Wie dressuurt er vaak in Waspik? Stal allure?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Wie dressuurt er vaak in Waspik? Stal allure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 12:14

Ik wil graag weten wie er nog meer vaak in waspik starten.. ik hoor van veel mensen dat er veel ruiters zijn die niet eens verder kijken dan Stal Allure, en gewoon elk weekend daar starten!

Ik denk dat ik ook eens een paar weekenden achter elkaar daar ga starten, alleen had ik een paar vraagjes:

-Moet je echt altijd (in wind en weer) buiten inrijden?
-Vanaf wanneer starten ze daar binnen?

Ben benieuwd, kom maar op!

fransheijs

Re: Wie dressuurt er vaak in Waspik? Stal allure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:16

Waspik is heel mooi! Ik heb daar ongeveer 9 jaar gestaan!

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:25

Hoi, wij staan op "Stal Allure" en hebben het daar heel goed naar de zin. Het is een echte dressuurstal. Er is bijna om de week wedstrijd. Kijk eens op de website www.stalallure.com of bel met de eigenaresse Janine zij kan je alles over de wedstrijden vertellen.
Groetjes,
Lotje04

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:28

Ben een paar keer meegeweest met stalgenootjes het is daar idd leuk rijden hoor!
Afgelopen weekend was het nogal regenachtig en als het dan hard regent mag je wel effe binnen losrijden..

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:30

Owjah en de ringen zijn best slecht weer redelijk zwaar!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:38

Ik heb daar van de winter een keer gereden. Dat was binnen, maar het losrijden was buiten. Ondanks dat het de hele week geregend had was de bodem van die buitenbak super.
Buiten heb ik er helaas nog niet kunnen rijden. Hopelijk in september weer.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 12:40

Ik heb er ook 1x gereden met mijn kwpn-merrie, ik moest toen buiten losrijden (in die leersnipperbak), en daarna naar binnen, het beviel mij goed.

Nu start ik met een haflingermerrie L2, en ik zou graag de L2 in Waspik uit willen rijden.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:00

ik ben er ook ooit geweest.. met iemand mee wezen kijken vond het ook erg mooi... weet misschien iemand wanneer het daar wedstrijd is voor de PONY`S i.p.v de paarden...???

alvast bedankt...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:07

Het is er best fijn rijden. Alles op zand tegenwoordig, lekker tussen de hekjes en er zijn meestal geen enge dingen te zien. Alleen bodems zijn vrij zwaar met slecht weer. Moet wel zeggen dat ik het vorig jaar altijd super geregeld vond met de ringmeesters ed. Dit jaar stonden er iedere keer verschillende en soms ook geen. Ik vind het wel een beetje teruglopen, maar dat kan ook net toevallig dat weekend zijn geweest.

didiannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:50

ik ben er ook een paar keer geweest.
In de winter en in de zomer.
wat mij opviel was dat de inrijbak heel zwaar is en de buitenbak ook.
Mensen vertelden mij dat ze alleen in het begin van het seizoen die bakken bijihouden en dan late rniet meer.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:27

als je voor winstpunten wil rijden moet je daar naar toe gaan!!want die delen ze uit daaro

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:55

Princess schreef:
als je voor winstpunten wil rijden moet je daar naar toe gaan!!want die delen ze uit daaro

Dat zeiden ze vroeger van wel.. maar volgens mij valt dat nu ook wel mee.
Ik heb er 2 proeven gereden, en bij beide proeven had ik mijn verdiende punten (voor mijn gevoel.).
Voor de punten doe ik het dus niet, het is ongeveer 30km van waar ik sta, en ik hoor er goede verhalen over.
En er zijn veel wedstrijden, ook mooi meegenomen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:39

Die ervaring heb ik niet. Er wordt gewoon normaal gepunt.
Zal er ook net aan liggen welke jury jij daar dan gehad hebt. Je hebt van die Sinterklaas jury's.

ghislaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:01

ik ben er ook een aantal keren gestart en vond dat het er goed geregeld is. en het ligt er ook maar net aan welke jury je daarzo hebt. Maar het is me in ieder geval goed bevallen bij de "ponhoeve"

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:05

ik heb er ook wel een paar keer gereden maar ik vind het niet echt fijn om in de regen los te moeten rijden maar de bodem is tegen mijn verwachting in redelijk goed en ik moet ook toegeven dat mijn punten vaak hoger uitvielen dan ik had verwacht .

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:16

Ik heb daar een keer met mijn pony in de Z1 246 en 230 punten gereden en met mijn huidige paard 191 in de L1.

