Nieuwe dressuurproeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thessa

Nieuwe dressuurproeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:15

Ik had laatst zoiets gehoord dat er nieuwe dressuurproeven komen.
Is dat vanaf 2006? Of vanaf wanneer.
En zijn er dan ook weer van die boekjes te koop
Ben mijn boekje kwijt
Bedankt alvast

Jamy

Re: Nieuwe dressuurproeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:17

Ja dat klopt, ik geloof dat ze vanaf april in gaan. (maar weet ik niet 100% zeker).
Ook worden sommige proeven makkelijker gemaakt en sommige moeilijk, zodat overgangen naar bepaalde klassen makkelijker gaan.
Ik dacht iig dat bijvoorbeeld de B makkelijker werd, dat ze het groeten eruit wilde halen aan het begin van de proef.

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:23

Ik rijd alleen maar wedstrijd in het zomerseizoen, en ik kan nog net niet naar L, maar als ze de B nog makkelijker gaan maken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:39

Jamy schreef:
Ja dat klopt, ik geloof dat ze vanaf april in gaan. (maar weet ik niet 100% zeker).
Ook worden sommige proeven makkelijker gemaakt en sommige moeilijk, zodat overgangen naar bepaalde klassen makkelijker gaan.
Ik dacht iig dat bijvoorbeeld de B makkelijker werd, dat ze het groeten eruit wilde halen aan het begin van de proef.

nog gemakkelijker?! dan krijgen we wel heel veel pulp op concours... tjeeemig.
Weet je ook iets van de andere klassen?

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:41

Staat ook een stuk over in de laatste paard en sport.
Vooral in de B en in de L gaat veel veranderen, zo krijg je bijvoorbeeld meer tijd voor het rijden van overgangen.
Ze willen vooral de nadruk gaan leggen op het correct gereden paard, en niet zozeer meer op precies uitvoeren van een oefening bij een bepaalde letter.
In de M en Z veranderd niet veel.

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:44

Urielle schreef:

Pulp Wat bedoel je daarmee?

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:46

@Flamingo: De laatste paard&Sport moet ik nog lezen, dus dan lees ik dat stukje wel eens door Thanks

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:48

ze willen toch naar het happy athlete verhaal?

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:50

maverick schreef:
ze willen toch naar het happy athlete verhaal?

wat is dat?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:46

_thessie_ schreef:
Urielle schreef:

Pulp Wat bedoel je daarmee?

netjes gezegd: combinaties die nog niet klaar zijn om op concours te gaan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:48

flamingo schreef:
Staat ook een stuk over in de laatste paard en sport.
Vooral in de B en in de L gaat veel veranderen, zo krijg je bijvoorbeeld meer tijd voor het rijden van overgangen.
Ze willen vooral de nadruk gaan leggen op het correct gereden paard, en niet zozeer meer op precies uitvoeren van een oefening bij een bepaalde letter.
In de M en Z veranderd niet veel.

He dat was bij de vorige proefverandering toch al? Nu wordt het tussen E en E (een hele ronde dus ) een overgang maken naar arbeidsdraf of weet ik het?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:56

Urielle schreef:

Ik vind het woord "pulp" erg vernederend. Je voelt je misschien heel wat maar.......ben je vergeten hoe je zelf begonnen bent??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 00:26

slimmerik schreef:
Urielle schreef:

Ik vind het woord "pulp" erg vernederend. Je voelt je misschien heel wat maar.......ben je vergeten hoe je zelf begonnen bent??

Beetje een minderwaardigheidscomplex ofzo? Heb ik ergens gezegd 'die slimmerik rijdt slecht?'
Nee, ik weet heel goed hoe ik begonnen ben hoor en start ook jonge paarden in de B. Ik voel me ook niet 'heel wat', wat 'heel wat' dan ook moge zijn.
Maar ik vind wel dat er veel mensen op concours gaan die er nog niet klaar voor zijn en dan kun je de proeven gemakkelijker maken maar dan wordt de drempel nog lager. De proeven zijn vorige keer al veranderd om de ruiters progressiever te laten rijden dus het verbaasd me oprecht dat het nu alweer moet gebeuren. Een overgang tussen B en F oid moet goed te maken zijn.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 00:38

ik vind dat je juist met jonge paarden op concour moet gaan, maar daarvoor de proeven nog makkelijker maken?!?!?! kunnen ze niet beter zeggen: per klasse hoef je maar 1 winstpunt te halen en je mag door??????????
Laatst bijgewerkt door Casca op 04-08-05 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 00:42

Casca schreef:
ik vind dat je juist met jonge paarden op concour moet gaan, maar daarvoor de proeven nog makkelijker maken?!?!?! kunnen ze niet beter zeggen: per klasse hoef je maar 11 winstpunt te halen en je mag door??????????

aaarrrggghhh ik post niet meer! Ik heb niks tegen jonge paarden op concours! Doe het zelf ook!

