Starten met 2 paarden op 1 concours?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Starten met 2 paarden op 1 concours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:36

Als het allemaal goed gaat ga ik binnenkort 2 paarden starten ivp 1tje. Maar hoe ga ik dit realiseren. Ik moet neem ik aan dat ik op ieder paard een aparte startkaart moet hebben, en word er daarnaast ook rekening gehouden met starttijden of kan je dit aangeven? Ook graag ervaring met het starten met 2 paarden!

khorizon

Re: Starten met 2 paarden op 1 concours?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:20

Er wordt rekening gehouden met de starttijden. Maar je kunt ook een briefje bij je startcoupons doen en daarin vragen of ze er rekening mee willen houden. Dan is het ook duidelijk vooor hun.
En je moet inderdaad voor bijde paarden een aparte startkaart.
heb zelf geen ervaring met starten met 2 paarden maar vrienden wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:26

ik start er soms drie op één dag, waarvan twee in dezelfde rubriek. Ik heb er ook ooit wel twee gestart in twee proeven en nog in het springen, of 2 paarden in de cross. Gewoon even een briefje erbij, dat ze er rekening mee houden, en idd aparte startkaarten aanvragen. Verder twee dekjes meenemen

verder maakt het niet zoveel uit IMO, 2 * zoveel plezier gewoon

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:13

idd twee dekjes, evt droge singel
en er wordt meestal wel rekening mee gehouden, soms hebben ze het niet in de gaten, maar dan bel ik van te voren of er wat geschoven kan worden!en dit kan eigenlijk altijd wel hoor!
Succes

Oh jaa, misschien een paar blikjes Red Bull!!!!

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:17

Hee hee, het kan makkelijk, wel 2startkaarten idd. Ik weet niet hoe het zit bij de dressuuur maar bij t springen hebben we vaak 3 paarden in de L, dr is nog nooit moeilijk over gedaan en er valt altijd wel iets te regelen. Je kan idd een briefje bij je coupons doen maar mijn ervaring is dat ze er meestal rekening mee houden en anders kun je het op de dag zelf nog wel regelen. Veel plezier trouwens met 2paardjes, dan heb je constant wat te doen, en minder lang wachten, das wel tof! Groetjes Simone

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 16:36

Bedankt voor de tips.. Zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken als ik 2 paarden meeheb ipv 1?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:37

zorg dat je een groom bij je hebt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:52

op tijd opstaan om je paarden te vlechten en te wassen, twee duurt toch echt wel langer hoor!!pfffff

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:00

Je kan bijv de spullen alvast neerleggen op de volgorde dat je de paarden gaat rijden. Dan hoef je niet alles te gaan zoeken

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:23

Ik heb ook jarenlang twee paarden gereden op wedstrijd, zowel dressuur als springen. En ja, dan wordt het weleens druk, vooral als je een kleine wedstrijd hebt en de paarden dan ook nog in dezelfde klasse start, dat kan het best ingewikkeld maken, maar het is me altijd gelukt.
Zelfs wel eens tussen gewone parcours en barage in met het andere paard nog een dressuurproef gereden.
Ik zorgde er meestal voor dat ik 's morgens voordat ik begon op de wedstrijd allebei de paarden al helemaal klaar had staan, opgezadeld en wel (ja dat is het voordeel van een vrachtwagen), zodat ik ook zo kon beginnen. En zo kon wisselen, eventueel het gereden paard pas later afzadelen of er iemand voor mee nemen. (ik doe liever alles zelf, ben een beetje precies)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:27

Op de oude coupons kon je dit aangeven (stond bovenaan) nu doen ze er indd. meestal een briefje bij, maar ze zien het ook wel op de verzamelstaat.....2 keer Ymke huibers...hmmm zou dat dezelfde zijn?? hihi

Het is inderdaad wel druk, (heb er vroeger 3 gehad) rennen haasten, en zeker balen als je smorgens en smiddags moet! Maar je moet het er natuurlijk voor over hebben.....maar vertel!! wie is het nieuwe paardje?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:59

Ik start zelf ook 2 paarden, 1tje in't Z1 en 1tje in het L2. Je moet inderdaad 2 startkaarten hebben. Als je van te voren bij het aanmelden zegt dat je met 2 paarden start dan houden ze er meestal wel rekening mee. Ik heb nog nooit problemen gehad!

Groetjes kate

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:13

ik start er meestal ook 2 soms drie tegelijk, soms raken verenigingen in de war omdat ik ook nog met een pony start, dan denken ze dat dat eenpaard is maar verder nooit problemen gehad

waar je aan moet denken is dat je zoiezo genoeg spullen bij je hebt denk aan andere dekjes, singels, hoofdstellen

o ja en zorg datje je witte broek schoonhoudt, is soms nogal lastig als je 's ochtends en 's middags moet starten

verder heb je indd twee startkaarten nodig, en ik zou een briefje erbij doen dat ze rekening houden met het feit dat je ook nog met een ander paard start

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:03

Doe wel een briefje erbij hoor, want het is niet altijd even duidelijk om te bedenken, en als je echt duidelijk wil zijn, geef dan aan hoeveel tijd er volgens jou tussen zou mogen/moeten zitten (op een vriendelijke manier). Dan weet een wedstrijdsecretariaat waar ze goed aan doen!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:42

Ik heb er wel eens 3 gestart, maar momenteel start ik 2 paarden. Dus 2 aparte startkaarten moet je dan aanvragen.
Je kunt er idd een briefje bij doen dat er rekening mee gehouden wordt en anders ff opbellen op de dag dat je wijzigingen kunt doorgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:49

Hier nog iemand die binnenkort 2 paarden (nou ja, 1 paard en 1 pony, wel beide tussen de paarden) uit gaat brengen op wedstrijden. 1tje in de B/L1 en de ander in de Z1. Hier zit meestal wel veel tijd tussen of niet?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:22

Haike, ook die starttijden kunnen bij elkaar liggen, omdat je soms met verschillende ringen zit.

Als de club waarbij je aangesloten zit, jou opgeeft, moet je even met hen overleggen.
Als je zelf belt om te vragen of je een coupon kan insturen, vraag dan even netjes hoe ze jou vraag willen zien.

Idd niet vergeten aan te geven hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt tussen beide.

Waar je voor jezelf wat rekening mee moeten houden is om je niet bezig te willen houden met uitslagen of punten van het eerste paard, als je met het 2de paard aan het rijden bent.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:48

zorg voor een goede groom.
ik ging nogal eens met een kennis mee,die starte er 2 of soms 3,dan stapte ik(ernaast, of aan de longeerlijn) er 1 los,en dan kon zij daar gelijk op,nam ik de andere over,om uit te stappen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:54

De eigenaresse start vaak ook met allebei haar paarden.. vaak zit er genoeg tijd tussen om het ene paard af te verzorgen en het andere paard los te rijden.. (want ik is altijd zo lief om Rashida, is ook mn bijrijdknollie, klaar te zetten voor haar, dat ze zo kan opstappen)

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:57

Het beste is het om een briefje erbij te doen, want soms houden ze er helemaal geen rekening mee.Meestal is het toeval als het goed uitkomt, dus een briefje is het makkelijkste!