Verslag Heideconcours paarden 27 augustus 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laboum

Verslag Heideconcours paarden 27 augustus 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 22:26

Beste Bokkers,

Het was echt een super geslaagde dag. Het weer zat mee en de sfeer was goed.

Vanmorgen werd ik door een vriendin al rond 7:30u opgehaald om richting hei te rijden in Ede. Wij (2 fanatieke dressuuramazones) gingen als vrijwilligsters schrijven bij de dressuur. We hebben de ochtend allebei bij de Z1 geschreven. Het was ontzettend leuk & leerzaam. Je kunt veel leren van het kijken naar de andere ruiters en het commentaar wat je allemaal op moet schrijven van de jury. Denk eraan mensen; ook als je na het verlaten je frustraties uitleefd op je paard wordt hiernaar gekeken!

Mijn vriendin bleef alleen de ochtend (moest haar eigen paardje ook natuurlijk nog rijden en vertroetelen!) en ik heb verder de hele middag van 13u tm 17:45u zitten schrijven bij het L2. Weer een hele gezellige jury bij wie ik moest schrijven. Ik kwam soms echt plaatjes van paarden tegen! Maar bij sommige combinaties vroegen jury en ik ons beiden af hoe ze ooit in deze klasse waren gekomen. Dit was 's ochtends trouwens ook het geval bij de Z1. Een hele dag schrijven is heel leuk en ook heel leerzaam, maar op een gegeven moment krijg je een houten kont van het zitten en een lamme hand van het schrijven! Maar dat had ik er zeker voor over, want ik heb weer veel inspiratie opgedaan.

Verder werd er gereden in alle klasses van de dressuur en er werd ook fanatiek gesprongen. Want ja, rijvereniging De Klomp, die dit jaarlijkse concours organiseerd, is nou eenmaal een echte springvereniging. Wel een hele gezellige! Kijk voor meer informatie is op www.deklomp.info , een aanrader! Het weer was 's ochtends heerlijk, tussen de middag begon de lucht een beetje te dreigen, maar gelukkig na een paar druppels kwam de zon er weer doorheen.

Kortom een zeer geslaagde dag! Op naar volgend jaar naar het Heideconcours! Als het je leuk lijkt om mee te doen, moet je je echt vroeg opgeven, want ze zitten altijd heel snel vol. Het heideconcours voor de ponyruiters valt altijd op een aparte dag dan de paarden, maar ziet er ongeveer hetzelfde uit.