afdelingsdressuur, commandant

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

afdelingsdressuur, commandant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 06:37

Mss een rare vraag maar nav mijn droom vannacht.

Stel we zijn in de ring, en tijdens de proef laat de commandant het boekje vallen waardoor hij niet meer optijd het volgende onderdeel kan commanderen. Nu ken ik, als kopruiter, het hele proefje uit mijn hoofd, zou ik tijdelijk mogen commanderen totdat de commandant het proefje heeft teruggevonden?
Denk niet dat het zal gebeuren, maar ja, je weet nooit.

Neff

Re: afdelingsdressuur, commandant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 08:11

Helaas mag iemand het niet overnemen. Als de commandant is begonnen met lezen, dan moet deze het afmaken. Maar de kans dat dit gebeurt, lijkt me niet heel groot. En de commandant kent de proef toch ook wel uit het hoofd?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:50

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik commandant was. Maar de kopruiter reed verkeerd, ondanks dat ik het goed voorgelezen had.
Toen raakte ik even de kluts kwijt (was mijn eerste keer als commandant toen). Ze hebben toen een rondje gegaloppeert en toen heb ik gezegd waar ze verder moesten.

Tijdens een dressuurproef mag je niet praten, dus ik denk dat je het niet mag overnemen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:15

wij hebben als heel achttal eens de commandant gecorrigeerd; aan het eind van de proef moet het hele gelid halthouden, 4 seconden stilstaan en dan weer tegelijk aandraven. Daarna was het nog een rondje tot het groeten. De commandant wilde bij het halthouden al gaan groeten en liep al naar voren. Ineens kwamen alle poníes van de plek, reden het laatste stukje en stonden opnieuw stil waarna er gewoon gegroet kon worden. We hadden er nog een aardig cijfer voor ook maar iedereen heeft zich achteraf bescheurd van het lachen. Onze commandant had nl. nog nooit een fout gemaakt