Hoe gereden als je hoge punten hebt???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Hoe gereden als je hoge punten hebt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 19:19

Als je hoge punten gehaald hebt hoe hebben jullie dan voor je eigen gevoel gereden.

Ik heb hoge punten als ik het niet verwacht (niet zo fijn gereden heb) en lage punten als ik denk dikke mik (als ik heerlijk gereden heb).
Er zijn ook veel mensen di er hetzelfde over denken.

Kijken die mensen dan niet goed of geven ze alleen punten als het er spectaculair uitziet.
Afgelopen zondag heeft ie nog nooit zo fijn gelopen de 1e proef en dan krijg je gewoon lage punten en de 2e proef was hij heftig en springerig en dan krijg ik dezelfde punten.

Dus hoe zorg krijgen jullie je punten???

anydale

Re: Hoe gereden als je hoge punten hebt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:42

Dat gevoel heb ik ook. Ik reed een keer een goede wedstrijd in de L1, lekker actief. Wel wat slordigheden, maargoed. 170 en 171 pnt. De week erna reed ik een sullig proefje vergeleken met de week ervoor. Maar daarentegen wel netjes op de letter. Toen had ik 180 en 181 pnt En ik merk het wel vaker dat ik een super proef reed en lagere punten kreeg. Niet extreem laag, want ik heb tot nu toe altijd een winstpunt gereden, maar zo rond de 156. Ik weet niet waar dat aan ligt

DAANII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 00:47

ik rij altijd goed

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:00

Afgelopen zaterdag had ik een wedstrijd, maar we waren nogal laat en had maar 5 minuten om in te rijden.

Dit was onze eerste wedstrijd na de zomerstop van 1 maand, en ik zag het dus al helemaal niet meer zitten

Eerste proef wonderbaarljk lekker gereden, goed gevoel. Maar wist niet hoe de anderen hadden gereden dus rekende nergens op.
(de ringmeester kwam trouwens wel naar me toe lopen en zei dat ik een "schoftig goede proef" had gereden

Eindresultaat: 1ste met 177 punten...! (mijn dag kon al niet meer stuk)

Tweede proef ging voor mij dus totaal de mist in (naar mijn gevoel) ze was erg kijkerig in de bak, en ontspanning was niet zoals het hoorde naar mijn gevoel. Maar ze was toch nog best braaf gelukkig (ik nam haar ook niets kwalijk na de korte inrijtijd).
Tot overmaat van ramp vergat ik ook nog de gebroken lijn te tonen (dacht dat ze A zij, maar daarna kwam 'gebrokenlijn' dus dat had H moeten wezen )
A fijn, dit mocht (moest) ik overdoen van de jury en ben gewoon doorgereden, er vanuit gaande dat dit totale fiasco was, maar verder niet ontevreden (behalve over mezelf natuurlijk )

Eindresultaat: 1ste met 176 punten! (-2 door programma fout anders was het 178! )

Het was erg leuk, want op m'n protocol stond 'keurig gereden', dus het zal in iedergeval een beetje harmonieus beeld hebben gegeven denk ik zo
Maar als ik geen prijs had gehad had ik dat ook goed gevonden. Want dat was het naar mijn gevoel niet waard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:06

eigenlijk heel wisselend, meestal weet ik wel of ik een goede of een slechte proef heb gereden. Maar ik heb wel eens voor een hele fijne proef, waarvoor ik zelfs door vreemden werd gecomplimenteerd 136 (!!!) punten gehad - ik vraag me nog steeds af of dat coupon niet gewoon verwisseld was. Andersom heb ik ook wel eens een proef gehad dat ik het liefst gelijk naar huis wilde en dan dus won met 177 punten. Cadeautje van de jury

Maar meestal kan ik het wel een beetje schatten dus.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:15

meestal klopt mijn gevoel aardig met dat van de jury (met mijn huidige paard tenminste, met mijn pony wilde dat nog wel eens flink anders zijn) maar soms verschilt het wel.
Vaak zit dat verschil m in bepaalde punten ->vanaf bovenaf leek halsstrekken erg goed en vanaf de kant net een 6 bijvoorbeeld. Dat kan, ik bedoel, erop is toch anders dan ernaast.
Maar meestal scoor ik vooral hoger dan verwacht met die. Laatste keer dat ik startte in het L1 reed ik een aardige proef, maar wijken ging slecht, geen middengalop op de volte kunnen tonen enz. Ik gokte dus op rond de 156 en eindigde met 166!

maar met mn pony.... dan reed ik slecht en kreeg bijv. 147 (en dan ook echt gewoon omdraaien in de proef enz) of soms zelfs 160.
de week erna reed ik dan een keurige proef, ietsje braaf misschien, maar zonder rare acties -> 139.
tja.....dan denk je bij jezelf...

