ZZ-dressuur proef?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jessjeJarig

ZZ-dressuur proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 15:22

Misschien een dom vraagje ik ben op zoek naar een voorbeeld van een ZZ dressuurproef...
Het veulen (nuja, intussen al lang geen veulen meer) van mijn merrie heeft 2x ZZ gelopen en 2x gewonnen met winstpunten.
Nu bestaat ZZ niet in Belgie (toch niet met die benaming) en ik vraag me wel af welk 'niveau' dat is, welke oefeningen erin zitten enz.
Wie kan mij helpen?

_Katinka

Re: ZZ-dressuur proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:23

In België is ZZ toch gewoon Z2, bestaat toch ook
Maar die proeven kan je vinden op www.seahorses.nl

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:41

ZZ en Z2 zijn niet hetzelfde
Het ligt dus tussen Z2 en St-Georges in of als je de E-A-L-M neemt tussen de M en de St Georges.

De proeven staan idd op seahorses bij de zzgp

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:33

bedoel je zz-licht of zz-zwaar?

In de ZZ-licht wordt naast de Z2-onderdelen tevens kwart pirouettes gevraagd.
In het ZZ-zwaar komt daar nog een serie van om de 4 bij.

Z2 proeven zijn te vinden bij www.seahorses.nl (zoals hierboven vermeld).
Daar zit sbw, travers, app in draf en gelop, eenv. wissels, wissels, keertwendingen, achterwaarts, uitgestrekte gangen, contragalop.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:50

Hmm, de z2 wordt ook vaak ZZ genoemd hoor. Als het zz licht is dan wordt dat er vaak wel bij gezegd, of er wordt gezegd dat het dier nationaal heeft gelopen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:53

ow okay, wij (= mijn kennissen en ik ) spreken gewoon over Z1, Z2, ZZ-L, ZZ-Z en met ZZ bedoelen we dan dus ZZL of ZZZ.... nooit bij stilgestaan dat andere mensen dat niet doen, sorry!

jessjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 18:11

hmm, dat weet ik zelf eigenlijk niet... De eigenaar heeft me verteld dat het ZZ was en dat dit overeenkomt met nationaal niveau in belgië (maar ik weet dus ook niet wat dit is )
Ik weet wel dat ze daarvoor niet in dressuur is uitgebracht, maar dat ze een paar keer gereden is door een bekende dressuuramazone (naam ben ik vergeten) die haar dan onmiddelijk in het ZZ heeft gereden, met als doel winstpunten zodat ze het sport-dressuur label zou hebben en om eens te zien hoever ze stond, want thuis alles kunnen is nog niet hetzelfde als het op wedstrijd doen natuurlijk... (Eigenlijk is ze een 1m45 springpaard en de eigenaar vond de constante combinatie van beide niet haalbaar)