@ ranna: daar had ik eigenlijk niet aan gedacht?
Ik wil het wel even navragen. Maar volgens mij gaan ze wel een of andere domme regel naar voren schuiven. "voor de zekerheid" ofzo?? Hoewel volgens hen idd de chip onfeilbaar is 
@ udo2001: welke documenten moet ik dan allemaal hebben?
ik heb nu: een paspoort van het VVE (vlees vee en eieren of zoiets???) staat op naam die ik hem gegeven heb maar wel met de correcte chipnr! , een inentingsboekje (toen ik het paspoort nog niet had), een koopcontract (ben teruggegaan naar waar ik hem had gekocht).
Ook een vraagje omtrent de kwpn: ik koop een paard die gechipped is, zonder dat ik het weet. Iemand vd kwpn controleert hem en zegt de juiste papieren op te sturen. Na te trekken welk paard het is enzo. Krijg ik een paar maand later een paspoort met het chipnr, en de gegevens van aftekeningen enzo, mijn naam en adres als fokker/ eigenaar (terwijl ik hem zeker niet heb gefokt
heb hem gekocht als 10jarige
) en niks meer.
Dus ik dacht: hij staat niet geregistreerd. Via bokt las ik dat je dat kunt navragen via virbac (geven chips uit) Ik dus gedaan, mailtje terug: "die chip is geleverd aan het kwpn" Dus toch
ik weer mailen naar kwpn: plots blijken ze hem toch te kennen! Hij heeft wel papieren.
Moet ik dus eerst een paspoort betalen van 35 euro. om daarna te weten te komen dat het niet klopt (uiteraard) en dat ik in totaal zo'n 250 euro ga moeten betalen omdat iemand anders zo gemeen geweest is de papieren achter de houden!
xxx