oosterhoff schreef:tja maar wat is dan een onderdeel. In een andere proef staat het volgende:
16. K-B Van hand veranderen in middenstap B Arbeidsstap
17. M Arbeidsdraf, doorzitten
18. Tussen C en H Arbeidsgalop links aanspringen
17 is een onderdeel en dan zou je daarna dus weer moeten gaan lichtrijden. (even heel plat gezegd dan he)
Ik heb het hele boekje al doorgelezen. op sommige plaatsten staat bijvoorbeeld "daarna lichtrijden". Waarom zouden ze dat dan doen? dat is dan toch ook onlogisch. Het maakt verder ook niet uit hoor. het is alleen lastig als je de proef niet van tevoren hebt bekeken.
Een onderdeel is hetgeen waarvoor je wordt beoordeeld. Ik heb me niet helemaal duidelijk uitgedrukt in mijn vorige reactie zie ik wel. Hetgeen waar een getal voor staat (zoals onderdeel 3 uit proef 16, de volte 10, doorzitten) is waar je een cijfer voor krijgt.
Maar ik snap je denkwijze wel. Dan is het idd zeer onlogisch dat er 'daarna lichtrijden' staat. Gek eigenlijk, ik lees de proef altijd van te voren even door maar het is me eigenlijk nooit opgevallen zoiets.
In de L2 (waar ik dus in rijd) heb je zoiets ook. Standaard zit je in de L2 door, tenzij lichtrijden wordt gevraagd. Dan heb je middendraf op een lange zijde of een diagonaal waarbij je moet lichtrijden, staat er ook 'op [letter] doorzitten'.
Ik heb even zitten kijken bij de L1-proeven maar het raakt naar mijn idee kant noch wal.
Ik heb even verder zitten lezen in proef 16 en dan zie ik bij onderdeel 13 staan:
M Arbeidsdraf
B Volte 10 meter, doorzitten, daarna lichtrijden.
Dan lijkt het mij dat ze bij onderdeel 3 gewoon de tekst ',daarna lichtrijden' zijn vergeten te plaatsen. Anders kan ik het ook niet verklaren. Een fout in het boekje dus.