Normaal vind ik het niet zo lastig te zien hoe laat ik moet starten, maar bij de kampioenschappen wordt het wel ingewikkeld...
Ik start B springen paarden en vraag me af hoe laat die ongeveer zal starten. Om half negen begint de klasse B - pony's. De rest is opvolgend. De pony's zijn in totaal 111 combinaties. 1/4 gaat door naar de 2e manche, dus ongeveer 28 combinaties. Ik kan dus uitgaan van zo'n 140 combinaties die voor mij starten. Wat is normaal qua tijd per combinatie? Anderhalf of twee minuten? (een halve minuut per combinatie maakt nogal wat uit).
Springen klasse B pony’s-------1e manche Springen klasse L pony’s------- 1e manche Springen klasse B pony’s-------2e manche met evt.barrage Springen klasse L pony’s------- 2e manche met evt.barrage Springen klasse M pony’s-------1e manche Springen klasse Z pony’s-------1e manche Springen klasse B paarden-----1e manche Springen klasse L paarden-----1e manche Springen klasse B paarden-----2e manche met evt.barrage Springen klasse L paarden-----2e manche met evt.barrage
Als je bovenstaand schema ziet en er vanuit gaat dat de B pony's om half negen begint en ik in de B paarden start, hoe laat schat je dan dat ik moet starten?
jupz klopt wat missisa zegt. bij ons op de club is het 2 in 5 minuutjes dus als er 140 zijn 70 x vijf minuutjes= 350 minuutjes= 5 uur en 50 minuten. dat is wel een beetje lang
IK ga altijd gewoon ruim van te voren erheen, zodat je op tijd kan inschatten hoe laat je ongeveer moet rijden, en dus optijd kan opzadelen en inrijden....
Maar staan er echt geen tijden bij??? Dat is wel raar op een kampioenschap.
Nee, alleen de begintijd staat erbij en dan telkens: aansluitend "volgende klasse".
8.30 uur 2 Springen klasse B pony’s 1e manche aansluitend 2 Springen klasse L pony’s 1e manche aansluitend 2 Springen klasse B pony’s 2e manche met evt.barrage aansluitend 2 Springen klasse L pony’s 2e manche met evt.barrage aansluitend 2 Springen klasse M pony’s 1e manche aansluitend 2 Springen klasse Z pony’s 1e manche aansluitend 2 Springen klasse B paarden 1e manche aansluitend 2 Springen klasse L paarden 1e manche aansluitend 2 Springen klasse B paarden 2e manche met evt.barrage aansluitend 2 Springen klasse L paarden 2e manche met evt.barrage
Ik ga het liefst niet veel te vroeg heen omdat ik het veulen toch zo kort mogelijk alleen wil laten (ook al kan ze al wel een flinke tijd zonder mama).