Info over bixiewedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Info over bixiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 15:37

Ik ben op zoek naar info over bixiewedstrijden. Heb het een en ander op de knhs site gelezen..maar echt veel vind ik er niet staan.

Hoe zien de proeven eruit, staan ze misschien ook ergens op internet? Wordt "echte" wedstrijdkleding verwacht? Wat is het niveau ongeveer?

loes-freke

Re: Info over bixiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:54

helaas word er zelden een bixi wedstrijden georganiceer in het noorden, wij moet regelmatig uit wijken naar gelderland en onder in overijssel.
maand sept is er bixi in nijkerkerveen, vaasen en een in gelukkig in het noorden, groningen.

voor de proefjes, ga je naar www.knhs.nl
dan naar witte vlak boven in "service&bestel"
dan krijg je lijst te zien en ga je naar "downloads"
dan beetje zowat onderaan zie je bixi's
en daar zie je verdere informatie en de proefjes.

je heb verschilende proefjes AA- is een begeleidings proefje, daar mag iemand naast lopen, moet op en afstappen, dit is meer voor kinderen van 6 tot 9jr die net gaan rijden.
dan heb je A-proefje dat is een proefje zonder galop, meer voor grotere kinderen tot 12 die geen rij ervaring hebben of de pony is nog niet zo ver (zoals bij ons), maar heeft de ruiter een startkaart dan zal deze niet meer in de bixi mogen starten.
dan heb je een B-proef dit is een mooie oefening om over te kunnen gaan voor de echte wedstrijden, hier zit dus galop in.
je mag wel in wedstrijd kleren, maar is niet verplicht.
je mag ook in trui van je vereniging starten.
je moet dus wel lid zijn van een rijvereniging, en dan vraag je (deze is gratis) bij de knhs een bixi start kaart aan
deze kaart is alleen voor die ruiter geldig en mag met net zoveel pony's mee doen als de ruiter zal willen.
met een echte start kaart is zowel voor ruiter als alleen voor de pony, dat geld dus niet voor de bixi start kaart.
ik hoop dat je hier wat aan heb, anders zie ik het wel als je meer wilt weten.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 16:49

Ah, dank je wel . Al een stuk duidelijker. Zal eens op zoek naar die proeven, kon ze laatst nergens vinden. Mn buurmeisje van bijna 9 wil wel met mijn shet, wij gaan dan vooral nara Franeker. Galop moet nog maar niet in de proef en heb geen idee wat het spook ergens anders doet, maar thuis gaat het best leuk.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:44

daarom is het mooi om om voor haar in de AA te beginnen.
dam mag je een keuze maken wel er bij naast maar ze rijd los of je begeleid haar aan touw.
maar de jury moet wel zien dat ze het zelf doet. (je mag wel zeggen nu moet je links of rechts of hier afwenden enz)
je heb de pony alleen maar vast voor het geval dat die met de ruiter er van door gaat.
maar ze moet luisteren naar de voorlezer dus niet de gene die begeleid.
maar heb je haar los mag ze niet meer vast gehouden worden en ook andersom (vast is vast en los is los)
ik wens jullie veel plezier.
en de eeste van bixi download staat halve wegen, welke proef in welke maand, gereden moet worden.
ik wens jullie veel geluk, en laat weten waar en waneer jullie in het noorden starten.
misschien kunnen wij daar ook terecht.
maar mijn ruiter rijd A en B

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:01

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:04

ja klopt, maar ruiter is nu 3 weken naar frankrijk.
dus wij starten in september weer.
eerst gaan we naar keuring op 3 sept en dan elke zaterdag bixi wedstrijden, in september.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 20:11

Als ze het leuk vind dan is in november en januari in Franeker, beide keren 2 proeven. Gaan echt voor de lol, in Koudum is ook regelmatig maar dat is bijna uur rijden en dus te ver vinden we. Ze heeft geen wedstrijdambities (nog), maar zoiets is wel leuk vind ik.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:25

januari kunnen we geen bixi's meer rijden, dan is de ruiter 13jr.
november kunnen we evt wel kijken.
maar 1 uur rijden is voor ons niks meer, minimaal is 1.5 uur voor een bixi wedstrijden.
1 keer 3 kwartier maar ook een keer 2 uur.
en tussen deze reistijden zitten we.
ik hoop dat ze het leuk gaat vinden.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:51

je mag tot je 14e bij de bixie rijden hoor

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:57

nee sorry, staat in regelement van het jaar dat je 6 word tot en met het jaar dat je 13 word mag je bixi rijden.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:28

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:43

is niet erg, hoor dat is net zo in lonneke vorige week woensdag, deze kinderen van 3 jaar mee in de AA, en hoe verklaart men dat? als ze pas mee megen doen in het jaar dat ze 6 worden.