Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
#Ymke# schreef:Is een slobberriempje niet een riempje wat je bij je stang en trens bevestigd om te voorkomen dat je paard met zijn lippen de stang kan pakken??
#Ymke# schreef:Is een slobberriempje niet een riempje wat je bij je stang en trens bevestigd om te voorkomen dat je paard met zijn lippen de stang kan pakken??
Bieketjuh schreef:Huh zo'n slobberriempje bedoelen jullie dan de ketting van de trens ofzo???
Sjonniej schreef:Heeft iemand een foto hiervan? Ik heb echt geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen.
Jasmijn schreef:Ik rij met slobberriempje.
Niet omdat mijn paard de scharen wil pakken, maar omdat ik mijn stangteugel nog wel eens te los heb hangen (ben nog altijd bang dat ik hem zeer doe als hij een rare sprong maakt en ik kom ineens aan de stangteugel te hangen.) De stang blijft rustiger in de mond liggen door het slobberriempje, anders kan hij gaan klapperen doordat ik de teugel te los heb en er daarom geen druk op staat.
Jasmijn schreef:Ik rij met slobberriempje.
Niet omdat mijn paard de scharen wil pakken, maar omdat ik mijn stangteugel nog wel eens te los heb hangen (ben nog altijd bang dat ik hem zeer doe als hij een rare sprong maakt en ik kom ineens aan de stangteugel te hangen.) De stang blijft rustiger in de mond liggen door het slobberriempje, anders kan hij gaan klapperen doordat ik de teugel te los heb en er daarom geen druk op staat.
Bettine schreef:Bieketjuh schreef:Huh zo'n slobberriempje bedoelen jullie dan de ketting van de trens ofzo???
Nee. Het ios een leren riempje.
Een slobberriempje maak je later vast aan de stang, aan die andere 'oogjes'.