Ervaringen Hippiade

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

adnil35

Ervaringen Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:47

Wij zijn vandaag met mijn zusje naar de Hippiade geweest in Ermelo (D/E-M1). Helaas liep de pony iets minder als normaal, maar was het resultaat nog redelijk; 13e van de 32. Hebben dus niets te klagen!

Wat ik dus wel verschrikkelijk vond is de organisatie daar!
Een paar voorbeelden;
- geen goede communicatie bij het losrijden. We hadden een losrijterrein wat eigenlijk in twee helften opgedeeld was; vereniging en individuele ruiters/amazones. Toen we bij het losrijterrein aan kwamen werden we doorgestuurd naar de achterste helft van het terrein om de 8/4-tallen niet in de weg te zitten = begrijpelijk. Maar wat dus niet logisch was dat we een slapende terreinmeester hadden (zo zal ik hem maar noemen) die dus een paar keer vergeten is de starttijden om te roepen van de individuele ruiters/amazones zodat er enkele keren ruiters te laat gekomen zijn. Is nooit fijn, want dit geeft nog meer spanning. Toen we hier iets over zeiden tegen deze man, gaf hij juist de terreinmeester van de eerste helft de schuld. Toen kwamen uiteindelijk bij de ring aan, zijn we tot wel 3 keer toe naar een andere ingang gestuurd, want hier konden de ringmeesters het ook niet over eens worden!
- Verder lopen daar ontzettend veel mensen met een lintje rond van het KNHS maar niemand weet ook maar iets als je ze iets vraagt. Niemand kon een antwoord geven op de vraag hoe laat ONGEVEER de uitslagen kwamen, de prijsuitreiking was, de huldiging was enz. enz.

Nu heb ik dit niet geschreven om te klagen ofzo hoor, maar ben gewoon benieuwd of anderen dit ook zo ervaren hebben. (of dat wij gewoon simpel weg domme pech hebben gehad )

Rieta

Re: Ervaringen Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:55

ik heb alleen daar gereden toen met het viertal toen vond ik het ook heel apart allemaal....

Knap gereden van je zusje

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:35

Ja idd wat een zooitje die organisatie, heb vandaag ook gereden M1/C losrijterrein vond ik ook wat aan de kleine kant voor zoveel deelnemers, en alle mensen liepen er dwars doorheen enzo, en je moest ook zelf de hekjes dicht doen, terwijl meestal een ringmeester daarvoor zorgt

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:39

verenigings springen, ik moest om 9:10 ong . en ik ging half negen opzadelen .. kwart voor in de bak en 5 min later moest i al! was ingelopen! hadden ze wel om kunnen roepen .. niemand wist er iets van! dat was ook flut .

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:02

Rieta schreef:
ik heb alleen daar gereden toen met het viertal toen vond ik het ook heel apart allemaal....

Knap gereden van je zusje

heej
ik heb jullie gemeet:P
:P*Blij*wij hebben tegen jullie greden heerjansdam

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:51

Ik heb overal en nergens los gereden want waar ik reed scheurde het meeste als een kip zonder kop rond. Met als gevolg dat ik maar braaf op de rem ging, met als gevolg daarvan dat Boas steeds heter werd

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:37

Ja ook bij de ene Z1 ring was dezelfde ingang als de ABC? 4 tallen. Dan kwamen soms net die kindertjes dr uit en er een Z ruiter aan en dat beukte dan b ijna tegen elkaar op

Mjah ik heb niet meegereden alleen gekeken

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 23:03

Echt leuk om al deze reacties te lezen! Super!
Ik ben bijna blij om te horen dat anderen het ook opgevallen is! (blij is een beetje cru, maar jullie snappen het idee denk ik wel)
Het viel mij ook al op dat de springruiters los reden tussen de Z ruiters/amazones. En ging je dan idd ergens anders de ruimte opzoeken kreeg je dus niets te horen wanneer je de ring in kon (dat probleem hadden wij dus)
Ik vond iig de regiokampioenschappen bij ons in Brabant 10 keer beter georganiseerd als de Hippiade. Vind ik toch wel jammer, want dit is DE top te bereiken voor een doorsnee ruiter/amazone!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:06

zo het id dus nogsteeds zo slecht georganiseerd daar zo te lezen!

ik was bij de allereerste hippiade(nu 3 jaar geleden ) en OMG wat een chaos was dat...alles scheurde door elkaar, opweg naar de ring kwam er nog vanalles rondgescheurd op zo'n smal pad en bij de ringen zelf hekjes dichtdoen etc en de parkeerplaatsen waren heeeel ver weg en nouja t was gewoon 1 grote puinhoop...
en dan de uitslagen, dat duurde maar en duurde maar, niemand wist daar iets van

wel zonde want het is een hele eer als je er mag rijden, dan heb je het nml erg goed gedaan, en dan kom je op zo'n prutskampioenschap qua organisatie

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:46

ik ben wezen kijken, en ik heb jou (shanna16) nog zien lopen had niet het lef om op je aftestappen met de woorden 'aangenaam, ik ben ook een bokker ' .. Mijn instructrice heeft gejureerd en vond het volgens mij ook niet echt bijster geregeld. Maarja er moet echt zo veel geregeld worden. Springen, dressuur etc. Ik heb eigenlijk wel bewondering voor die mensen, als je beseft wat voor organisatie daar in gaat zitten...
Weet iemand trouwens waar de uitslagen staan? Op www.knhs.nl kon ik ze niet vinden..

