Carola Paauwe Nederlands kampioen Z2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Carola Paauwe Nederlands kampioen Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 20:16

Vandaag naar Ermelo geweest om Carola Paauwe te zien rijden in de Z2. Allereerst 's ochtends de proef (al om 09.35 uur ), ze moest al als 2e starten. Met 68,60 % bleef ze de beste van de 12 (waarvan de beste 9 de kür moesten rijden), Sander Marijnissen zat er vlak achter met 68,40% (dacht ik).

Ze had geluk met de loting voor de kür, ze mocht als laatste, Sander moest als 1e. Sander heeft heel lang bovenaan gestaan in de kur met 69 (en nog wat )%, tot Carola moest. Het was echt enorm spannend, op de klanken van Boney M reed Carola een prachtige kür!!! Het publiek was uitzinnig van enthousiasme toen ze afgroette, maar het was natuurlijk wachten op de jury's... Het scheelde echt heel weinig met Sander, maar toch,...

Carola Paauwe is Nederlands Kampioen in de Z2!!!!!!

en wij als kürmakers zijn ontzettend, ontzettend blij voor haar en stiekem ook een beetje trots

lachmar

Re: Carola Paauwe Nederlands kampioen Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:25

Leuk joh.
Goeie reclame voor jullie met je kur
toevallig ook foto's gemaakt?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 20:28

Wijzelf niet, maar Mascha Hofman hopelijk wel,... Dat gaan we nog uitzoeken !

St3phani3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:18

Ik ken haar niet persoonlijk, maar ik zag dr op de Brabantse kampioenschappen meerijden in de Rabobank Trophy, wat heeft zij een Geweldig !! paard, en ze rijdt ook werkelijk fantastisch.. hoe stil en goed zij inwerkt. ze verdient het dan naar mijn mening ook echt om ned. kampioen te zijn!!!

marscha22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:20

ik heb die proef ook gezien echt een geweldige proef ook hoie ze van de draf naar de galop ging was echt heel mooi om te zien. dat ze nedrelands kampioen is na de kür is haar ook echt gegunt.
groetjes kim

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 02:20

Carola, gefeliciteerd met het kampioenschap (en Olaf uiteraard ook ).

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 08:54

Eyes schreef:
Carola, gefeliciteerd met het kampioenschap (en Olaf uiteraard ook ).

Bedankt Charles.

Het scheelde maar zo weinig tussen haar en Sander, echte topsport en voor het publiek was het volgens mij erg leuk.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 09:13

Wat goed
Gefeliciteerd!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:24

Het was echt vreselijk spannend gisteren. Vooral omdat Sander en Carola natuurlijk de kanshebbers waren en Sander als eerste en Carola als laatste moest. Gefeliciteerd Carola en Olaf!

Het verbaasde me trouwens dat er veel küren waren waarbij de muziek gewoon aan werd gezet en er werd nooit meer iets geaccentueerd, geen overgang of oefening. Ook werd de muziek gewoon stop gezet en een nieuw stuk muziek voor een nieuwe gang aangezet. Erg jammer, vooral omdat de mensen die op zo'n kampioenschap rijden niet de minste zijn, dan mag je toch verwachten dat ze ook iets investeren in een goede kür?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:25

Sander beet het spit af, iets wat altijd een moeilijk punt is. Zijn paard Royaal stond er goed aan, en hij reed een erg goede technische proef zonder echte fouten.
Royaal is een enorme krachtpatser en Sander stuurde hem goed door de oefeningen.
Carola reed als hekkesluiter een kur waarbij het publiek op het puntje van haar stoel zat. Het intro was al heel erg bijzonder!!! Iedereen was meteen wakker, dit is weereens iets anders. Toen Carola wegreed is een super uitgestrekte draf, wist het publiek het al. Hier reed de nieuwe Nederlands kampioene Z2 dres 2005.
Wat een paard, wat een bewegingen, een frele amazone erop, een mooi plaatje. Met de tonen van Boney M erbij werd het in een zin geweldig!!!
Op het laatst werd het spannnend omdat Carola een paar foutjes had bijv in een wissel naar rechts en het achterwaarts gaan.
Maar de jury vergaf haar deze foutjes en was unaniem: Carola werd in het zonnetje gehuldigd als Nederlands kampioen GEFELICITEERD!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:50

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:54

Geweldige kür Ziet er echt netjes uit

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:02

Zow, wat een leuke kur zeg!!! Erg mooi!!!!

