Verwarring KNHS standen, winstpunt te veel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Effy

Verwarring KNHS standen, winstpunt te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 11:32

Ik kijk net even m'n standen na en zie ik daar warempel L1+7 staan, bijgewerkt t/m 3 juli...

Allemaal leuk en aardig, maar vóór 3 juli heb ik 3 wedstrijden L1 gereden, waarbij ik elke wedstrijd 2 winst heb behaald. Dat maakt L1+6. Toen op de wedstrijd van 3 juli ben ik één keer met vier benen geheel buiten de hekjes geweest en heb ik de proef niet afgemaakt. Dit levert toch 2 verliespunten op? (Ik had het nog in het reglement op gezocht én nagevraagd bij de KNHS zelf.) Dus dat zou dan L1+6-2 zijn = L1+4. Diezelfde wedstrijd heb ik nog wel een winstpunt in de tweede proef gereden, dus dat maakt L1+5.

En nu staat er op de KNHS site dus L1+7. Ik weet dat standen op de site soms niet kunnen kloppen, maar dit lijkt me zo onwaarschijnlijk omdat de gereden winstpunt er wel bij staat, maar de in diezelfde wedstrijd gereden verliespunten niet

Het enige dat ik me kan bedenken is dat óf de vereniging waar ik startte mijn eerste protocol niet heeft opgestuurd (dat zouden ze wel doen), maar dan krijg ik toch problemen want dat is de 1e proef en die is verplicht... Óf de KNHS heeft die verliespunten gewoon kwijtgescholden. Óf ze moeten het nog bijwerken natuurlijk...

Iemand die dit ook wel eens heeft gehad, en zo ja, gingen die punten er later nog af? Ik vind het zo ook wel best en ga zeker niet klagen, maar wil gewoon weten of ze nu zeker blijven staan of niet.

Scum

Re: Verwarring KNHS standen, winstpunt te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:55

Ik denk dat ze het bij de KNHS zelf ook niet goed weten. Zo is mijn paard met zijn bijrijder al eens uitgesloten in een cross, in de klasse B (daar kun je geen verliespunten in halen), maar toch had de combinatie opeens 2 winstpunten minder.
Nou was het voor ons geen ramp, kon ie nog een wedstrijd langer in de B doorrijden voor de extra ervaring en de punten voor het L had ie toch evengoed wel.

Je kunt het beste nog eens met de KNHS bellen. Kan zijn dat ze ook wel weer eens achter liggen en het dadelijk corrigeren na een paar maanden. En als je dan te vroeg promoveert heb je weer een boete te pakken.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:57

Achja, zie het maar zo. Je kunt nooit teveel winstpunten hebben

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:22

Uit ervaring weet ik dat er juryleden zijn die het geven van 2 verliespunten door zoiets nogal sneu vinden en dan wil een protocol nog wel een "zoek" raken.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 12:26

Haha, nee ik vind het indd ook wel best zo

Als ze er zelf overheen gekeken hebben en zij achten deze stand correct, ben ik bang dat als ik zelf ga bellen ze alsnog die punten eraf halen, terwijl ze dat in eerste instantie misschien niet van plan waren Zou wel eerlijker zijn natuurlijk... Maar ik hoef sowieso niet bang te zijn dat ik te vroeg promoveer, heb nog 8 proeven in de L1 gepland staan dus 5 puntjes, dat moet ook nog wel lukken.

@Katja: de betreffende wedstrijd was een kringkampioenschap, dus ik denk dat ze het dan wel wat nauwer nemen met de regels. Ik heb zelf nog gevraagd wat er met het protocol ging gebeuren, want ik mocht het wel inzien maar niet meenemen. De vereniging moest het geheel opsturen naar de KNHS zeiden ze. Tevens lijkt het me stug dat de KNHS een winstpunt gereden in de tweede niet-verplichte proef van die maand meetelt, terwijl het protocol van de eerste verplichte proef niet opgestuurd is.

