welke klasse rijden bij overstap naar paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

welke klasse rijden bij overstap naar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 11:57

Ik ga binnenkort voor het eerst B starten, maar ik ben allang 16. Dus als ik over 1,5 jaar naar de paarden moet, in welke klasse moet je dan starten? Ik blijf dan op dezelfde pony rijden maar als ik dan bv in de L1 zit, moet je dan weer overnieuw beginnen in de B of verder in de L1?
En hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je je startkaart binnen had?

M59

Re: welke klasse rijden bij overstap naar paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:11

volgesmij start je dan gewoon in de zelfde klasse als bij de ponys, maar weet het niet zeker...moet je misschien voor de zekerheid ff navragen bij de KNHS. Startkaart duurde bij mij ongeveer een maandje maar das nogal een hele tijd geleden dus... succes met je wedstrijden iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:36

Zelfde klasse, behalve als je Z2 rijd, dan mag je bij de paarden Z1 starten geloof ik ivm de wissels...

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:47

Als je van de pony's naar de paarden gaat mag je in principe een klasse lager starten dan de klasse waar je in rijdt (geldt natuurlijk niet voor de B, maar dat mag duidelijk zijn). Als je dus volgend jaar L1 bent mag je verder starten in het L1, of weer terug naar de B. Ook als je bv. M2 bent (zelf) en je pony L1, dan mag je nog weer in de B starten.

Voor de liefhebber hier het officiële reglement (van 2001, maar dat zal wel niet veranderd zijn):

Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 14:01

bedankt voor de reacties!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:19

Met springen veranderd het wel. Dan word je lager geplaatst. Want als je nu bijv. een E-pony hebt en je rijd L dan is dat 1 meter maar dat is bij de paarden B...