:05

Dat ben ik met je eens snappie (al nieuwe instructie gevonden?)

Heb in Blokker ook nog nooit problemen met inrijden gehad trouwens. Als er eens pennymeisjes op een onstrategische plek gaan staan vraag ik altijd vriendelijk of ze een paar meter op willen schuiven, werkt altijd

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:16

Snappie schreef:
Th0mas schreef:
bij blokker is er altijd strenge jury's

Altijd dat gedoe over strenge jury's.
Als je een goede proef neerzet dan krijg je echt wel je punten hoor

ja duhhh

ik had daar al 3 keer hetzelfde jury en hij heet de achternaam strums, die is echt heel streng !!

oeps dat was off topic

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:19

Maar die ben ik ook op heel veel andere concoursen dan Blokker tegengekomen hoor
Ik kon altijd wel punten rijden bij hem eerlijk gezegd, vond hem juist altijd wel fair jureren

(nog meer offtopic, zal het niet meer doen )

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:20

Waarland schijnt erg prettig te zijn. Wieringermeerruiters vind ik fijn, zelfde als Noorder Koggenruiters en de Wironruiters!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:00

De Wironruiters hebben een binnenbak van 20x60 dus je rijdt in op 20x20 (of buiten natuurlijk), ik ga er niet meer heen......

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:30

Waarland vond ik het parkeren nooit zo geweldig geregeld. Weet niet hoe het nu is?
Sinds ik zelf mag rijden maakt het me ook niet meer zoveel uit, ik kom wel weer weg. MIjn moeder had er altijd wat meer moeite mee, dan lette ik er nog wel op met inschrijven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:28

Ik weet niet of het te ver is voor je, maar Lisse is nog een mooie indooraccommodatie. Verder ken ik nog Nw-Vennep en dan het Meers Paardencentrum en voor jou in de buurt: Spijkerboor. Die mis ik hier nog op het lijstje
O ja, Haarlem Schoteroog is ook een mooie accommodatie. Bedenk wel dat alles met 2 indoor bakken heeeeeel snel vol zit en dat ze vaak de voorkeur geven aan eigen leden.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 08:42

Snappie schreef:
Alcmaria Hippix (manege van Poelenburgh) in Schoorl. Parkeren is wat minder, ligt ook aan het tijdstip waarop je moet starten. Losrijbaan en wedstrijdring is beide in een binnenbaan 20 x 40

Dat is mijn eigen vereniging Maar daar start is dus niet meer sinds ik 15 minuten op de duinweg stond te wachten totdat ik het parkeerterrein op kon....

O ja, buiten losrijden vind ik nog niet eens zo erg hoor. Dat moet in Midden-Beemster ook. Het gaat mij echt vooral om de losrijruimte en de parkeergelegenheid.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:58

Quote: Thomas:

ik had daar al 3 keer hetzelfde jury en hij heet de achternaam strums, die is echt heel streng !!

oeps dat was off topic

Jij bedoeld meneer Sturm!
Hele schappelijke jury hoor!
Bij hem heb ik ooit 2 dikke winstpunten in 1 proef gereden en ik start nog wel met een pony tussen de paarden!
Zal dus echt aan jezelf liggen...

(makkelijk he, zo'n man met naam en toenaam op bokt te zetten...en kijken naar jezelf HO maar!)

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:16

Jep meneer Sturm is idd heel fijn om bij te rijden. Maar ff ontopic, Spijkerboor vind ik niet zo super om te rijden, maar Haarlem Schoteroog, Blokker, Lisse, Wormerveer, Wieringermeer en Benningbroek vind ik fijn om te rijden!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:20

Benningbroek is idd ook fijn rijden, nu ook 2 indoor banen.....allen niet zo veel parkeer gelegenheid..... (wel voldoende ruimte om weg te komen) En het is makkelijk te berijken....
Ook Anna Paulowna (rap) is fijn rijden.....

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:37

In Heiloo gaan ze nu ook indootwedstrijden organiseren, alleen weet ik niet of het daar fijn rijden is. Ik heb zelf nog nooit in de binnenbak gereden, maar hij schijnt erg stoffig te zijn.
Maar het valt altijd een keer te proberen.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:33

Ik heb een paar keer een buitenwedstrijd gereden in Heiloo en dat vond ik beslist geen succes. Ik ga daar never nooit meer heen. Als er ergens weinig losrijruimte en slechte parkeergelegenheid is, dan is het daar wel.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:50

Ja dat is zeker waar, maar ik had altijd de mazzel dat ik er met 20 minuutjes rijden was en mijn pony voor een groot deel al los was, dus lang hoefde ik niet meer te rijden dan.
Maar het is idd niet om over naar huis te schrijven

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:13

hoe vinden jullie van hoofddorp??

mijn mening:
parkeerplaats: vaak is er genoeg plaats om te parkeren.
rijbakken: buitenbak is lekker groot, goede lichte bodem en is vaak droog ook tijdens regen. binnenbak is de bodem oke, alleen hang er vaak een muffe lucht en binnen die deur is er een huis als de deurbel afgaat kan de paarden zich rot schrikken
voor 2de proef moet je vaak beetje lang wachten.

wat is jullie mening ?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:30

Assendelft is niet fijn met losrijden, echt een belachelijk klein stuk bak afgeschermd voor een heel groepje losrijders. We 2 binnenbakken, maar die worden allebei gebruikt voor de proeven tegelijkertijd rijden. Mijn vermoeden (ik heb er afgelopen zondag nog gestart): veel verdienen in kortere tijd. Iets anders kan ik er niet van maken. Maar ik moet wel zeggen: mijn paard wordt van losrijden in dat piepkleine stukje bak, waar je maar een paar passen rechtuit kan en dan alweer de bocht doormoet, wel elke keer erg soepel. Dus: ergernis bij losrijden / elkaar regelmatig zowat omver rijden, boze blikken, maar qua starten daardoor geen nadeel. maar is je paard niet heel wendbaar of vervelend dicht bij andere paarden dan is het losrijden niet te doen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:31

als het niet goed gaat met inrijden in een kleine bakje ga je dan ergens anders rijden

of mag dat niet ??