Bij kampioenschappen jury andere regio/provincie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Bij kampioenschappen jury andere regio/provincie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 09:20

Gisteren hoorde ik dat Friesland e.d. speciaal juryleden uit andere regio's en provincies laten jureren bij kampioenschappen om te voorkomen dat namen het winnen van prestaties en ik vind dat een heel goed ding.Gebeurt dit over het algemeen? Weet iemand dat?
In Drenthe gebeurt het niet en dat is heel erg spijtig maar ik heb geen idee hoe het in andere delen van het land gaat.

Fun_Fun

Re: Bij kampioenschappen jury andere regio/provincie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:48

Idd in Drenthe gebeurd het niet, maar je kunt daarmee ook geluk hebben. Ik heb verder geen idee of dat over het algemeen gebeurd.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 09:51

Geluk hebben? Omdat de jury je kent ofzo? Het is toch geen kwestie van geluk hebben?
De beste moet gewoon winnen.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:33

in drenthe gebeurd dat ook, heb daar samen met mijn tante (alanta) hier op bokt gejureerd, en wij komen uit groningen, ze doen het zelfs zo dat als je uit een andere provincie komt dat je dan ook hoofdjury mag zijn

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:08

Bij ons halen ze de jury's gewoon uit dezelfde provincie. Die is in 3 regio's verdeelt, en ze zorgen dan wel dat er altijd 2 verschillende regio's bij elke ring zitten.
Ik wordt wel vaker uitgenodigd om in Brabant te komen jureren, want daar willen ze wel jury's uit een andere provincie bij het kampioenschap.

Maar ik heb er zelf nog nooit last van gehad dat een jurylid iemand uit zijn eigen regio voortrekt.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:03

Heb toen ik gevraagd werd voor de Drentse kampioenschappen geweigerd om te komen jureren. Heb ook aangegeven dat ik vond dat een "drents" jurylid ook deze kampioenschappen jureert. Ik geloof heus wel dat iedereen z'n best doet om ompartijdig te zijn, maar het zijn ook wel steeds dezelfde mensen. Geloof dat het dit jaar nog wel meeviel, maar kan daar niets over zeggen omdat ik er niet was

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 14:43

Ik was er wel en het viel niet mee helaas

Lotjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:03

Voor de Gelderse Kampioenschappen halen ze gewoon juryleden uit Gelderland, zal wel een geldkwestie zijn..
Ze kunnen toch ook mensen uit Utrecht halen?

goldfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:07

Bij de Utrechtse Kampioenschappen kan het gebeuren dat je zelfs je eigen instructrice van je club als jury hebt, ook was het in Utrecht zo dat er in de finale paarden in de klasse L2 en M1 maar een jury zat!!!
Dat mag eigenlijk niet omdat het om klasses gaat die uitgezonden worden naar de Hippiade.
Maarja dat is Regio Utrecht!!!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:45

love_sander schreef:
Idd in Drenthe gebeurd het niet, maar je kunt daarmee ook geluk hebben. Ik heb verder geen idee of dat over het algemeen gebeurd.

Ben ik niet helemaal met jullie eens, ik heb op de afgelopen kampioenschappen gejureerd en ik kom uit Groningen en ik kan je wel vertellen, er waren meer uit Groningen

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:51

ranna schreef:
Geluk hebben? Omdat de jury je kent ofzo? Het is toch geen kwestie van geluk hebben?

Zo hoort het wel.
Ja dat bedoelde ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:06

Het is inderdaad verplicht, althans dat las ik op de KNHS site.. maar bij mijn kampioenschappen waren er dacht ik ook gewoon Jury's uit onze Regio...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:11

love_sander schreef:
ranna schreef:

Zo hoort het wel.
Ja dat bedoelde ik.

Ahaaa? Dan hoop ik dat dit óf scynisch bedoeld is óf wij hebben toch een heel andere kijk op hoe dingen zouden moeten lopen geloof ik.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:13

goldfever schreef:
Bij de Utrechtse Kampioenschappen kan het gebeuren dat je zelfs je eigen instructrice van je club als jury hebt, ook was het in Utrecht zo dat er in de finale paarden in de klasse L2 en M1 maar een jury zat!!!
Dat mag eigenlijk niet omdat het om klasses gaat die uitgezonden worden naar de Hippiade.
Maarja dat is Regio Utrecht!!!

idd
ik vind het eigenlijk heel normaal als ze jury's uit andere provincies halen dat is zoiezo het eerlijkst!

maar wat je zegt is idd zo:
maarja dat is regio utrecht!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:27

Ik vind het wel goed als er een jury uit een andere regio komt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 07:02

In Friesland waren ook jury's uit Friesland aanwezig hoor. L pony's zowiezo.

Een paar jaar geleden hadden we in het Z idd een instructrice van een vd deelnemers, dat meisje scoorde 196 punten(eerste plek) bij haar eigen instructeur en had 173(laatste) van de vreemde jury.
Daar is wel over geklaagd, want het meisje was wel door naar de finale en alle finalisten mochten naar Ermelo. (Alwaar ze laatste werd)

Als je dan later hoort dat onze clubinstructrice eerst was ingedeeld voor deze rubriek maar zich had teruggetrokken i.v.m. eigen leerlingen dan snap je wel dat de druiven dan dubbel zuur waren. Tenslotte wil iedereen wel eens naar Ermelo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 07:07

Alanta schreef:
love_sander schreef:

Ben ik niet helemaal met jullie eens, ik heb op de afgelopen kampioenschappen gejureerd en ik kom uit Groningen en ik kan je wel vertellen, er waren meer uit Groningen

Dan hebben ze maar een klein deel vanuit groningen denk ik, want ik had iig 1 jury uit drenthe en zelfs nog bij mij uit het dorp...