winstpunt of net niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefje_rudmer

winstpunt of net niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:43

dat vind ik nou zo flauw he... heb vandaag wedstrijd gehad. ging op zich best lekker.
Dan krijg k mijn punten:

155 en 156.

Bij de eerste proef had k voor 1 onderdeel eerst een 7 wat later veranderd is naar een 6 waardoor ik dus op 155 punten uitkom, maar dus eigenlijk wel winst had gehad.

ik snap dit nooit je hebt voor dat onderdeel dus wel gewoon een 7 verdiend want dat werd gegeven door de jury, maar aan het einde komen ze dan op 156 en dan denken ze hmmz die heeft geen winst verdiend, doe maar ergens een puntje eraf...

dit kan toch eigenlijk niet dan???

normaal ben ik niet zoown zeikerd met punten hoor, het klopt altijd wel, maar dit heb k nou al 3 keer gehad en das echt frustrerend hoor!!!

wat vinden jullie hier nou van???

mirjamalvaro

Re: winstpunt of net niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:47

Ik heb het nog nooit gehad. Maar als het steeds gebeurd kan ik me wel voorstellen dat het vervelend is. Ik vindt niet dat de jury zomaar even punten mag veranderen.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:50

heb ook nog nooit 155 gehad, wel banketstaaf, maarja de jury kan er inderdaad niet zomaar een punt bijgeven..

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:51

hoi hoi

zo gaat dat niet.. ze trekken dan alles na en zien dat t een 6 waard was en dan pas gaan ze grof tellen hoeveel je eind punten zijn. en daarna wordt t bij t sectariat nog eens nageteld..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:51

tja, blijkbaar vonden zij dat je hem niet verdiend had!
Helaas niks aan te doen.
Hopen dat het niet weer gebeurt.

Ik had een 155 punten met een 6 op verzorging (ik had een jasje aan met 30 graden samen met nog een meisje en de rest had gewoon een blousje aan.

Degene met bloushe hadden een 7 en wij met jasje een 6??
Ik vond dat zwaar banketstaaf.

En lovermier, zo gaat het vaak wel.
Ik heb vaak genoeg geschreven dat het zo ging.

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:54

ik heb ook vaak geschreven..en rijdt ook veel wedstrijden met verschillende paarden... t ligt aan de jury...heb ik bij hele andere denk ik vaak geschreven

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:55

het was niet bij de laatste onderdelen het was een onderdeel tijdens de proef, van hand veranderen. dan kunnen ze aan het einde toch niet denken, oh dat van hand veranderen was toch maar een 6 waard. das gewoon gelul. ik had daarvoor een 7 en later is dat doorgekrast en een 6 van gemaakt. heel banketstaaf idd.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:57

Marrepar schreef:
heb ook nog nooit 155 gehad, wel banketstaaf, maarja de jury kan er inderdaad niet zomaar een punt bijgeven..

een punt bijgeven dat snap ik nog, maar een punt afhalen kan dan wel zomaar?

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:01

Ja,dat komt me best bekent voor, ik rij dan zelf geen wedstrijden, alleen schrijf soms nog wel eens...
Dit gebeurd idd wel eens..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:02

Juryleden geven echt zelden 155 punten, als ze er wel op uitkomen kijken ze vaak of de proef winstwaardig was. Als dat zo was tellen ze gewoon ergens een puntje bij. Als je dus toch 155 punten hebt was je proef dus waarschijnlijk niet winstpuntwaardig, imo logisch dat je 'm dus ook niet krijgt...

@Eefie_rudmer; wie zegt dat dat punt pas aan het eind van de proef is veranderd? Dat hebben ze waarschijnlijk tijdens dat onderdeel zelf al veranderd, anders zullen ze eerder een punt onderaan veranderen.
Als ze de moeite hebben genomen om een punt eraf te halen zodat je net geen winst hebt, zullen ze wel een hele goede reden hebben, dat doen ze echt niet zomaar.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 18:04

maar het blijft banketstaaf overkomen,

het maakt me ook niet uit hoor, want die eerste proef zaten ook wel wat foutjes in, maar ik weet zelf ook dat het gebeurd, heb namelijk zelf ook weleens geschreven vandaar.

ff ter toevoeging: ik was bij de eerste proef 3e en bij de 2e proef 2e dus of de rest heeft nog meer pech gehad want heb sommige gezien en dat zag er ook allemaal netjes uit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:07

dat ben ik zeker met misser eens..

+ ik heb ook wel eens geschreven en dat hij zegt punt 6 een 7 en dat hij dan bedoeld punt 7 een 6..
Of dat je net bij het verkeerde iets op schrijft of dat je hem verkeerd verstaat.

