ik vergeet te rijden in mijn proef, wat moet ik doen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxarmandoxx

ik vergeet te rijden in mijn proef, wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:36

de laatste tijd als ik wedstrijd heb, vergeet ik te rijden in mijn proef. dan is mijn pony niet meer voorwaarts en dan loop hij gewoon niet meer. als ik aan het inrijden ben dan loopt ie best wel goed, maar zodra ik mijn proef inga is het over en reageerd hij niet meer op mijn hulpen. ik weet niet meer wat ik er aan moet doen. zijn er meer mensen die dit hebben of zijn er mensen die er een oplossing voor weten. laat dan een berichtje achter.

Vivande

Re: ik vergeet te rijden in mijn proef, wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:48

Mijn paard had dat eerst ook, maar die deed dat gewoon met zin, als ik een proef inging ging ze met zin langzaam en reageerde ze amper op mn hulpen, omdat ik haar toch niet kon pakken in de proef.
maar ik heb op een gegeven moment gewoon een keer echt een keer op dr donder gegeven tijdens een proef, dat ze vooruit schoot, en daarna reageerde ze weer op mijn hulpen, en nu nog steeds

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:31

Je geeft het zelf al aan dat je 'vergeet' te rijden..

Blijf er dan aan rijden! En kijk eens of je het rijden belangrijker kunt maken dan de wedstrijd.

Daar maak je zelf de meest winst mee!

Het is meer werken aan jezelf , maar het levert op de lange duur het meest op!

Succes!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:33

Als het aan jou ligt, moet je eens gewoon een wedstrijd rijden waar niks vanaf hangt. Het maakt niet uit of je een wp haalt, je hoeft niet te winnen. Je wil gewoon een lekker proefje rijden. ik denk dat je misschien zelf overgeconcentreerd bent, dat je het te goed wil doen. Probeer simpel te blijven rijden.

Als je pony je gewoon laat zitten in de proef, dan zit er maar een ding op, een keer echt op zijn donder geven. Dan zal hij daarna wel weer aan je hulpen zijn. Je mag nog met een zweep de ring in, dus gebruik hem een keer als je pony je laat zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:44

Zorg dat je thuis je proeven oefent. Leer de lijnen grondig uit je hoofd, en laat iemand er thuis al naar kijken. Als je thuis de proef niet voor 110% kunt rijden lukt het je op concours ook niet.

xxarmandoxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 21:16

ik hoop dat ik met jullie adviezen, verder zou komen. hartsikke bedankt, als jullie nog meer oplossingen weten, laat het dan effe horen.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:19

Gewoon rijden alsof het geen wedstrijd is. De meeste mensen hebben dit wel eens tijdens een proef. Jij rijdt er niet aan en paard denkt das kaassie!!! Je mag er in een proef best aan rijden hoor? Ik schrijf weleens met wedstrijden en dan zit ik naast de jury. De meeste jury's zien liever een ruiter die aan zijn paard rijdt dan een ruiter die niets meer doet! Dus paard niet aan been mag je best een tik geven hoor? OOk tijdens je proef.