Ach ja, het blijft raar, maar in dit geval hoor je mij niet klagen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:44

zouden ze zo precies kijken of het een eerste of tweede proef is? Het moet ook maar net op je protocol staan dat je je ook ingeschreven hebt voor de eerste proef, en dan zouden ze de ring nog moeten controleren want proefnummer staat er meestal niet bij... Denk dat ze hun tijd wel beter kunnen besteden Verwacht eerder dat ze gewoon per wedstrijd van de hele rits met protocolen (vaak wel zo'n 200 tot 300 stuks) zo snel mogelijk de (winst)punten invoeren en echt niet alles op volgorde per baan of persoon gaan leggen...

Gewoon afwachten, je merkt vanzelf wel of het nog een keer bijgewerkt wordt of zo blijft staan...

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:48

Als je maar 1 keer buiten de hekjes bent geweest, mag je volgens mij gewoon verder hoor. Dat had ik vroeger ook nog wel eens en ik heb er nooit verliespunten door gekregen

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:04

@JoyceB: Als ze niet nakijken of het de eerste proef of de tweede was dan vind ik dat toch wel een redelijk groot punt van kritiek tegenover de KNHS. De verplichte proef in die maand móet je namelijk altijd starten, ook als er een tweede proef is uitgeschreven. Je mag niet deelnemen aan de tweede proef zonder de verplichte proef te hebben gedaan. Maar goed, de nauwkeurigheid van de KNHS kennende zou dit inderdaad het geval kunnen zijn, gewoon klakkeloos winstpunten invoeren en dan mis je indd niet dat ene protocol.

Ik zat ook nog te bedenken dat de vereniging misschien toch alleen de startcoupon heeft opgestuurd en niet ook het protocol. Op het protocol stond namelijk "uitgesloten wegens vier benen uit ring", maar volgens mij stond er op de coupon (toen ik m'n protocol mocht inzien) nog niets, was ie nog niet ingevuld.

@Melanie15: officieel móet je uitgesloten worden als je paard met vier benen buiten een geheel afgesloten ring is geweest en dit kost je dan ook echt 2 winstpunten. Ik heb het gevraagd aan de jury, opgezocht in het reglement én nog nagevraagd bij de KNHS. Vaak wordt er echter, zoals Katja al zei, een oogje dichtgeknepen en mag je gewoon verder rijden. Alleen reed ik op een kringkampioenschap en lijkt het me stug dat ze dan ook zo coulant zijn. Maar goed, voor alsnog lijkt het er wel op!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:43

ik zal zo laten zitten
ik heb een keer 15 wp in L2 maar dat is 6 wp te veel mijn wedstrijdsecreditaat heeft dat geregeld. hoe weet ik echt niets

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:02

Effy, alleen de startcoupons worden normaal gesproken opgestuurd. De protocollen zijn voor de deelnemer zelf. Ik denk dus dat alleen de coupons opgestuurd zijn waar niets op vermeld was.
Heb jij een mazzeltje.Ik zou er maar niet over bellen, tenzij je nog langer door wilt rijden in het L1.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 20:15

Oh, wat apart dat ik m'n protocol dan niet meekreeg Ze vertelden mij dat ze die ook moesten opsturen. Nou ja, geen ramp verder. Ik laat het lekker voor wat het is

@Thomas: 6 winstpunten te veel is wel erg extreem zeg! Heb je daar nog iets aan gedaan of heb je het laten zitten?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:52

me moeder heeft gewoon aan de wedstrijdsecreditaat gemeld dat er niet klopte

ik wou het laten zitten

ongeveer een maandje later was het weer normaal

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:45

Heb ik ook Heb er ook 1 teveel gehad.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:56

ik heb er nu juist 2 te weinig. Maar dat maakt toch niets meer uit ga volgende maand L1 starten.

Anniej88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:35

haha ik moet wel lachen om al deze verhalen ed KNHS maakt ook overal zo'n zooitje van ik heb het ook al 2 of 3 keer gehad maarja. Ze zijn echt niet slim bij de KNHS.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:52

ik heb er ook 2 te weining. vind het heel raar gaan daar eerste had ik er een paar teveel toen heeft mijn moeder een paar emailtjes daar heen gestuurd toen stond het goed en nu heb ik dus te weinig. komt bij mij denk ik ook wel door de nieuwe Z2 proefen daar is bij elke proef een andere puntentelling

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:51

Ik was in het L springen een paar keer uitgebelt alleen die verliespunten zijn er ook nooit af gegaan.

