sgw

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M59

sgw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:46

Heejheej,

Ik wil dus binnenkort (of volgend jaar) SGW wedstrijden gaan rijden, dus nu wil ik daar wat eer info over hebben. Bijvoorbeeld: hoe hoog het parcours is voor een E pony in de klasse B? Wat er eerst komt, de dressuur , de cross of het springen..? of het eendaagse of meerdaagse wedstrijden zijn en welke wedstrijden leuk te rijden zijn voor een beginner..?

kusj

Hilde_

Re: sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:01

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:01

idd, daar vindt je een hoop informatie!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:02

Je moet eerst dressuur doen en minimaal 40% halen. Dat is niet zo moeilijk. Meestal heb je dan even wat tijd om uit te rusten. Daarna moet je springen. Je mag niet meer dan 24 springfouten hebben (ook dat is over het algemeen wel te doen). Een parcours staat meestal 10 cm lager dan op een echte springwedstrijd. Dus ik denk dat het voor jou op 80 cm staat. En 20 minuten na het springen is de cross.

De meeste wedstrijden zijn op 1 dag, maar soms zijn er wel eens wedstrijden die de dressuur een dag eerder hebben.

Als je een beginner bent kun je beter eerst een oefencross rijden of een training. De tripalon in Laren is leuk om mee te beginnen. Als officiele cross zou je Ysselsteyn of Gorssel kunnen nemen. Die zijn niet zo zwaar.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:04

Het klopt Scum, maar omdat de B/DE vaak in handicap gaat staat het springparcours maar op 70 cm. Tenminste, dat heb ik zelf altijd gehad.

Een andere leuke oefencross is elk jaar in Huissen, http://www.oefencrossgrootholthuizen.nl/

Als eerste officiele cross zou je Heino kunnen kiezen, de hindernissen zijn daar erg mooi aangeleund, maar de paden zijn wel smal en met erg veel bochten.
Als eerste cross vind ik Diepenheim en Nijeberkoop minder geschikt.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:04

ooh dankje wel voor de info...khep zelf al een paar oefencroosen gereden en dit jaar de trainingen van noord en zuid holland gevolgt, en dat vond ik heel erg leuk. hoe hoog zijn de hindernissen trouwes in de cross..? of is daarbij een standaard hoogte..?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:32

De hindernissen in de cross zijn ongeveer net zo hoog als met springen, rond de 70/80 cm. Je kan vooral boomstammen verwachten, en meestal ook een haagje, hekje, een waterhindernis (in de B vaak met alternatief langs het water)

Als je al trainingen hebt gevolgd zal het geen probleem zijn om in de B te starten.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:00

Kylan schreef:
Het klopt Scum, maar omdat de B/DE vaak in handicap gaat staat het springparcours maar op 70 cm. Tenminste, dat heb ik zelf altijd gehad.

Een andere leuke oefencross is elk jaar in Huissen, http://www.oefencrossgrootholthuizen.nl/

Als eerste officiele cross zou je Heino kunnen kiezen, de hindernissen zijn daar erg mooi aangeleund, maar de paden zijn wel smal en met erg veel bochten.
Als eerste cross vind ik Diepenheim en Nijeberkoop minder geschikt.

idd, heino is wel een leuke cross om mee te beginnen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:58

Als je de trainingen al gevolgd hebt kun je wel meteen B gaan rijden. Misschien kun je nog wel opgeven voor Wieringerwerf over twee weken(B op zondag 28). Dat is een fijne cross om te beginnen.

Nijeberkoop vind ik zelf trouwens ook altijd heel goed te doen Zeker voor de B-pony's

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:23

klopt Nijeberkoop is goed te doen voor de B ponys! Ik heb die als eerste croos gedaan en was foutloos. Haha ik help hier ook altijd twee dagen mee en hoe meer deelnemers hoe beter!!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:47

Wat een leuke site!!!

Wat weten jullie van dit logo:

Afbeelding

Vind ik erg leuk voor een goede vriendin van mij.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:03

Meer info over het logo kun je krijgen bij Reddytobias Jorie. Bijna het hele clubje van het SGW-huiskamertopic rijdt ermee en daarnaast nog een aantal mensen. Ik heb ze zelf ook op mijn dekje zitten.
Kosten weet ik niet meer precies, maar daar kan Reddytobias je alles over vertellen. Het kan even duren voor ze reageert, want ze is aan het verhuizen en in het nieuwe huis heeft ze nog geen internetverbinding(oude huis nog wel).

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:25

Thanks!!!! Is het alleen voor bokkers weggelegd? Dat logo dus? Die vriendin van mij zit niet op bokt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 00:37

Nee hoor Jorie, ook niet bokkers mogen ermee rijden
Aantal clubgenoten van Reddytobias rijdt er ook mee en ook wel vrienden en vriendinnen van bokkers. Het is ook gewoon een heel gaaf logo! Ik vind hem zelf iig heel mooi.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:44

Dan ga ik eens even contact zoekn!!! Thanks!!!! Hij is zeker heel leuk!!!!