Drekzooi...Concours Almelo afgelopen weekend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

livo

Drekzooi...Concours Almelo afgelopen weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:44

Afgelopen weekend heb ik dressuur gereden in almelo. Ik heb twee proeven gestart. De ene ring was aardig nat maar de andere was complete drek!!!! Niet normaal...mijn eerste proef had ik 161 punten in de nog redelijk goede ring maar in die drekzooi verloor het paard compleet zijn tact en had op de volte zelfs moeite om overeind te blijven en ik eindigede dus met 146 punten met een 5 voor zuiverheid van de gangen
Daar betaal je dan 6 euro per proefje voor, vind het werkelijk belachelijk...het ging hier overigens over de B-ring nr. 3
Zijn er meer mensen in die ring geweest?

Marith_Ov

Re: Drekzooi...Concours Almelo afgelopen weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:34

Ik heb het afgelopen weekend daar ook gestard. Ik heb die beruchte ring 3 gezien en was erg blij dat ik in ring 4 en 5 moest starten. Die stonden mooi in het zand .

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:51

Ik heb ook in ring 4 en ring 5 gereden. S'morgens in de L1 en s'middags in de L2. Lag ring 3 ook niet in het zand? En ring 1 en 2 in de wei naast het hoofdterrein?

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 19:28

Nee ring 1,2 en drie waren in de wei naast het terrein...werkelijk belachelijk...ik heb zwaar getwijfeld of ik uberhaupt wilde starten ....maar ja je inschrijfgeld ben je toch al kwijt...

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 20:45

Het was ook wat sneu voor het paard wat voor t eerst mee was op concours en meteen door die zware bagger moest....zijn er geen minimumvereisten aan een dressuurbaan....ik bedoel kunnen ze dit maken..??

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:28

Heb je bij het secretariaat gevraagd of je je startgeld terug kon krijgen? Ik heb dat ook een keer gedaan en dat was geen probleem. Je paard kan op die manier (zeker een jong en onervaren paard) blessures oplopen. Als het echt heel erg was geweest was ik niet gestart. In eibergen is het van het voorjaar ook gebeurt. Toen hadden ze zelf de tweede dag al begrepen dat het niet kon en zijn die ringen afgesloten.
Ik verbaas mij er altijd over dat de juryleden in die ringen daar nog willen jureren. Het is eigenlijk hun taak om te zeggen dat het niet meer kan.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:37

ik heb ook in ring 1 en in ring 3 gestart. en vond het terrein ook bagger. ring 1 was ook niet veel soeps...
had in ring 1 156 en in ring 3 toch nog 162 punten, en alleen maar omdat mijn paard wel braaf door de modder baggerde en anderen er om heen gingen of anders...
we hebben wel geklaagd bij het secretariaat, maar ze zeiden daar dat ze ook geen mooi weer konden bestellen

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:20

Ik ber er ook geweest, alleen een week eerder voor de pony's
Moest in ring 4 starten, die toen nog aardig goed was maar later op de dag ook slechter werd
(Was 2e met 166 punten)

Voor de Tukkers hier die nog een leuk toppic zoeken: Het TTT
viewtopic.php?f=34&t=445114

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:03

Ring 4 lag bij de pony's ook in het zand, en niet in de wei. Die banen werden alleen zwaarder later op de dag. Van drek was er zowel vorige week als afgelopen weekend geen sprake in de zandbodem. Alleen erg zwaar.

Annemiekbram, de dochter van de stal waar ik rij, was derde achter jou met 165 punten!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:16

casirask schreef:
Ring 4 lag bij de pony's ook in het zand, en niet in de wei. Die banen werden alleen zwaarder later op de dag. Van drek was er zowel vorige week als afgelopen weekend geen sprake in de zandbodem. Alleen erg zwaar.

Annemiekbram, de dochter van de stal waar ik rij, was derde achter jou met 165 punten!

Dat kan!
Hoe heette ze?
Nr. 1 had toen 167 punten, lag dus allemaal dicht bij elkaar!
Sorry volgens mij ga ik nu een beetje ERG offtoppic

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 23:30

Beetje drek is ook niet erg...maar het is een kleiachtige weidegrond waardoor het spekglad wordt......en dat moet niet kunnen....

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:50

ben er ook geweest bij de pony's ik moest dus in de Z baan rijden. nou het was dus echt niet leuk om daar je proeven in te rijden. allemaal gaten en heel veel stokken en stenen, de baan was ook heel zwaar. ik heb al gezegt tegen mijn ouder dat ik niet meer naar hun concour heen ga ook niet met de almelose ruiterdagen, die waren ook al zo bagger. vind het echt super dom van hun dat ze daar zand hebben neer gegooid. binnen concoursen ga ik nog wel weer heen maar buiten echt niet meer