Ik had nog 2 wp over maar hun hadden er nog 10.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:52

Sjonniej schreef:
Heb ik ook Heb er ook 1 teveel gehad.

wat heb je toen gedaan.. heb je die erbij geteld.. en dus van hun puntentelling uitgegaan ?? Of ben je van je eigenpunten telling uitgegaan ??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:05

Dat was het 1e jaar dat de KNHS er was. Ik wist mijn winstpunten niet meer precies, en wou over naar de volgende klasse ivm. NK (Klasse 1 start niet op NK, klasse 2 wel).
Dus ik gebelt: Hoeveel winstpunten heb ik? Ja weten we niet, bel volgende week even terug dan hopen we alles op orde te hebben.
Ik week later gebelt: Hoeveel winstpunten heb ik? Moment mevrouw. *meneer pakt een schrift en bladerd* Wat is uw nummer? *bladerd verder* En toen kwam ze op 11 winstpunten uit. Terwijl ik zelf dacht dat ik er 10 had. Dus gewoon vanuit gegaan, hun hebben dat gezegt.

Nu geen last meer van dus, omdat ik in klasse 2 zit.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:08

haha.. nou ja dat is dan mooi meegenomen
Ik heb nl ook een puntje teveel.. bij de KNHS staat nu L1+3 en er komen nog 3 bij = dus 6... Maar ik heb er eigenlijk pas 5..
En ik ga over twee weken naar Roosendaal (daar kan ik 8 proeven rijden)..dus stel dat ik daar 4 punten heb dan weet ik dus niet of ik dan wel of niet over kan gaan.. Ik denk niet dat ze achteraf nog oude coupons gaan natellen.. Maar goed, het zou zonde zijn als mijn punten in het L2 niet tellen omdat ik in het L1, 1 punt te kort kom..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:49

Als je met je coupons echt op 5 uitkom zou ik je daaraan houden.
Maar bij ons werd het toen niet goed bijgehouden, dus niemand kon bezwaar maken.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:54

Sjonniej schreef:
Als je met je coupons echt op 5 uitkom zou ik je daaraan houden.
Maar bij ons werd het toen niet goed bijgehouden, dus niemand kon bezwaar maken.

hmm daar heb je ook wel gelijk in.. maar ja ik heb zo'n zin om verder te gaan.. Ik weet het niet ik bel ze anders wel eens op om te vragen hoeveel punten ik volgens hun heb En ik denk ook maar dat ik gewoon van 5 uitga dat is immers wat ik echt heb... hihi was wel erg leuk geweest natuurlijk he

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 15:08

Ja, ondanks dat ik op de site 7 winstpunten heb staan, ga ik er voor mezelf ook vanuit dat ik er gewoon 5 heb. Ik had zelfs al een extra wedstrijd ingepland na het rijden van die verliespunten, om ervoor te zorgen dat ik aan het eind van augustus sowieso genoeg winstpunten zou hebben om over te gaan naar de L2 (sta in september namelijk al ingeschreven voor L2 wedstrijden ).

Ik zou er, als ik mijn protocollen tel dus nog 5 moeten rijden, volgens de KNHS nog 3. Ik hou 5 aan, want ik wil niet het risico lopen dat ze die fout herzien en dat ik dalijk onterecht gestart ben. Zoals VValar zei: te veel winstpunten kun je toch nooit hebben

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:41

Ik had wel gezegd dat ze er bij mij teveel hadden gerekend.

Maar van het voorjaar had ik 7 wp's in de klasse L1. Ik zou nog 3 wedstrijden rijden en dan L2 gaan. (we gokten op elke wedstrijd een wp. ) Keken we op de knhs site, hadden die er maar 4 staan.

Mn moeder gemaild waar ik wp's had gehaald. Ja, dat klopte allemaal en heb ik er alsnog 7 gekregen.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:02

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat ze het op de site wijzigen?

Ik heb vorige week 3 wp gereden in het B-springen, maar ze staan er nog niet op. Reden om te bellen, of is de KNHS gewoon niet zo vlot?