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:29

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 18-06-24 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:36

komt me ook heeel bekend voor!
mijn pony had idd ook wel eens zulke buien. Ik herinner me nog een keer in het B. Na de proef bij de jury. Vraagt ze wat ik ervan vond. Ik zei echt nog net niet dat het een k*t proef was... zij vond het best netjes.
Was ik dus eerste in die ring met 172 punten....

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:39

Scheelt echt heel erg per jury, ene keer valt het mee andere keer valt het tegen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:16

Ja verschilt heel erg...soms denk je wel eens dat je beter naar huis kunt gaan en dan krijg je 165 en soms gaat ie heerlijk en dan rij je 150...maar natuurlijk krijg je ook wel eens goede punten voor een goede proef...mijn hoogste tot nu toe was 176 in de M1, toen liep ie gewoon lekker...maar soms valt het mee, soms valt het tegen

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:19

Dat heb ik juist heel vaak op school.
Dan denk ik na een proefwerk: Hier heb ik vast een 8 voor!
En dan blijk ik een 5,5 te hebben...
En andersom: Denk ik een vette onvoldoende te krijgen, heb ik gewoon een 8!

Bij wedstrijden weet ik het (nog) niet. Ik ga over 2 weken m'n eerste wedstrijd rijden namelijk(zenuwen!!)...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:28

We zijn met deze pas 6 keer weggeweest en de 2e keer hadden ze 165 punten en een 3e prijs. Saskia rijdt al jaren wedstrijden maar dit had ze echt niet verwacht.
Hij is eigenlijk nog jong, onervaren en soms ronduit stout! Maar in de proef( hij staat op video) is daarvan niks terug te zien, voorwaarts, mooie halshouding, achterbeen gebruik ( lijkt) in orde voor de B, netjes over de rug.
Nog steeds zijn we verbaasd over de hoge punten terwijl het soms( vorige keer in Diever) meer op een bom lijkt dan een wedstrijdpaard. In Diever dus 168 punten voor de 1ste proef terwijl ze wel 2 vieren hadden voor de galop, leek ook meer op vluchten dan op galopperen.

Maar hij scoort ook rustig 3 achten op halsstrekken en middendraf.
Ondanks de spanning ziet het plaatje er dus goed uit, maar we zijn er nog lang niet aan gewend dat je zo hoog kunt scoren terwijl je rijtechnisch soms weinig te vertellen hebt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:47

tot nu toe heb ik 167 166 164 en 163 gekregen toen ik slecht ree
en de 157 158 159 152 154 gekregen toen ik voor mijn gevoel een heerlijke proef reed!

Dus ja, ik baal enorm
Ik heb er al aan gedacht om gewoon slecht te gaan rijden.
de slechtse proef ooit kreeg ik mijn hoogste punten!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:53

Waarschijnlijk is je impuls gewoon veel minder als je lekker rijdt, te rustig. Op wedstrijden kun je nu eenmaal beter wat aktiever rijden( zie ook mijn post.)

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:09

Ik heb van de zomer voor mijn stop ook een aantal proeven gereden dat ik voor mijn gevoel als speedy gonzales door de bak heen ging.. en dan had ik hoge punten.. Maar mijn gevoel vond absoluut van niet.. En op het moment dat ik lekker rij.. en volledige controle gehad heb dan hangt het er vaak om.. Wel of geen puntje.. Mijn gevoel klopt duidelijk absoluut niet met wat de jury vind..

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:29

amondi schreef:
Waarschijnlijk is je impuls gewoon veel minder als je lekker rijdt, te rustig. Op wedstrijden kun je nu eenmaal beter wat aktiever rijden( zie ook mijn post.)

