Bandages?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BasiiC_

Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 11:19

Hooihooi

Met wedstrijd mag je geen bandages toch?

Toch zag ik op een aantal foto's met wedstrijden dat paarden wel met witte bandages lopen..

MAg dat nou wel of niet?

Ik heb volgende week wedstrijd in de B!

Sue_

Re: Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:22

Met bandages rijden mag alleen tijdens het losrijden. Tijdens de proef mag het dus niet.

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:26

En gedoe hoor, als je bang bent voor beschadigen van de benen tijdens losrijden zou ik gewoon peesbeschermers aan doen. Anders altijd aangewezen op een ander die gauw je bandages nog weer af moet doen voor je de ring ingaat.... Vind het zelf een beetje popie-jopie gedoe die witte bandages met losrijden.. Als je nou een clinic zou rijden of niet iets officieel staat het wel netjes, maar alleen voor losrijden????? Eeeks!! (Maar ja, ben meer springruiter zelf..)

Biebeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:26

suepergirl schreef:
Met bandages rijden mag alleen tijdens het losrijden. Tijdens de proef mag het dus niet.

inderdaad

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:30

Citaat:

inderdaad

Niets meer mede te delen dan alleen bevestiging???

BasiiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 11:33

Oke.. ja dan ga ik gewoon zonder iets hoor.. als ik gewoon op stal train dan doe ik altijd wel ff peesjes om ofzo voor de zekerheid.. maar dat gedoe.. laat dan maar haha;)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:33

NoireIdylle schreef:

Moet dat dan?

Peesbescherming is in de praktijk inderdaad handiger.

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:36

VValar schreef:
NoireIdylle schreef:

Moet dat dan?

Zie het als spam, plaats dan niets als je neits beters weet te verzinnen dan alleen ïnderdaad".. zucht..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:42

NoireIdylle schreef:

Moet dat dan?

Zie het als spam, plaats dan niets als je neits beters weet te verzinnen dan alleen ïnderdaad".. zucht..
[/quote]

Sinds wanneer hebben ze jouw als moderator toegekend? Laat mensen lekker reageren, de ene reactie zal vanzelf wel zinniger blijken te zijn als de andere. Mods van her en der zullen vanzelf wel ingrijpen wanneer een reactie niet juist blijk te zijn (zoals deze )

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:53

Ik rijd wel los met witte bandages! Eerder vond ik het altijd overdreven, reed ik altijd met peesbeschermers en springschoenen los!
Totdat mijn paard zich op haar achterbeen een schiefel sloeg met de stiften! Als zij namelijk lastig is, zet ze haar voeten zo onhandig neer!! Die schiefel zit hoog aan de binnenkant, een plek waar de kogelbeschermer niet beschermt!
Sindsdien rijd ik dus los met bandages, tja, het staat overdreven, maar voor mijn merrie wel redelijk noodzakelijk!!

Je ziet ook wel dat men om de achterbenen van die hoge beschermers doen die vaak met springen worden gebruikt.

Verder heeft het ook wel weer te maken met het niveau wat je rijdt! In de Z zie je vaker dat er bandages gebruikt worden t.o.v. de lagere klasses!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:52

Wat ik altijd het meest frappante vind is dat mensen voor de eerste proef met losrijden bandages om hebben, maar als er enige tijd tussen de eerste en de tweede proef zit, worden die bandages nooit weer om gedaan voor het losrijden voor de tweede proef. Kom me dan ook niet vertellen dat je het voor de bescherming doet, zeg dan gewoon eerlijk dat je het mooier vind staan Daar is toch niets mis mee...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:36

NoireIdylle schreef:
En gedoe hoor, als je bang bent voor beschadigen van de benen tijdens losrijden zou ik gewoon peesbeschermers aan doen. Anders altijd aangewezen op een ander die gauw je bandages nog weer af moet doen voor je de ring ingaat.... Vind het zelf een beetje popie-jopie gedoe die witte bandages met losrijden.. Als je nou een clinic zou rijden of niet iets officieel staat het wel netjes, maar alleen voor losrijden????? Eeeks!! (Maar ja, ben meer springruiter zelf..)

ik ben dan wel een dresuurruiter, maar toch je haalt me de woorden
uit de mond
sluit me geheel bij je aan, vind het ook erg popie-jopie doe mij maar
peesbeschermers

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:52

Effy schreef:
Wat ik altijd het meest frappante vind is dat mensen voor de eerste proef met losrijden bandages om hebben, maar als er enige tijd tussen de eerste en de tweede proef zit, worden die bandages nooit weer om gedaan voor het losrijden voor de tweede proef. Kom me dan ook niet vertellen dat je het voor de bescherming doet, zeg dan gewoon eerlijk dat je het mooier vind staan Daar is toch niets mis mee...

hahah dat zie ik ook heel vaak...
ik moet zeggen,
ik vind ht gewoon heel chique staan
dus het gebeurt alleen voor m'n 1e proef en tijdens prijsuitrijking/parade ect.

peesjes zijn idd een stuk handiger
[die gebruik in altijd in de training]

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 23:07

Effy schreef:

Okay, ik vind het gewoon mooi staan

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:39

Ik zie steeds vaker dat er springruiters met bandages starten. Ik dacht dat dat ook niet mocht. Ze worden dan vaak om de achterbenen gebruikt. Hoe zit het dus met het springen. Mag je daar wel bandages gebruiken of ziet de jury het niet. (vaak geen witte maar donkere bandages)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:07

