inschrijving weigeren ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmouses

inschrijving weigeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 22:09

Ik ben benieuwd of een vereniging jou aanvraag om mee te mogen starten mag weigeren omdat ze eerst hun eigen leden de gelegenheid willen geven om zich in te schrijven en als er dan 6 weken van te voren nog ruimte is dan mag de rest, is dit zo verboden of niet, weet iemand dat?

Frantic

Re: inschrijving weigeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:08

Natuurlijk niet, als de organisatie zijn eigen leden eerst plaatst is dat toch logisch? Ze weigeren je niet, er is alleen misschien geen plaats meer.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:22

Officieel mag het niet geloof ik maar elke vereniging doet het toch om de eigen leden voor te laten gaan

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:03

Hier in de omgeving doen bijna alle verenigingen dat.
Als je lid bent mag je twee maanden voor data inschrijven en geen lid is één maand van tevoren inschrijven, als er nog plek is

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:07

Yep wij doen dat ook. Het was op een gegeven moment zo dat eigen leden niet konden starten op eigen accomodatie.

Vanaf het moment dat het in de P&S staat is bij ons de inschrijving open voor buitenaf.

Helaas kunnen we binnen maar beperkte combies kwijt en zitten we dus erg snel vol.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:56

Lopen jullie als vereniging dan niet tegen het probleem aan dat er te weinig combinaties van buiten zijn en het aangemerkt wordt als een onderlinge wedstrijd?

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:48

bij ons word dat nooit gedaan. t is toch je eigen schuld als je te laat opgeeft. maar ik denk idd net zoals fitzroy dat er dan weinig mensen van buiten komen..
k vind het echt heel raar. ik vind het juist leuk om tegen verschillende mensen te rijden. maar nu heb je bijna een onderlingen wedstrijd die wel meeteld voor de puntentelling.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:03

Hoe veel wedstrijdrijdende leden hebben jullie dan? Er doen er toch zo'n 60 mee op een indoorwedstrijd? Bij ons zullen het er 25 (met moeite) zijn en we tellen als een grote vereniging in het Noorden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:58

Officieel mag t geloof ik niet. En om een wedstrijd voor punten te organiseren moeten er minimaal 3 verschillende verenigingen mee doen. Dus als ze (stiekum) hun eigen leden plaatsen, hoeven ze er nog maar 2 van verschillende clubs bij te plaatsen om een officiele wedstrijd te krijgen. Zo flauw, maar t gebeurd. Bij de Gouden Adelaar in Bunschoten/Spakenburg gebeurd dat dus ook altijd. 1 op de 5 ofzo is van buitenaf! (maar die hebben ook heel veel wedstrijdruiters) Daar zit je dus maar heel moeilijk bij. Zo jammer!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:39

Volgens mij mag een vereniging wel zonder opgaaf van reden iemand de inschrijving weigeren.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:31

Ergens hebben die verenigingen wel gelijk. Je betaald als ruiter toch voor alles en dan zou het natuurlijk wel behoorlijk poedersuiker zijn als je dan niet eens bij je eigen vereniging kan rijden.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:45

En gelukkig hebben we ook nog andere starters rijden dus geen onderlinge! Maar wel snel vol.