Casca kijk nog ns ff goed naar de promotieregeling, of is het een vertyping?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 07:35

Urielle schreef:
Beetje een minderwaardigheidscomplex ofzo? Heb ik ergens gezegd 'die slimmerik rijdt slecht?'
Nee, ik weet heel goed hoe ik begonnen ben hoor en start ook jonge paarden in de B. Ik voel me ook niet 'heel wat', wat 'heel wat' dan ook moge zijn.
Maar ik vind wel dat er veel mensen op concours gaan die er nog niet klaar voor zijn en dan kun je de proeven gemakkelijker maken maar dan wordt de drempel nog lager. De proeven zijn vorige keer al veranderd om de ruiters progressiever te laten rijden dus het verbaasd me oprecht dat het nu alweer moet gebeuren. Een overgang tussen B en F oid moet goed te maken zijn.

Ik voel me ook niet aangesproken hoor door het woord "pulp". Maar ik vond dat je dat ook anders had kunnen omschrijven. Maar ja, als je "heel wat" al niet begrijpt....

Urielle schreef:
netjes gezegd: combinaties die nog niet klaar zijn om op concours te gaan

Maar je had je al verbeterd en sorry maar daar heb ik overheen gelezen.

Ook heb ik geen minderwaardigheidscomplex, alhoewel ik me nooit zou aanmelden op een topic voor arrogante trutten (ha, ha), maar dat is dan ook weer het andere uiterste. Daar blijkt toch dat je "heel wat" heel goed begrijpt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:33

okay nu dat weer uitgesproken is weer ontopic mensen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:36

Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als iets als 'groeten bij binnenkomst' er uit gelaten wordt.

Ik snap dat voor een jong paard het allemaal erg spannend is, maar even stil staan om te groeten (in mijn ogen toch ook een soort kennismaking en respect voor de jury) zou er ook bij een jong paard in moeten zitten (en wat dan nog als dat gebeurt met hoofd omhoog en wat draaiend? er zijn nog zoveel andere onderdelen in de proef.).

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:16

Er komen dan ook speciale proeven voor 4-5 en 6 jarige paarden. Die van mij is nu 4 dus ben benieuwd wat ze dan bedacht hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:28

O, dus dan start je niet meer in de B maar bij de vierjarigen, of start je dan allebei? Lijkt me wel leuk om echt te kunnen zien hoe ver je paard is t.o.v. zijn leeftijdsgenootjes!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:37

Volgens mij zijn die 4 en 5 jarigen proeven voornamelijk bedoeld voor ruiters die geen B,L of M meer mogen rijden. Het grootste deel van de combinaties zal waarschijnlijk nog wel gewoon B en L starten.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:06

Ja dat vind ik dus ook erg jammer dat het groeten er straks uitgelaten wordt. Zoals iemand anders al zei, ik denk ook dat er zo nog veel meer combinaties gaan starten die er nog niet echt klaar voor zijn. Een B proefje stelt nu al niks voor, waarom dan nog makkelijker? Ik bedoel zo moeilijk is het niet om tussen 2 letters een overgang te rijden, of binnen te komen en te groeten (lijkt mij dan ).

Er was ook iets met de M1 en M2 weet alleen niet meer precies wat er daar veranderd wordt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:08

De M2 werd moeilijker gemaakt en de M1 makkelijker ofzo. Weet het allemaal niet meer precies.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:45

dat zou ik vet raar vinden!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:59

Wie weet wat er precies veranderd in de M1 en M2? Heb geen paard en sport en ben nu M1 + 4 en ik moet het echt van de oefeningen hebben en niet van de spectaculaire bewegingen van het paard. Krijg ik straks dus nooit een winstpunt in het M2? Groetjes Brennie