Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:maar op de verhouding tussen de hoogte van de pony en de lengte van de ruiter.
Missouri schreef:Ik ken denk ik een van de extreemste gevallen.
De pony is krap 1.35, en zeker geen 'stevige'. Echt zo'n bloedmodelletje.
Vrouwtje (30 jaar) is ong. 1.80 lang en heeft lange benen. Ze is NIET te zwaar voor de pony maar echt wel veel te lang. Ik ben 1.60 en ik zou zelfs te groot zijn voor het beestje...
Als ze haar beugels uitdoet zit ze met haar voeten halverwege het pijpbeen van de pony.
Ze rijdt nu L1 tussen de paarden en heeft haar punten in de B redelijk rap bij elkaar gekregen. Ze is nu L1 + 1 en dat op haar eerste L-start.
Achter haar rug om wordt ze ontzettend uitgelachen wat ik wel erg sneu vind.
Ze gaat ook alleen maar naar bepaalde wedstrijden toe (ook meer omdat die in de buurt zijn maar goed...).
Ze is zelfs een keer eerste geworden in de B omdat de jury "het zo zielig voor haar vond dat ze geen groot paard kan betalen"Ook op haar protocol staan wel eens opmerkingen van de jury ivm haar lengte.
Maar ik heb het idee dat ze eigenlijk altijd eerlijk beoordeeld wordt.
germie schreef:Ruiter is zeker niet te zwaar, maar benen steken toch wel zo'n 20-30 cm onder de buik uit.
livo schreef:Hahahahaha...en die jury heeft dat op haar coupon erbij vermeld of....heb je dat verzonnen omdat jij je niet kon voorstellen dat ze jou echt versloeg met haar kleine pony?
Je laat niet iemand winnen omdat het zo sneu is dat ze geen paard kan betalen.....wat een dikke vette onzin!
oke dit was dus ff offtopic......
Tha_Niekje schreef:Vind dit een intressant topic...
Ik rij nu bij mensen op een 9-jarig paard en een 3-jarige pony...
Volgend jaar wil ik met een van beiden gaan starten, en op het moment zie ik het toch meer zitten met de pony (ong. 1.43m) dan met het paard...
Zal even topic met rijfoto's zoeken... (ben erg benieuwd wat mensen zeggen van dit als combinatie (en ja, weet het, het zadel is te klein voor mijn kont(15" zadel)))
*edit* hier zijn wat foto's van een paar week terug: viewtopic.php?f=10&t=459661&hilit= */edit*
Suzanne F. schreef:Ach laatst won er bij mij een haflinger in de L2 en een Tinker in de B.