Afgemeld voor wedstrijd, toch startgeld?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuzyE

Afgemeld voor wedstrijd, toch startgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 21:43

Ik heb me gister afgemeld voor een wedstrijd van zaterdag vanwege kreupelheid van joep.. krijg ik net een mail dat ik toch startgeld verschuldigd ben..

Er staat me nog ergens bij dat je met een geldige dierenartsverklaring geen startgeld hoeft te betalen, ik kan het alleen niet meer vinden..

Klopt dit of zal ik toch maar over moeten gaan maken?

Kitty

Re: Afgemeld voor wedstrijd, toch startgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:48

Je moet het gewoon betalen. Met een dierenartsverklaring hoef je geen boete te betalen, maar het inschrijfgeld ben je ten allen tijde verschuldigd.
Dus gewoon over maken.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:53

Bij sommige verenigingen krijg je je geld nog wel terug met een geldige daverklaring, maar lang niet bij allemaal.
Dus je zult gewoon moeten betalen.

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:54

er is een nieuwe regel je moet het 2 weken van te voren afmelden dan hoef je ni te betalen en als dat niet lukt dan moet je wel gewoon betalen. ook al heb je een dierenartsverklaring.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 21:57

oke mensen, bedankt voor het antwoord, ik zal netjes het geld overmaken en mn paardje krijgt fijn even rust

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:01

Na de sluitingsdatum moet je altijd betalen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:35

justicelover schreef:
er is een nieuwe regel je moet het 2 weken van te voren afmelden dan hoef je ni te betalen en als dat niet lukt dan moet je wel gewoon betalen. ook al heb je een dierenartsverklaring.

Waar heb jij die info vandaan? Bij mijn weten klopt het verhaal van KarinvdM.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:39

Ik kijk de situatie aan, afgelopen wedstrijdweekend had ik er ook één die niet goed bleek te zijn op de wedstrijdlijst staan. Ze mailde me dat de dierenartsverklaring onderweg was. Tegelijk had ik er nog een flink aantal op de reservelijst staan en kon haar plek dus zo opvullen. Dan hoeft zo iemand met een dierenartsverklaring bij mij echt niet te betalen!

Daarentegen ben ik wel afgrijselijk alert op mensen die met de smoes mijn paard is niet in orde, op de dag zelf nog afbellen. Die betalen dus altijd!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:27

Ik heb gister ook afgebeld voor een wedstrijd van a.s zaterdag. Maar hij zei dat k niet hoefde te betalen (nou komt t ook wel doordat ik hem ken en hij dus weet dat k altijd graag wedstrijden rijd) en heb ook een keer een dierenartsenverklaring gehad voor een andere wedstrijd maar die hoefde ik ook niet eens op te sturen...dus het is denk ik maar net hoe de vereniging daar mee om gaat

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:15

daffodil schreef:
Ik kijk de situatie aan, afgelopen wedstrijdweekend had ik er ook één die niet goed bleek te zijn op de wedstrijdlijst staan. Ze mailde me dat de dierenartsverklaring onderweg was. Tegelijk had ik er nog een flink aantal op de reservelijst staan en kon haar plek dus zo opvullen. Dan hoeft zo iemand met een dierenartsverklaring bij mij echt niet te betalen!

Daarentegen ben ik wel afgrijselijk alert op mensen die met de smoes mijn paard is niet in orde, op de dag zelf nog afbellen. Die betalen dus altijd!

Kijk dat vind ik nou netjes.
Deed iedereen het maar zo

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:14

Ik kon laatst door blessure ook niet naar concour, toen werdt gezegd met een dierenartsen verklaring hoef je geen startgeld te betalen. Dus wij dierenartsen verklaring ophalen en dag van het concour bij secretariaat afgeven en hoefden idd geen startgeld te betalen. Kregen we week later rekening van de dierenarts : dierenartsen verklaring 7, 50 euro En met de benzine erbij opgeteld hadden we beter toch gewoon het startgeld kunnen betalen

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 18:21

nou ik heb dus gewoon netjes betaald.. maarja kreeg de vorige keer bij een wedstrijd, toen ik ook af moest melden, wel mn geld teruggestort.

was trouwens vandaag nog wel even heel spannend bij de dierenarts, hij kreeg drie spuiten en voor 1 ervan was hij allergisch, zweten, gaskoliek, oei, ik schrok wel ff!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:16

lachmar schreef:
daffodil schreef:

Kijk dat vind ik nou netjes.
Deed iedereen het maar zo

Dit vind ik nou netjes! ik had het afgelopen weekend ook, ik kon om vreselijke reden niet starten, en dus mezelf netjes dag van te voren afgemeld.

Door de reden hoefde ik ook niet te betalen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:24

Leuk dat jullie me allemaal als netjes bestempelen!!!

Moet wel eerlijk opbiechten dat ik een olifantengeheugen heb dus mensen die bij mij iets verzieken of me proberen te belazeren met een rotsmoes, ze de eerstkomende wedstrijden op de reservelijst komen.....das misschien niet netjes?????

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:20

haha, da's gewoon iets menselijks lijkt me

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:27

Yup bij ons zeggen ze ook altijd van als je een wedstrijd opgeeft moet je er vanuit gaan dat je startgeld moet betalen. Als je dan op tijd afmeld, (normaal gesproken voor sluitingsdatum) hoef je niet te betalen. Meld je later af, is het net hoe aardig het secretariaat is