Wanneer mikken ze rothenberger uit het team?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Wanneer mikken ze rothenberger uit het team?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 12:01

Ja ik weet niet of ik de enige ben maar die Rothenberger presteert regelmatig onder de maat of zelfs slechter dan de 4e ruiter!!! Wordt het niet eens tijd hem te vervangen voor een jonge ruiter die alvast ervaring kan opdoen? Zijn scores tellen niet mee dus het risico kunnen ze wel nemen.

Of ben ik de enige die er zo over denkt, met zijn gehups en geduw op zijn paard vind ik hem echt geen voorbeeld voor het team.

LOCA

Re: Wanneer mikken ze rothenberger uit het team?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:33

Hier ben ik het totaal mee eens

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:41

orionneke schreef:
Ja ik weet niet of ik de enige ben maar die Rothenberger presteert regelmatig onder de maat of zelfs slechter dan de 4e ruiter!!!

Voorbeelden? In Hagen gister ging het niet goed, tuurlijk is dat balen, maar jullie zijn Edward en Lingh zeker al vergeten op het vorige EK?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:46

Eigenlijk dacht ik dit stiekum ook een btje (rothenberger eruit) maar goed hij zal toch wel genoeg hebben gepresteerd om iedere keer geselecteerd te worden.. En dat heb ik niet echt bijgehouden, dus ja wie ben ik om er wat van te zeggen?!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:51

Ik vindt wel dat het de laatste tijd wat bergaf gaat met zijn prestaties.

Ik denk dat Kirsten en Jazz een mooie combi zijn om zijn plaats in te nemen.

myhorses4evr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:53

sja.. hij presteerde dit ek inderdaad flink onder de maat.. maar om hem gelijk uit het team te gooien, zou ik nog zo niet doen.. hij heeft ook al eens goede prestaties neergezet.. en kijk inderdaad maar eens naar die gal, vorig EK. als ze hem toen gelijk uit het team hadden geplaatst, dan waren ze nu nix meer geweest..

ik ben het er echter wel mee eens dat ze beter kirsten beckers in plaats van rothenberger hadden kunnen laten rijden, om ervaring op te doen.. maarja het ligt er ook maar net aan welk doel je stelt, want nu kwamen ze eigenlijk wel voor de gouden plak, en de verwagtingen waren dus hooggespannen.. dan moet je er alle vertrouwen in hebben met je team. en als je dat vertrouwen in rothenberger hebt met zen allen, (ookal is dat misgien verkeerd) waarom zou je hem dan uit het team zetten?

dan word het hele team zenuwagtig over de prestaties die bijv. zo`n kirsten beckers neer zou gaan zetten. die door de spanningen in het team misgien weer slegter zou presteren..

maarja.. ik ben geen bondcoach (gelukkig) dus zulke beslissingen hoef ik dus niet te maken.. en jullie ook niet, dus we kunnen met zen allen zeggen wat we willen over die rothenberger, maar het helpt tog niet..

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:57

MissSisa schreef:
Ik vindt wel dat het de
laatste tijd
wat bergaf gaat met zijn prestaties.

Ik denk dat Kirsten en Jazz een mooie combi zijn om zijn plaats in te nemen.

Nogmaals voorbeelden?

Gelderland, Sven 71.12% Kirsten 69.58%
Nijmegen, Sven 70.5% Kirsten 70.3%

Ik zal wel gek zijn dan

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:10

Ik vind Sven een heel goede ruiter, ik zou hem alleen nog wat liever op een ander paard zien (ik ben geen enorme Barclay fan).
Jammer dat hij zo'n off-day had gisteren maar inderdaad, hoezo zouden zijn prestaties al langere tijd bergafwaarts gaan? Niks van gemerkt. Bovendien maakt het ook helemaal niet uit, ik denk niet dat een andere combi in staat zou zijn geweest om dit weekend de score van Laurens en Ollright te verbeteren.

Sven heeft altijd keurige prestaties voor het team geleverd, dus een beetje jammer om hem nu zo af te vallen na één keer minder presteren.

Maar ik zou hem dus wel liever een keer op een ander paard zien.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:33

Ik zat er vanmorgen toevallig ook nog over te denken. Kijk; Sven is geen sterruiter als Anky die veel ontzag inboezemt, toch is hij zo'n vaste waarde die meestal op het goede moment klaarstaat en geen stomme fouten maakt. (behalve gisteren) Ik zou zo gauw even niet iemand anders weten, Kirsten vindt ik nog niet helemaal klaar om vaste waarde te zijn....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:33

Ik heb idd het idee dat Sven ook gewoon de paarden niet heeft, op de man zelf heb ik niks tegen, een ervaren factor in het team.

