Is dat vanaf 2006? Of vanaf wanneer.
En zijn er dan ook weer van die boekjes te koop

Ben mijn boekje kwijt

Bedankt alvast

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jamy schreef:Ja dat klopt, ik geloof dat ze vanaf april in gaan. (maar weet ik niet 100% zeker).
Ook worden sommige proeven makkelijker gemaakt en sommige moeilijk, zodat overgangen naar bepaalde klassen makkelijker gaan.
Ik dacht iig dat bijvoorbeeld de B makkelijker werd, dat ze het groeten eruit wilde halen aan het begin van de proef.
Urielle schreef:nog gemakkelijker?! dan krijgen we wel heel veel pulp op concours... tjeeemig.
maverick schreef:ze willen toch naar het happy athlete verhaal?
_thessie_ schreef:Urielle schreef:nog gemakkelijker?! dan krijgen we wel heel veel pulp op concours... tjeeemig.
PulpWat bedoel je daarmee?
flamingo schreef:Staat ook een stuk over in de laatste paard en sport.
Vooral in de B en in de L gaat veel veranderen, zo krijg je bijvoorbeeld meer tijd voor het rijden van overgangen.
Ze willen vooral de nadruk gaan leggen op het correct gereden paard, en niet zozeer meer op precies uitvoeren van een oefening bij een bepaalde letter.
In de M en Z veranderd niet veel.
Urielle schreef:nog gemakkelijker?! dan krijgen we wel heel veel pulp op concours... tjeeemig.
Weet je ook iets van de andere klassen?
slimmerik schreef:Urielle schreef:nog gemakkelijker?! dan krijgen we wel heel veel pulp op concours... tjeeemig.
Weet je ook iets van de andere klassen?
Ik vind het woord "pulp" erg vernederend. Je voelt je misschien heel wat maar.......ben je vergeten hoe je zelf begonnen bent??
Casca schreef:ik vind dat je juist met jonge paarden op concour moet gaan, maar daarvoor de proeven nog makkelijker maken?!?!?! kunnen ze niet beter zeggen: per klasse hoef je maar 11 winstpunt te halen en je mag door??????????
Urielle schreef:Beetje een minderwaardigheidscomplex ofzo? Heb ik ergens gezegd 'die slimmerik rijdt slecht?'![]()
Nee, ik weet heel goed hoe ik begonnen ben hoor en start ook jonge paarden in de B. Ik voel me ook niet 'heel wat', wat 'heel wat' dan ook moge zijn.
Maar ik vind wel dat er veel mensen op concours gaan die er nog niet klaar voor zijn en dan kun je de proeven gemakkelijker maken maar dan wordt de drempel nog lager. De proeven zijn vorige keer al veranderd om de ruiters progressiever te laten rijden dus het verbaasd me oprecht dat het nu alweer moet gebeuren. Een overgang tussen B en F oid moet goed te maken zijn.
Urielle schreef:netjes gezegd: combinaties die nog niet klaar zijn om op concours te gaan