Of je gaat van hand veranderen je rijd eerst netjes je krijgt een 7 en aan het eind ziet hij dat je de hoek toch niet netjes pakt en dat er dan alsnog een 6 van word gemaakt..

Als ik 155 punten krijg heb ik m blijkbaar niet verdiend!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:26

eefje_rudmer schreef:

een punt bijgeven dat snap ik nog, maar een punt afhalen kan dan wel zomaar?

Waarom niet? Het is allebei net zo krom. Alleen over die ene punt erbij hoor je niemand zeiken.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:57

Dat is inderdaad balen! Ik heb dat nu ook al 3 keer gehad. Vorige week 155 en 157 punten en gister (nog veel erger) 155 en 168 punten dus bij allebei de proeven een punt gemist

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:03

Afgelopen zaterdag heb ik geschreven voor een jury die dat dus absoluut niet deed. Ze telde wel van te voren, maar ze punte nooit naar beneden af. Alleen naar boven.

Zelf had ik s'middags wel iets minder leuks. Had twee keer verkeerd gereden (proef niet van te voren doorgelezen, heel stom!) en daardoor 6 punten aftrek van 158 naar 152...

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:35

Ik weet niet hoe de jury het gedaan heeft (na de hele proef of gewoon gelijk na het onderdeel heeft veranders)
maar het komt wel banketstaaf over...
ik heb ook 1 keer 155 punten gehad. Toen baalde ik wel heel erg...
maarja je kunt er toch niks aan doen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:51

mijn zusje had is op een wedstrijd 2x 155 (zelfde jury!) das pas banketstaaf! verder joh volgende keer beter toch?

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:59

Mijn oude instructeur zei altijd dat je over 10 wedstrijden gezien het aantal winstpunten hebt wat je verdient.M.a.w. soms krijg je ereen terwijl je voor je gevoel niet eens lekker gereden hebt, en soms heb je ereen verdient en krijg je hem niet.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:39

ik weet dat het balen is maar het ligt toch gewoon aan je eigen ....
Ik bedoel je loopt nu om een puntje te vallen terwijl je de hele proef maar net genoeg hebt gereden ....
met dat 1 puntje hebje net een winstpunt ....nou en ?
Ik zou alleen blij zijn met net geen winst wil je dan echt een winst punt pakken met je hakken ver de sloot ?
je pony en (misschien ) jij zijn er nog niet aan toe om over tegaan en dat ziet de jury vandaar de punten er ook naar zijn .

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:10

tja heb ik ook wel een paar keer gehad...
het is en blijft jammer genoeg toch een jury-sport dat dressuur..

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 07:36

CarolineP schreef:
Mijn oude instructeur zei altijd dat je over 10 wedstrijden gezien het aantal winstpunten hebt wat je verdient.M.a.w. soms krijg je ereen terwijl je voor je gevoel niet eens lekker gereden hebt, en soms heb je ereen verdient en krijg je hem niet.

Ik denk dat dit wel klopt!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 07:50

Mijn instructrice zegt altijd, ik vind het erg knap van de jury dat hij/zij de proef op 1 punt af kan beoordelen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:29

Vind de reactie van TS af en toe een beetje lomp ten opzichte van de jury. Je zult nooit weten hoe het precies gegaan is. Misschien heeft de schrijfster per ongeluk een foutje gemaakt en dan wordt de jury beschuldigd? Altijd makkelijk om met een vingertje naar de jury te wijzen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:48

Zulke dingen kun je in het vervolg voorkomen door een nog betere proef neer te zetten. Want je proef was blijkbaar op het randje van wel/niet een winstpunt (logisch, want je had 155 en 156 en dat zijn geen dikke punten).
Gewoon nog beter je paard voor elkaar hebben. Dan kan de jury niet om je heen en rijd je die winstpunten gewoon.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 17:49

Jongens luister nou eens even. ik ben egt geen meisje van 12 ofzo hoor die gaat zitten miepen over een winstpunt. ik heb ook al gezegd, meestal ben ik niet zo mutsig met die punten, nu ook niet want het boeit me ook verder niet, maar ik wilde gewoon weten of dit vaker gebeurd en zomaar kan. ik heb zelf ook weleens geschreven en die deed het ook. maar is eigenlijk belachelijk.

dan nog, ik heb geen pony maar een paard maar dat doet er verder ook niet toe, lomp ben ik ook niet je moet gewoon beter lezen.

en ik had ook al gezegd dat er of gewoon door iedereen slecht gereden was of er heel laag gepunt is want ik was met deze punten wel 2e en 3e. en het was een groep van 9 mensen.

dus eeeeeerst lezen voordat je antwoord geeft... jeetje ik had moeten weten dat ik dit niet op bokt plaats want hier kan tog geen normale discussie gevormd worden...