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:49

Ja, lees wel verhalen, maar geen uitslagen.....

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:06

ik ben ook al overal aan het zoeken naar uitslagen, maar kan ze ook nergens vinden..
trouwens, super van je zusje!
@shanna; hoe had jij gereden?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 08:28

Net andere woorden: De ringmeesters waren niet aangesteld om de deelnemers bij te staan maar om de organisatie te helpen? Of te wel je redt je kont maar.

Er is een hele hoop te organisren, klopt. Maar op ieder concours in Sonnega of Wije of Ermelo is er dressuur, bestgaand en springen. Alleen de verenigingsruiters komen er dan bij. Kan dat niet echt gesplitst worden? Ander terrein o.i.d. Het is daar groot zat.

Ik zou de KNHS daarom willen verzoeken met een geheel nieuwe oogopslag naar hun draaiboek te willen kijken, want deze klachten hoor ik al jaren van deelnemers, een zooitje( voor de ruiters) en een prachtig schouwspel, met alle ruimte, voor het publiek. Dat zou natuurlijk andersom moeten zijn

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:43

uitslagen staan op de knhs site onder kampioenschappen en dan hippiade

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:04

Dit jaar ben ik niet geweest, vorig jaar wel..
Ook wij hadden hier > Toen kwamen uiteindelijk bij de ring aan, zijn we tot wel 3 keer toe naar een andere ingang gestuurd, want hier konden de ringmeesters het ook niet over eens worden!
toen last van.. Zijn wel drie keer heen en weer gelopen en later bleek zelfs dat we langs de ringmeester waren gelopen, maar die had dus even niks gezegd ofzo, stond achter een bosje

Uiteindelijk aan de verkeerde kant erin gegaan..
Dit zorgde voor zoveel ophef dat opeens alle ringmeesters op ons af kwamen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 12:09

Ctal schreef:
Ja ook bij de ene Z1 ring was dezelfde ingang als de ABC? 4 tallen. Dan kwamen soms net die kindertjes dr uit en er een Z ruiter aan en dat beukte dan b ijna tegen elkaar op

Mjah ik heb niet meegereden alleen gekeken

Meen je dat nou Chant? Volgens mij was ik het die de commandant plat reed

Sorry, ik MOEST starten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:17

Waar ik me vooral aan kan ergeren is aan alle mensen die maar overal gaan staan. Desnoods MIDDEN op het veld en wij worden erop aangekeken als er iets gebeurd. Ze zouden het gewoon voor de toeschouwers af moeten zetten, of een looproute moeten maken. Er zijn al zooooooveel ponys (en met de paaden dus net zo) dat je al constant anderen in de weg rijdt en in de weg gereden wordt...... Moet je ook nog eens opletten op alle mensen die het liefst MET kinderwagen en als het nog ff kan ook nog een hond of twee op het veld staan....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:32

Michelle77 schreef:
Waar ik me vooral aan kan ergeren is aan alle mensen die maar overal gaan staan. Desnoods MIDDEN op het veld en wij worden erop aangekeken als er iets gebeurd. Ze zouden het gewoon voor de toeschouwers af moeten zetten, of een looproute moeten maken. Er zijn al zooooooveel ponys (en met de paaden dus net zo) dat je al constant anderen in de weg rijdt en in de weg gereden wordt...... Moet je ook nog eens opletten op alle mensen die het liefst MET kinderwagen en als het nog ff kan ook nog een hond of twee op het veld staan....

Jaa...

Ik werd met losrijden door 2 vrouwtjes van middelbare leeftijd uitgescholden voor "Arrogante Z ruiter!!!"

Sorry hoor, ik moest uitwijken voor een klein pony'tje zonder stuur of zonder landkaart ( ) . Dan moeten ze maar niet midden op het losrijveld gaan staan, kom op zeg.

Gelukkig waren er ook nog mensen die wel nadachten!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:28

Hah je was niet de enige die die kinderen bij de 4tallen bijna omver reed..er waren er meer hoor Shanna jij was er maar 1 van hah. Mjah dat vond ik niet zo handig geregeld !

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 16:50

Wat ik ook vreemd van is dat ze nog steeds maar 4 damestoiletten hebben, voor die honderden ruiters/amazones/bezoekers enz. enz.
Je moest echt van te voren plannen als je naar de wc wilde !

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:53

Zeg maar 975 amazones en 25 ruiters!
Maar geeft niet op een heren bixie plast het ook goed.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:40

Bij het dressuur vond ik het ook een gaos. Bij het voltige en springen vond ik het beter georganiseerd, vooral bij voltige ging alles eigenlijk wel goed.

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:45

de parkeerw8 was al een zooitje!
we kwame met de trailer aan, zegt zon kerel ah begin, 'ja rij maar door naar achtere' dus wij naar 8er gerede onderweg met walkytalky spelende parkeerw8 tegegekome die verder niks zei. dus wij rijde zon klein hokkie in, denkend dat daar plek is, staat dat gvd een personen auto geparkeerd waardoor wij met de trailer vaststonde!! trailer af moete koppele en zo moete draaie!
- t losrijterrein vd dressuur was idd een zooitje! de toeschouwers liepe overal doorheen! dwars door t midde vh veld!
bij t springen was ind veel rustiger!
-was t meisje gaan losrijde, denkend nog 20 min. te hebbe, bleek t te zijn uitgelope naar 45 min!! egt te erg voor woorde!
menig regionale wedstrijd is veel beter georganiseerd! e