Is het eng..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joy4ever

Is het eng..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:52

Heey...

Ik wil gaan starten met wedstrijden, met mijn pony Joy.
Maar.. Het lijkt me zo eng met al die trailers en andere paarden enzo..
Joy is namelijk nogal schrikachtig.
Hebben jullie hier tips voor?

Groetjes.

Marloes0508

Re: Is het eng..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:54

Niet bang zijn dat je pony het eng vindt .

Zelf gewoon rustig blijven. Alle jonge paarden/pony's moeten aan onbekende situaties en voorwerpen wennen. Het moet toch een kéér gebeuren, wil je ooit wedstrijden gaan rijden. Gewoon lekker rijden en je niet al te druk maken

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:40

Ga gewoon een keer met je pony naar een wedstrijd, zonder dat je meedoet...Maak je pony en jezelf mooi, helemaal invlechten en doe je dressuurtenue aan. En dan ga je op een wedstrijdterrein gewoon lekker kijken en rijden met je pony. Dan kan je merken of het eng is, met al die trailers en andere pony's op het losrijterrein, zonder dat je daarna nog een spannende wedstrijd moet rijden!

maak jezelf er niet te druk om, er zijn genoeg andere pony's op het wedstrijdterrein, dus je pony vind het vast wel gezellig

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:14

Gewoon zelf rustig blijven dan blijft je pony dat ook. Bovendien zijn de meeste pony's op wedstrijd nou niet echt supergestresst, alleen de ruiters...

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:40

Vaak denk je dat je paard/pony dat soort dingen heel erg vindt maar dat valt vaak reuze mee. Het juist ook zo zijn omdat het een onbekent terrein is dat ze juist braver zijn. Ze vertrouwen dan meer op jou. succes!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:25

Braver of overdondert?
Vraag anders of er iemand mee wil gaan die al veel ervaring heeft. Of zorg dat je met een clubgenootje oprijdt. Zo'n ervaren mens op de wedstrijd is heel geruststellend.
Als het voor jou, je pony en je begeleider allemaal nieuw is dan zou ik wel zenuwachtig worden.

joy4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 11:46

Bedankt voor alle tips,
denk dat ik er wel wat aan heb

Groetjes

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:50

Gewoon rustig blijven, en achterover zitten,
Alles komt goed! Als je zo 1 wedstrijdje hebt gehad wil je iedere dag wel op wedstrijd,! Nou veel succes ermee ik hoop dat het een geslaagde wedstrijd wordt!

groetjes Sanne,