springen en winspunten wie weet hier iets van??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

springen en winspunten wie weet hier iets van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 22:22

Als ik met mijn paardje wil gaan springen, is het dan waar dat ik dan met het paard waar ik mee wil springen een winstpunt moet halen in de dressuur?

Ik weet van toen ik nog wedstrijden reed dat je een winstpunt gehaald moest hebben met een willekeurig paard en dat je dan met ieder ander paard ook gewoon mocht springen.

wie kan mij hier antwoord op geven?

alvast bedankt

sabien

Re: springen en winspunten wie weet hier iets van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:33

volgens mij is het zo dat je een winstpunt moet hebben in de dressuur en met welk paard dat is dat maakt niet uit. je mag dus ook met een paard gaan springen als het nog geen winstpunt in dressuur heeft maar jij dat wel hebt met een ander paard. ik weet het trouwens niet 100% zeker maar zo heeft iemand (die zelf wedstrijden springt) het mij uitgelegt!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 00:06

sabien .Je heb gelijk.
Dus als je ooit een wp heb gehaald mag je met een nieuw paard gewoon gaan springen.Maak niet uit of dat 'nieuw'' paard geen wp in de dressuur heeft.
Maarja je kan beter wel eerst een wp halen want dan weet je wel ong dat dat paard wel de basis kent

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 00:34

het gaat er om dat de ruiter ooit een winstpunt heeft gehaald, het is in dat geval niet paard gebonden. anders zouden alle springruiters steeds die b in moeten met hun jonge springpaarden

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 00:47

Als je ooit een winstpunt hebt gehaald in de (B-)dressuur, dan mag je de rest van je leven meteen gaan springen met ieder nieuw dier dat je op wedstrijden gaat uitbrengen. Maakt niet uit of dat een pony of een paard is en of je die winstpunt hebt gehaald met een pony of met een paard.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:42

Weten jullie ook hoe ik kan nagaan of mijn winspunten van 13 jaar geleden nog steeds bestaan zeg maar.
Ik heb 13 jaar geleden wedstrijden gereden en daar winstpunten gehaald in de B-dressuur.
Zou ik daar de Knhs voor moeten bellen?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 09:01

sabien schreef:
volgens mij is het zo dat je een winstpunt moet hebben in de dressuur en met welk paard dat is dat maakt niet uit. je mag dus ook met een paard gaan springen als het nog geen winstpunt in dressuur heeft maar jij dat wel hebt met een ander paard. ik weet het trouwens niet 100% zeker maar zo heeft iemand (die zelf wedstrijden springt) het mij uitgelegt!

Ik heb dit even bij de Knhs neegelegd.
Het is inderdaad wat hierboven staat.
Groetjes