20/08 Tholen, update ongelukkige val Nicole Bevelander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

20/08 Tholen, update ongelukkige val Nicole Bevelander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 20:19

Hoi,

Ik denk er zijn vast bokkers die het hebben zien gebeuren! In de Z ring bij de pony's te tholen. Er werd nogal gevraagt van hoe het met haar is na haar ongelukkige val.
Ik heb haar net eventjes gebeld (naja haar vader).

Het ongeluk: Ze reed in de Z ring doodnormaal haar proef. Ineens bokte het paard (waarschijnlijk door de man die plastic hoeven om geluiddingen heen deed), maar vervolgens maakt het paard zijn rug bol en springt tot 2x toe met alle 4 benen in de lucht en heeft niet door dat hij niet verder rechtdoor kan ivm de hekjes van dressuur ring. Nicole valt precies boven een hekje met haar heup en kan niet meer bewegen. Het paard rent door en steekt een klein asfalt wegje over en valt daardoor. Paard stond wel meteen op, maar o wat zag het er slecht uit. Paard gelukkig snel gevangen (zodat het niet naar de weg kon) en op eerste gezicht kon je weinig zien. Helaas wel hier en daar bloed.
Nicole is lachend afgevoerd (ze had zoiets van: naja het is nu toch al gebeurt en mede met het lachgas werkte erg goed). Één van haar reacties: Ej ik ben 5 kg afgevallen, dus zo zwaar ben ik niet, hebben jullie even geluk!'

Nicole heeft geluk gehad. Ze heeft paar extreem gekneusde ribben en haar heup is flink gekneust. Misschien heeft ze nog een scheur in haar heup, maar dit konden ze niet zien ivm zwelling, dus ze moet nog keer op controle. Lachen/hoesten doet pijn.

Haar paard heeft minder geluk gehad. De kalkoenen hebben meerdere gaten geboord in zijn lijf, maar ook in een kogel waardoor daar de pezen blootliggen (is nu 'gehecht' met klei en met bandage). Ook is er een flinke wond (ca 10cm) gehecht. Het paard was gelukkig (vraag niet hoe) kreupel, maar wel enorm stijf.

Beide hebben zowiezo de komende 4-5 weken rust.

Bij deze: Veel beterschap!

stalleke

Re: 20/08 Tholen, update ongelukkige val Nicole Bevelander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:21

Pfff klinkt erg pijnlijk!! Heel veel sterkte voor ruiter en paard!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 23:57

Ik heb het niet gezien, zal dan wel 's ochtends gebeurd zijn. Of voor 2 uur toen ik er nog niet was.
In ieder geval veel beterschap voor nicole en d'r paard

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:46

Het is inderdaad 's ochtends gebeurt, maar er werd om 2uur (kwam ik voor mn prijsuitreiking) nog zoveel naar gevraagt (ook door het bestuur), dus ik dacht ik zeg het hier ook even.