Gefeliciteerd Carola!

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:08

oot123 schreef:
Voor iedereen die de winnende kür een keer wil zien.
In een later stadium zullen we de video van de Hippiade ook online zetten.

http://www.oot-productions.nl/dutch/oot-carola.html

Hoi Olaf, gefeliciteerd met het kampioenschap! Carola ook natuurlijk gefeliciteerd!!

(Ik weet niet op het aan mijn computer ligt, ik krijg een heel vertraagd beeld te zien, de muziek gaat wel op tempo. Maar de muziek en het beeld lopen dus niet even vlot.)

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:12

Tal schreef:
oot123 schreef:
Voor iedereen die de winnende kür een keer wil zien.
In een later stadium zullen we de video van de Hippiade ook online zetten.

http://www.oot-productions.nl/dutch/oot-carola.html

Hoi Olaf, gefeliciteerd met het kampioenschap!

(Ik weet niet op het aan mijn computer ligt, ik krijg een heel vertraagd beeld te zien, de muziek gaat wel op tempo. Maar de muziek en het beeld lopen dus niet even vlot.)

Bedankt voor de felicitaties!
Ik heb net nog even een check gedaan maar ik krijg het zonder haperen binnen. Het is een bestandje van 30 Mb dus het kan even duren!

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:18

Dan ligt het aan mijn oude but-laptop . Het wordt tijd voor een nieuwe!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:23

Trecht verdient!!!! Een hele mooie combinatie, waar weer zeker meer van gaan horen. En best paard met goede bewegingen en een sprekend uiterlijk. Echt super goed gedaan.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:35

Gefeliciteerd!!! Enne My Dream is toch een nakomeling van Cabochon of heb ik dat verkeerd?!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 17:04

Unika schreef:
Gefeliciteerd!!! Enne My Dream is toch een nakomeling van Cabochon of heb ik dat verkeerd?!

Klopt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:25

Goede kur hoor! In het begin is er nog wel iets op aan te merken maar vooral in de galop is ie echt heel goed! En wat knap gereden zo vanuit een drafappuyement naar X en dan op X tijdens het appuyeren aanspringen in galop, werelds. En dan precies op de muziek gereden, echt heel gaaf.

Goed paard ook! Misschien mag ie af en toe iets meer t neusje eruit houden maar vind het een gaaf paard en Carola rijdt erg netjes. Heb echt tijdens het galopgedeelte kippevel gehad!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:42

De kür doet het bij mij prima. Wat een prachtige choreografie! Echt heel kunstig gedaan die appuyementen in draf, overgaande in galop appuyementen. De slangenvolte vond ik ook weer eens wat anders! Was er zelf nooit opgekomen Muziek vind ik ook zeer passend, al om al ik kan begrijpen dat deze combi de Nederlandse titel in de wacht heeft gesleept.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:45

Je kunt echt trots zijn op de kür hij was geweldig! Ze is echt verdient kampioen geworden!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:42

Zag het filmpje op de site!
Wat ziet dat er super uit! Wat een super kur! en wat kan zij mooi rijden! Terecht gewonnen! Geweldig!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:07

Wat een gave kur! Het ziet er zo simpel uit als zij rijd. Ik vind ook dat ze hele leuke en technische oefeningen erin heeft gedaan De muziek past perfect bij het paard en ik vind de overgangen ook heel leuk, lekker vrolijk muziekje

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:25

Ik zat het te kijken en dacht gelijk wow!!! Het is echt een super mooie kur ze heeft terecht gewonnen!!!!