Kirsten is nog te onervaren en onstabiel om al een plaats in het team te krijgen, laat haar even ervaring opdoen en dan komt die tijd wel.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:19

Wouter24 schreef:
orionneke schreef:
Ja ik weet niet of ik de enige ben maar die Rothenberger presteert regelmatig onder de maat of zelfs slechter dan de 4e ruiter!!!

Voorbeelden? In Hagen gister ging het niet goed, tuurlijk is dat balen, maar jullie zijn Edward en Lingh zeker al vergeten op het vorige EK?

Waarom denk je dat Ed en Lingh nu onder hun kunnen hebben gepresteerd??!

Niet de schuld geven aan het weer....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:21

Als Sven de gebruikelijke 70,5 had gereden had er niemand geklaagt en waren we kampioen geweest.

Dus nu niet zeiken.

Kirsten is nog niet klaar om op een EK 70 of meer te rijden...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:54

Mireille1970 schreef:
Als Sven de gebruikelijke 70,5 had gereden had er niemand geklaagt en waren we kampioen geweest.

Dus nu niet zeiken.

Kirsten is nog niet klaar om op een EK 70 of meer te rijden...

Mee eens, iedereen heeft wel eens een off day toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:24

Ben ik nou zo'n zeikerd als ik zeg dat "we" blij mogen zijn met zilver met 2 combinaties die onder kunnen presteren? Het had nl ook wel brons kunnen worden. Zonder Anky was er niet eens een medaille geweest.

Het ging in Nijmegen ook al niet zo briljant goed met Lingh.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:29

Zep, je hebt hartstikke gelijk! Alleen nu had het een keer gekund... en dat is al in 22 jaar niet het geval...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:36

As is verbrande turf.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:44

En Lingh heeft na het NK 2004 niet meer die uitstraling gehad...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:45

Antwoord op TS vraag: ALS er iemand beter is...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:41

En op dit moment is die persoon er nog niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:44

ik meld mij aan beter is het niet hoor, maar ik ben zeer gemotiveerd om te leren hihihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:55

krientje schreef:
Ik zat er vanmorgen toevallig ook nog over te denken. Kijk; Sven is geen sterruiter als Anky die veel ontzag inboezemt, toch is hij zo'n vaste waarde die meestal op het goede moment klaarstaat en geen stomme fouten maakt. (behalve gisteren) Ik zou zo gauw even niet iemand anders weten, Kirsten vindt ik nog niet helemaal klaar om vaste waarde te zijn....

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, ik denk alleen dat je beter had kunnen zeggen dat Barcley geen sterpaard is. Sven vind ik een topruiter! Met al zijn ervaring hoort hij gewoon nu in het team...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 01:36

Is er eigenlijk iemand in Hagen geweest vrijdag of is dit puur gebaseerd op de 20 sec. die de NOS uitzond?

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 01:54

Dit is een niet erg subtiele topic titel...
Wat ik weet Zep is dat Barclay weigerde in de piaffe en wat kijkerig was en daardoor wat terughoudend. Niet zijn best proef gereden dus.

Maar Sven heeft internationaal wel naam, ik begrijp de keuze voor Sven wel. Laurens als jonge combinatie heeft het super gedaan, maar wat als de jury het nou niet waardeerde? Internationaal gezien ligt het nu eenmaal zo, dat 'nieuwelingen' de tijd nodig hebben om gewaardeerd te worden.
Kirsten met Jazz meenemen was daarom geen goede optie. Nauwelijks internationaal gelopen en een EK is ook niet niks qua druk voor een jonge combinatie. Sven heeft al aangetoond dat hij met die druk om kan gaan. Dat het een keer niet gaat is gewoon jammer, maar dan hoeft hij niet meteen het team 'uitgepleurt' te worden. Op Outdoor Gelderland liet hij een erg goede proef zien.

Aan de andere kant mag een bondscoach best wat risico nemen door jongere combinaties uit te nodigen, maar volgens de feiten was Sven gewoon duidelijk de nummer 4. Jammer dat het wat minder ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:30

Zep schreef:
Is er eigenlijk iemand in Hagen geweest vrijdag of is dit puur gebaseerd op de 20 sec. die de NOS uitzond?

Dat denk ik wel ja....

Die 30 jaar ervaring van hem zijn minder belangrijk waarschijnlijk dan deze 20 seconden. TS rijd misschien wel altijd erg goed en zeker, maar sven mag geen fouten maken...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 10:28

Dat niet iedereen het met elkaar eens is, wil dat zeggen om daar een persoonlijke aanval van te maken? Waarbij je mij nog NOOIT eens in paardrijkleren hebt gezien laat staan op een paard, yvonne ? Als je iets tegen me hebt dan mag je dat ook wel via de pb melden ipv zo'n achterlijke opmerking te plaatsen.