6 jaar geleden de laatste wedstrijd, wat is veranderd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Irisamaire

6 jaar geleden de laatste wedstrijd, wat is veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 23:50

Hallo lieve paardenvrienden!
6 jaar geleden reed ik mijn laatste wedstrijd in de M. (ik was toen 16).
Ik wil binnenkort weer beginnen maar als ik zo op bokt.nl kijk, kan ik het allemaal niet meer bijbenen. Er is zoveel veranderd in die paar jaar!! Om niet al die sites door te hoeven zoeken en surfen vraag ik jullie hulp. (mijn paardenvrienden van toen rijden nu allemaal geen wedstrijdsport meer)
Als wel antwoorden per mail (tmstuurwold@yahoo.com) of in de topic. Wat is er veranderd? Met hoeveel punten ga ik door naar het volgende niveau, is dat veranderd? Bestaat nog B, L1 & 2, M1 & 2, Z1 & 2 of zijn er niveaus bij- of afgegaan? Moeten we meer presteren in lagere niveaus dan 6 jaar geleden? Moeten we misschien zelfs hoger springen? (lijkt me toch niet, maar je weet nooit, elk jaar veranderd er wel weer wat) dresuur of spring info, maakt niet uit, laat het me weten als je tijd hebt! Alvast heel hartelijk dank voor jullie hulp!
Groetjes, Marieke

_Dunja_

Re: 6 jaar geleden de laatste wedstrijd, wat is veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:01

Ik ben er zelf ook al 10 jaar uit en ga dit jaar ook voor het eerst weer starten.
Ik kan je alleen vertellen dat je in de B met 10 winstpunten naar de L mag.
Springen paarden is ca 1 meter in de B.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:22

Vooralsnog bestaan de klassen B,L1,2,M1,2 en Z1,2 nog. Ik heb geen idee of dat met de nieuwe proeven in april 2006 ook weer gaat veranderen. Je moet tegenwoordig 10 winstpunten hebben om te kunnen promoveren en bij 20 moet het. Een winstpunt is nu nog 156 in de B tm M en vanaf de Z is dat 180 punten. Als ik mij niet vergis zijn de proeven ook anders dan 6 jaar geleden, maar goed, die veranderen in april dus weer.

Startkaarten kosten ca.35 euro, coupons per 16 iets van 15 euro. Startgelden zijn voor de dressuur tm L2 hier tussen de 8 en 9 euro, vanaf de M kan het duurder zijn.

Of het niveau veranderd is weet ik niet, ik rij zelf nog maar sinds vorig jaar wedstrijden. Springen vind ik sowieso hoog, zelfs een B parcours ziet er al fors uit (iets van een meter), maar goed, ik spring dan ook (nog) niet.

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje op www.knhs.nl en informeer bij de vereniging naar keuze naar de mogelijkheden, kosten en lees bijvoorbeeld ook het wedstrijdreglement eens. Best interessant eigenlijk!

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:48

AMEN

idd moska.

voor verdere info even kijken op www.knhs.nl en dan even op wedstrijd regelementen.
kom je nooit voor verrassingen te staan.

succes

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 15:02

Top! Thanks! Het valt nog mee met de veranderingen. Al dacht ik dat vroeger springen in B lager was, maar dat kan ik ook vergeten zijn. In ieder geval bedankt! Meer info altijd welkom!!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:03

Irisamaire schreef:
Top! Thanks! Het valt nog mee met de veranderingen. Al dacht ik dat vroeger springen in B lager was, maar dat kan ik ook vergeten zijn. In ieder geval bedankt! Meer info altijd welkom!!

toen sprong je denk nog bij de pony's
bij B pony's zijn de hindernissen lager

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 15:05

Hahaha! Ja ik ben wel met pony's begonnen en ging toen later over op een paard, dus ik denk dat me dat nog bijstaat inderdaad!