NA lezen regelementen: welke klasse starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

NA lezen regelementen: welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:57

Weet dat deze vraag vaak wordt gesteld, maar ook na doorspitten regelementen ben ik er nog niet uit.

Ik start momenteel Z1+2 bij de pony's. Nu ga ik een paard rijden dat L1 start maar geen wp, dus officieel nog B. Onze hoogstgemeenschappelijke klasse is dus B en dat zou ik dus moeten starten.

Maar, als een ruiter hoger is geweest als M1, mag het met een ongeklasseerd paard L1 starten. Dit mag dus niet als het paard al ooit is uitgebracht, zo lees ik het.
Maar dat vind ik dus best gek, een paard dat dus nog nooit mee is geweest mag je dan dus hoger starten als een paard dat al een klein beetje wedstrijdervaring heeft. Ga ervan uit dat ook de 'versneld promoveren' hier niet opgaat.

Zou je dispensatie kunnen aanvragen zodat ik straks toch l1 mag starten?

hetismij

Re: NA lezen regelementen: welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:58

je kan het proberen, als je een goede reden hebt, wat je geloof ik wel hebt dan zal het misschien wel mogen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:24

Ja hoor, dat mag wel. Jij mag op grond van jouw klassering een paard direct in de L uitbrengen. Dus waarom een groen paard wel en een B paard niet?
Gelijk L starten dus, zonde om in de B te beginnen.

En waarom zou de regeling van versneld promoveren niet van toepassing zijn? Die geldt ook nog eens.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:10

Fitzroy schreef:
En waarom zou de regeling van versneld promoveren niet van toepassing zijn? Die geldt ook nog eens.

Nee, daarvoor moet je 2 keer Z1 of Z2 (een van de 2) met 5 WP zijn geweest, niet 1 keer

Tess, volgens het schema mag jij met dit paard B of L1 starten, wat je wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:11

Dankje wel.

Vond het beetje onduidelijk omdat de hoogstgemeenschappelijke klasse dus B was maar ik met een groen paard wel L1 zou mogen starten.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:16

Je moet in het reglement helemaal naar achteren bladeren (of naar onderen scrollen ) en daar staat een erg duidelijk schema

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:30

Bettine schreef:
Fitzroy schreef:

Nee, daarvoor moet je 2 keer Z1 of Z2 (een van de 2) met 5 WP zijn geweest, niet 1 keer

Tess, volgens het schema mag jij met dit paard B of L1 starten, wat je wilt

Dus is versneld promoveren wel van toepassing, nl van B naar L1

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:07

Idd Lielle, dat bedoelde ik dus ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:48

iedereen bedankt!

Heb besloten in november te starten in de B, in maart krijgt ze nog een veulen dus probeer haar dan daarna L1 te starten.