Bij het springen mag je wel met bandages.
Dressuur in de ring idd niet, met losrijden wel. Ik doe zoiezo nooit beschermers om als ik alleen maar dressuur ga rijden, dus ik heb er geen last van.
Met kur op muziek mag je volgens mij wel bandages.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:13

Effy schreef:
zeg dan gewoon eerlijk dat je het mooier vind staan

Ik denk dat heel veel dressuurruiters zonder meer zouden toegeven dat ze het doen omdat ze het mooi vinden hoor Ik doe het zelf ook omdat ik het netjes vind staan en voel me dan geenszins popie jopie of wat dan ook. Alsof het gros van de dressuurprikkers niet oprecht genoeg zou zijn om dat toe te geven

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:23

Dickie schreef:
Effy schreef:
zeg dan gewoon eerlijk dat je het mooier vind staan

Ik denk dat heel veel dressuurruiters zonder meer zouden toegeven dat ze het doen omdat ze het mooi vinden hoor Ik doe het zelf ook omdat ik het netjes vind staan en voel me dan geenszins popie jopie of wat dan ook. Alsof het gros van de dressuurprikkers niet oprecht genoeg zou zijn om dat toe te geven

Helemaal mee eens. Ik rij ook altijd los met witte bandages, gewoon omdat ik het mooi vind staan. Met parade heb ik ze ook altijd om. En zo'n grote moeite om ze af te doen is het nou ook weer niet. Hooguit een minuutje werk

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:20

Ik vind het ook heel netjes staan, witte bandages,
bovendien houden ze dan hun benen mooi schoon

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:25

Dickie schreef:

Dan was mijn commentaar ook niet voor jou bedoelt hè... Maar, ik heb vaak genoeg gezien (hier op bokt) en gehoord (op wedstrijden) dat de bandages er zogenaamd om zaten vanwege de bescherming. Op één of andere miraculeuze wijze is het paard tijdens het losrijden voor de tweede proef dan waarschijnlijk door een engeltje beschermd, want de witte bandages zijn dan nergens te bekennen...

All I'm saying is (dus voor de mensen die wel onder het mom 'bescherming' die bandages om doen) zeg gewoon dat je het mooi vindt en hang geen onzin verhalen op. Ik vind witte bandages ook mooi staan hoor.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:31

Ik geef toe dat ik het mooi vind, maar doe het ook om bescherming mijn paard is met inrijden moet ik nog vaak gasgeven is ze nog wat gek en dan doet ze gauwer een misstap het liefst hield ik de hele wedstrijd mijn troep om, maar dat mag helaas niet dan heb ik soms ook dat ik nadat ik de ring uit kom mijn paard onder de wondjes zitten en als ik de ringen uit ben doe ik mijn troep ook gelijk weer om.. dus voor mij is het wel degelijk bescherming maar aangezien je niet in de ringen met bescherming om mag rijden moeten ze wel af met de 1e en de 2e proef en de tijd tussen de eerste en de tweede proef is zo kort dat je niet eens los kunt rijden .. tenminste hier in t noorden..

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:12

Ik zou best mijn M1proeven met bandages willen rijden ik vind dat wel iets hebben!. Maar ik ga ze niet omdoen bij een gewone wedstrijd(losrijden), dat vind ik zo van hallo kijk mij eens. BIj de Z klasse vind ik het nog oke maar bij de lagere klasse denk ik oh, Bij een Kampioenschap okee! dat vind ik wel kunnen. Maar gewoon een simpele wedstrijd nee,, Maar wat ik wel hoop dat er over een paar jaar de b tot en met z met bandages gerede MAG worden! of m tot Z

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:17

Ik vind het eerlijk gezegd onzin, net zoals mijn moeder. Vaak zie je de Z-ruiters losrijden met bandages, in de lagere klasses bijna nooit. Als je wilt laten zien dat je z start doe je dat maar door gewoon goed te rijden, das mijn mening.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:47

ik rijd de laatste tijd ook vaak met bandage's los. m'n pony heeft stiften in en wil z'n benen nog wel is beschadigen. dus met bandage's is dat probleem opgelost. veder kun je de benen dr ook nog mee schoon houden. m'n pony heeft bij z'n achterbenen lichte gallen, dus als ik achter bandage's om doe is dat ook stukken minder. het staat chique en het om en afdoen van de bandage's steekt ook niet zo veel tijd in beslag(dat heb je toch wel voor je pony over?)

het negatieve is dat je ze elke keer in de was moet doen, en oprollen. maar dat maakt mij niks uit.

ik rijd thuis wel meestal met peesjes(of bandage's) achter rijd ik zowieso meestal met bandage's om de gallen dunner te krijgen.

mijn vorige pony had 4 hoge witte benen. voor concour waren ze stralend schoon, ik reed dan vaak met peesjes los, maar nadat ik voor de proef de peesjes dr af haalde waren de benen opeens hardstikke zwart. ookal maak ik de peesbeschermers hardstikke schoon, de benen worden nog smerig. ik denk dat het komt door t zweet samen met schuren ofzo? maar ik kreeg het maar niet voor elkaar om de peesjes af te doen en de benen waren nog schoon. dus toen ben ik maar overgestapt op bandage's.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 00:03

Ik rijd zonder bescherming los omdat ik met mijn pony wel eens een keer de baan ben ingereden met peesbeschermers om (gelukkig mocht ik wel verder rijden nadat ze af waren).

Bandages vind ik eigenlijk onhandig op een wedstrijd, mijn moeder is niet zo'n held om dat allemaal af te doen, en om het nou altijd aan iemand anders te vragen vind ik ook zo vervelend.
Moet wel toegeven dat ik het mooi vind staan.