Had ik ook. Mijn pony was op wedstrijden altijd superbraaf waardoor ik de onderdelen wel lekker kon afwerken, maar er zat niet echt tempo in. Vaak ga je ook slingeren als je langzamer gaat. Op die wedstrijd (zie mijn vorige post) was ze enorm druk, ze zette de hals erop en dat vond de jury blijkbaar mooi. Normaal reed ik ook meestal wel een winstpuntje, maar nooit echt hoog, en dan stond er altijd bij: Meer tempo rijden of iets anders in die richting.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:16

Meestal klopt het wel aardig. Maar het is per paard ook weer wisselend. Bij het ene paard kan ik het veel beter inschatten dan bij het andere.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:52

ik kan het eigenlijk altijd wel goed inschatten
en als ik twijfel of er een puntje inzit of niet is het meestal net niet of net wel een winstpunt.. als ik echt echt echt lekker gereden heb en er zaten voor mijn gevoel geen grove foutjes in heb ik altijd wel een winstpunt... ik weet ook goed van mezelf wanneer ik slordig heb geredenen, dan is het dus 3x niks
*** ik heb me proeven 9 van de 10 keer op videoband staan ***

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:03

amondi schreef:

Ik weet niet of dat het bij mij wel is.
Die keer dat het zo slecht ging kwam ik gewoon bijna de baan uit.. slinger de slinger..
3 kwart van de ring was blubber dus mijn volte in galop werd een reus geval.
ik had mijn handjes naar voren omdat ik zo bang was dat ze overhaast ging en zichzelf ging bezeren (ik liet het haar een beetje zelf uitzoeken)
Ik moest m de baan in stap doortrappen anders kon ze zich niet door die modder poel trekken.
in galop sprong ze over op het moment dat ik terug moest naar de draf, (kon het nog een beetje verdoezelen door haar meteen in de draf te "trekken")
Echt ik heb de slechtste proef van mijn hele leven daar vertoond!
Had 15 minuten ingereden vanwege starttijd met ander paard.
en ik had 167 en was 4de ofzo van de 30????
Ik snap het nog steeds niet en zal het ook nooit snappen!

Ik wou zelfs kappen met de proef.. halverwege wou ik bijna afgroeten.
Heb het niet gedaan, ik dacht nog klein stukje voor banketstaaf staan en dan maar snel inladen en wegwezen.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 17-09-05 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 17:34

Ik heb dus ook een keer gehad dat ik in mijn proef er niet aan mocht zitten. Als ik iets met me handen deed om hem fijn te maken ging hij daartegenin en lopen duwen.
Dus toen heb ik ook gewoon mijn handen naar voren gedaan, weinig contact zoeken en lief gelachen (op de manier: het gaat prima hier! niet natuurlijk maar wat moet je anders)
En hup 2 winstpunten! En nog wel een jury die me eerder gediskwalifiseerd had!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:39

Bij mij is het altijd afwachten..
Als ik zeg dat het slordig was dan is het ook zo en dan krijg ik meestal ook iets lagere(niet veel) punten. Maar als ik gewoon écht fijn voor mijn doen gereden heb dan heb ik ook goeie punten...
Het ligt aan het totaalbeeld

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:21

Ik kan het tegenwoordig niet meer zo inschatten eigenlijk, vroeger was mijn gevoel ALTIJD slechter dan de punten die ik kreeg. Toen op de selectie M1 had ik 2x een wel fijne proef bij de ene proef 144 die week erna dus een beetje gelijkwaardig gevoel, eerste met 170.. (zelfde mensen die meededen, alleen was de plaatsing ineens heel verschillend )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:26

Haha ik had een keer voor me gevoel erg poedersuiker gereden en toen had ik er 165 en een keer vond ik het wel lekker gaan en toen had ik er 158, omdat ik de gehele proef te weinig impuls had.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:30

heb vandaag wedstrijd gehad met mn vierjarige in de L1, voor mij gevoel de beste L1 proeven tot nu toe gereden en de punten waren er ook naar, 178 en 160, dus was supertrots !!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:13

Als het goed gaat en ik heb een goed gevoel heb ik de punten meestal ook.
Bij een mindere proef vindt ik het altijd maar afwachten.
Twee weken geleden ging het voor geen meter, echt zo'n slecht gevoel had ik nog nooit gehad, krijg je: 156 en 141. Vandaag rij je (gelukkig) weer 2 normale proefjes waar ik redelijk tevreden over was, krijg je 152 en 159. In vergelijking dus weinig punten......