Dat neem ik gewoon niet meer serieus

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 23:49

Vroeger scheen je er idd heel makkelijk je puntjes te kunnen halen. Tegenwoordig zitten er toch ook wel jury's die bekend staan als "nogal streng". Heb geregeld meegemaakt dat er maar 1 of 2 combinaties een wp hadden. Sinterklazen heb je overal... Je hebt wel een aantal jury's die heeel vaak in Waspik zijn te vinden.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:25

Ik start er in september ook weer 3 dagen! Lekker dicht bij de deur, je proef rijden en weer naar huis! Soms zijn de ringen wat aan de zware kant maar bij regenval worden ze in ieder geval niet glad (dat is naar mijn idee nog veel erger om te rijden!). En je moet vrijwel altijd gewoon buiten losrijden, ookal regent het, maar dat is toch niet van belang? Vind het zoiets bekrompen als mensen af gaan melden omdat het regent. Een echte ruiter kan daar ook wel mee leven!

Qua punten uitdelen valt het wel mee, heb de afgelopen tijd een aantal keer bovenaan gestaan daar, maar nog niet eens met 2 winstpunten per proef. Ik denk dat gemiddeld 1 op de 4 daar winst rijdt, en dat is wel gemiddeld toch?

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:31

Wat de hoge punten betreft kan ik wel gedeeltelijk beamen! Er waren vaak uitschieters bij de ponhoeve! Ik heb daar vaak zelf gereden op de wedstrijden en mee geholpen (ik stond daar)! Maar van die jury's konden ze ook niets aan doen, want die werden toch altijd toegewezen! Was nou niet zo van: doe die maar dan heeft iedereen bij ons winst en dan zitten we volgende keer weer vol!
Eigenlijk toen het terrein is goedgekeurd door van Ganzewinkel voor de ZZgp is er idd wat verandert, ik zeg niet dat het een het ander beinvloed, het is alleen mij ook wel eens opgevallen!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:35

fransheijs schreef:
Wat de hoge punten betreft kan ik wel gedeeltelijk beamen! Er waren vaak uitschieters bij de ponhoeve! Ik heb daar vaak zelf gereden op de wedstrijden en mee geholpen (ik stond daar)! Maar van die jury's konden ze ook niets aan doen, want die werden toch altijd toegewezen! Was nou niet zo van: doe die maar dan heeft iedereen bij ons winst en dan zitten we volgende keer weer vol!
Eigenlijk toen het terrein is goedgekeurd door van Ganzewinkel voor de ZZgp is er idd wat verandert, ik zeg niet dat het een het ander beinvloed, het is alleen mij ook wel eens opgevallen!

Ik geloof dat de jury's nu niet meer worden toegewezen want een aantal jury's zitten er vrijwel elke keer weer! Is hij of zij onder de indruk van jou als combinatie, heb je geluk, zo niet? Dan kan je beter een andere wedstrijd zoeken

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:45

Owkee, ik dacht toch echt dat jury's werden toegewezen! Misschien dat het regio afhankelijk is? Maar het kan toch nooit zo zijn dat je als vereniging zelf jury's kunt kiezen!
Maar ja, jij gaat weer..........................dus jou mogen ze wel

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:07

fransheijs schreef:
Owkee, ik dacht toch echt dat jury's werden toegewezen! Misschien dat het regio afhankelijk is? Maar het kan toch nooit zo zijn dat je als vereniging zelf jury's kunt kiezen!
Maar ja, jij gaat weer..........................dus jou mogen ze wel

Haha, je hebt me door! Maar nee, die jury's worden daar dus zeker te weten niet aangewezen! Ik geloof dat bij belangrijkere wedstrijden (kampioenschappen e.d.) de jury's worden toegewezen, zou dat niet kunnen?

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:20

talented schreef:
Haha, je hebt me door! Maar nee, die jury's worden daar dus zeker te weten niet aangewezen! Ik geloof dat bij belangrijkere wedstrijden (kampioenschappen e.d.) de jury's worden toegewezen, zou dat niet kunnen?

Ik weet het echt niet! Toewijzen lijkt mij nog steeds het waarschijnlijkste? Maar wie weet het?

(ik heb geen geen zin, om regelement van NHS, Jurybond enzo door te nemen hoor!)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:28

Normaalgesproken kan een club gewoon bellen naar de juryleden die ze zelf willen hebben. Als het om regiokampioenschappen gaat dan regelt de club dat niet zelf maar een vertegenwoordiger van de regio.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:26

Princess schreef:

Volgens mij valt dat wel mee. Vroeger wel zo, maar sinds de nieuwe eigenaren erin zitten, is dat veel minder geworden. Er zitten nu ook wel eens jury's waarbij maar 1 of 2 mensen van de 20-25 een winstpunt hebben, maar sinterklazen evenals foutenkijkers heb je overal.