Dekje gekreukt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bonnielove

Dekje gekreukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 20:06

ik heb een dekje wat ik gebruik voor de wedstrijden maar hij is nu in de was geweest en is nu helemaal gekreukt wat kan je daar aan doen?
Het is een Anky look a like

freespirit

Re: Dekje gekreukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:11

strijken ?

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 20:23

freespirit schreef:
strijken ?

mag dat wel bij een dekje? ik had het idee dat dat niet kon/mocht

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:36

Gewoon op doen en gaan rijden.. Het trekt vanzelf wel glad als het op je paard ligt..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:52

moet je je strijkijzer niet te hoog zetten en gewoon flink laten stomen..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:47

Leg er voor de zekerheid bv een kussensloop ofzo overheen. De buitenkant van zo'n Anky (nep of echt) is van dat aparte spul. Lijkt mij dat als je daar je strijkbout op zet, je m gelijk verpest heb als ie te hoog staat. (dan rij je ipv met kreukels, met een afdruk van een strijkbout...)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:54

Ik zou het risico niet nemen hoor.. Die dekjes zijn altijd gekreukt.. Je legt hem op je paard, zadel erop, het is geen storend beeld, dus waarom niet!?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:03

bonnielove schreef:
ik heb een dekje wat ik gebruik voor de wedstrijden maar hij is nu in de was geweest en is nu helemaal gekreukt wat kan je daar aan doen?

hoi, ik verkoop die anky look a lika pads, en waarschijnlijk heb je hem teveel gecentrifugeerd, pads moeten op 30 graden en bijna niet in de centrifuge, zodat ze iets natter op gehangen worden, dan zijn ze kreukvrij, als ze te droog worden door centrifuge dan kreukelt het suede,
gewoon effe goed uitkloppen en gladmaken en dan gewoon onder zadel leggen en de volgende keer gewoon niet te veel in centrifuge

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 19:53

Needje schreef:
Leg er voor de zekerheid bv een kussensloop ofzo overheen. De buitenkant van zo'n Anky (nep of echt) is van dat aparte spul. Lijkt mij dat als je daar je strijkbout op zet, je m gelijk verpest heb als ie te hoog staat. (dan rij je ipv met kreukels, met een afdruk van een strijkbout...)

Haha ik had vandaag wedstrijd en heb hem er gewoon gekreukt opgelegd hoor je ziet toch niet zoveel als je zadel erover heen ligt!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 19:56

cavaletti schreef:
bonnielove schreef:

hoi, ik verkoop die anky look a lika pads, en waarschijnlijk heb je hem teveel gecentrifugeerd, pads moeten op 30 graden en bijna niet in de centrifuge, zodat ze iets natter op gehangen worden, dan zijn ze kreukvrij, als ze te droog worden door centrifuge dan kreukelt het suede,
gewoon effe goed uitkloppen en gladmaken en dan gewoon onder zadel leggen en de volgende keer gewoon niet te veel in centrifuge

Ik had gehoord van iemand die hem ook had gekocht bij dezelde persoon dat het dekje op 60 Graden gewassen kon worden ik dacht huh 60 graden maar nu is hij wel helemaal schoon en is recht vanuit de wasmachine buiten opgehangen!

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:00

Je kunt 'm denk ik wel op een lage stand strijken, Dan leg je er een handoekje tussen.