Afmelden voor een wedstrijd, hoe zit dat officieel gezien???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Afmelden voor een wedstrijd, hoe zit dat officieel gezien???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 16:08

Ik zou starten op een wedstrijd 4 september maar heb deze af moeten zeggen.

Dit heb ik ruim op tijd gedaan namelijk 2 weken van te voren al!!!!

Ik bleef gewoon op de lijst staan, en heb daarna nog 2X gebeld om me af te melden. Maar bleef toch tot het einde nog op die lijst staan!!!!

Nu krijg ik vandaag ineens een rekening op de mat, omdat ik me af gemeld heb zonder dierenartsverklaring!

Maar officieel gezien slaat dat toch nergens op, want heb me ruim op tijd afgemeld dus ze zijn geen inschrijfgeld misgelopen want die vrouw zei aan de telefoon dat ze heel veel reserve ruiters hadden op de lijst!

Ik heb gekeken in de regelementen, maar daar staat alleen iets over schriftelijk afmelden 24 uur van te voren min.

Mijn vraag is eigenlijk: Ben ik nou verplicht deze kosten te betalen dan???

Vind het nml. erg overdreven, als ik nou 1 dag van te voren had opgebeld dan zeg ik nog ja logisch!

Weten jullie het?

Greetz Marieke

mijn_sgattuh

Re: Afmelden voor een wedstrijd, hoe zit dat officieel gezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:36

is inderdaad oneerlijk maar zo gaat het wel

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 16:40

Ja maar dan vraag ik me af: Op grond waarvan dan???? Ik heb het hele regelement gelezen op de knhs site. Is bijna niks over te vinden. Dus dan kan dat toch niet zomaar dan?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:03

Uit het algemeen wedstrijdregelement:
Citaat:
Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is/zijn aangegeven. Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd. Deze heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS.
Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen verschuldigd. Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen.

Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Dus als je jij je hebt afgemeld voordat de inschrijving gesloten werd hoef je niet te betalen, als de inschrijving al gesloten was op het moment dat jij je afmeldde dan moet je wel betalen.

Althans, dat is wat ik begrijp uit het regelement en wat ik volgens mij wel vaker hier gelezen heb.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:26

Inderdaad, afmelden kan tot de inschrijfdatum. Daarna moet je betalen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:44

Dan heb ik even een vraagje, waar/hoe kan je zien wanneer de inschrijving gesloten word?
Ik heb me laatst afgemeld en daar hadden ze een regel dat je minimaal een week van tevoren af moest melden anders moest je betalen. Ik dacht dar overal die regeld zo was maar dat is dus niet zo...

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 19:34

DaphneL schreef:
Uit het algemeen wedstrijdregelement:
Citaat:
Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is/zijn aangegeven. Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd. Deze heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS.
Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen verschuldigd. Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen.

Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Dus als je jij je hebt afgemeld voordat de inschrijving gesloten werd hoef je niet te betalen, als de inschrijving al gesloten was op het moment dat jij je afmeldde dan moet je wel betalen.

Althans, dat is wat ik begrijp uit het regelement en wat ik volgens mij wel vaker hier gelezen heb.

Ja maar dan spreken ze zich daarboven toch weer tegen?!

Want daar hebben ze het over minimaal 24 uur van te voren afmelden. En wort er niet gesproken over een btaling.

Dus vindt het nogasl kort door de bocht allemaal.

Anyway ik ga zo bellen met die mensen om te kijken of ik nog wat kan regelen

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 19:36

_Michelle_ schreef:
Dan heb ik even een vraagje, waar/hoe kan je zien wanneer de inschrijving gesloten word?
Ik heb me laatst afgemeld en daar hadden ze een regel dat je minimaal een week van tevoren af moest melden anders moest je betalen. Ik dacht dar overal die regeld zo was maar dat is dus niet zo...

Dat kun je vinden in het vraagprogamma over t algemeen!!!
tenminste dat zou moeten...

Maar volgens mij maakt iedereen z'n eigen regels, want in dat regelement staat ook niks over een dierenartsverklaring!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:52

Als jij je niet minimaal 24 uur van te voren afmeldt, moet je niet alleen je inschrijfgeld betalen maar loop je ook nog het risico een heffing (boete) te moeten betalen.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 19:57

Ik heb me 2 weken van te voren afgemeld

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:57

Ik bedoelde dus te zeggen dat ze zichzelf niet tegenspreken

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 19:58

Het zal wel aan mij liggen Krijg helemaal de ram bam van dat regelement hahaha!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 19:59

Maar weer wat geleerd: nooit afmelden hahaha

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:30

Mariek1983 schreef:
Ik zou starten op een wedstrijd 4 september maar heb deze af moeten zeggen.

Dit heb ik ruim op tijd gedaan namelijk 2 weken van te voren al!!!!

Ik bleef gewoon op de lijst staan, en heb daarna nog 2X gebeld om me af te melden. Maar bleef toch tot het einde nog op die lijst staan!!!!

Nu krijg ik vandaag ineens een rekening op de mat, omdat ik me af gemeld heb zonder dierenartsverklaring!

Maar officieel gezien slaat dat toch nergens op, want heb me ruim op tijd afgemeld dus ze zijn geen inschrijfgeld misgelopen want die vrouw zei aan de telefoon dat ze heel veel reserve ruiters hadden op de lijst!

Ik heb gekeken in de regelementen, maar daar staat alleen iets over schriftelijk afmelden 24 uur van te voren min.

Mijn vraag is eigenlijk: Ben ik nou verplicht deze kosten te betalen dan???

Vind het nml. erg overdreven, als ik nou 1 dag van te voren had opgebeld dan zeg ik nog ja logisch!

Weten jullie het?

Greetz Marieke

(Vriendin van me die geen inet heeft maar wel officieel rijd):

Ik vind dat egt nie kloppe!Mijn pony was n keer kreupel en toen heb ik zelfs nog minder dan 24 uur van te voren afgemeld. Ik kreeg GEEN rekening waar ik wel op had gerekend.....

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 22:51

Nou heb weer geluk!

Die mevrouw was heel redelijk toen ik het verhaal uitlegde.

Het bleek dat ik dus drie keer 'Oma' aan de telefoon heb gehad en die had het pas na het laatste telefoontje (van de drie die ik dus heb gepleegd) Eindelijk het kwartje horen vallen! Het viel in centen dus ja dat duurt even dan he:P
Dus hun hadden daar idd gehandeld vanuit mijn laatste telefoontje en die was natuurlijk nog een paar dagen voor de wedstrijd dat ik er nog steeds op stond!

Lekker verhaal weer, maar die mevrouw zei dus ookdat ik me keurig op tijd had afgemeld na mijn verhaal.En dat ze alleen kosten rekenen alser in de laatste week wordt afgezegd zonder dierenarts verklaring!

Dus scheelt mij weer, had t zonde gevonden al i had moeten dokken.

Maarre telefoneer dus noooit meer met OMA! Hahahahah

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:23

Gelukkig maar

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:07

De sluitingsdatum is bij mij altijd 2-3 weken voor de wedstrijd. Afmelders na de sluitingsdatum zijn te alle tijde inschrijfgeld verschuldigd, mits ze een dierenartsverklaring kunnen opsturen of een doktersverklaring.
Als een ander de sluitingsdatum een week voor de wedstrijd heeft heb je alleen maar geluk...

Maar je meld je in ieder geval af, dat is al heel wat. Waar ik (als wedstrijdsecretariaat) een enorme hekel aan heb zijn ruiters die zich gewoon NIET afmelden. Gelukkig werkt de KNHS mee om daar wat aan te doen dmv boetes opleggen enzo...