blauwe blouse?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

salienie

blauwe blouse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 15:46

hoi,
ik heb volgende week een wedstrijd en ik heb een blauwe blouse gekocht, maar mag dat eigenlijk wel met dressuur?
bedankt

janinetjjj

Re: blauwe blouse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:47

Volgens mij niet..
Ik had ook een blauwe bloes gekocht.. en van mn vereniging zeiden ze dat het niet m0cht

Alleen wit of geel..
Moet je even op KNHS.nl kijken.. want ik kan het ook verkeerd hebben..

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 15:49

maar ik snap niet waar ze dan zo moelijk over doen, want je hebt toch een plastron ervoor?? :S

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:50

Dacht ook dat het niet mocht. Als je het niet op de site van het KNHS kunt vinden, kan je ze altijd nog even bellen. Ze zijn heel behulpzaam.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:01

Officieel is een gekleurde blouse idd niet toegestaan. Alleen een witte, beige of gele dressuurblouse of overhemd. Maar er zijn zat ruiters die een andere kleur dragen omdat je het toch niet ziet als de plastron ervoor zit.

Even wat gekopieërd uit het reglement:
Citaat:
Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of –dressuurblouse (met korte of lange mouwen).

Citaat:
Een deelnemer, die geen correcte kleding draagt of van wie de voorlezer niet correct gekleed is, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - toestemming tot het starten worden geweigerd.

Je kunt er dus mee gaan starten, maar het is voor eigen risico.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:07

Ik zie genoeg ruiters met een blauwe blouse, niemand die er ooit een puntje minder voor kreeg.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:08

Zelf dacht ik ook dat er niet mee gestard mocht worden, tenzij de vereniging een bepaalde 'kleur heeft'.

Zo reden er bij ons op de manege mensen in de dressuur van een andere manege in een rode trui.. met witte bloes eronder

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:17

Ik rij zelf met een blauwe blouse en met een roze en met een roze polo en ik heb er nooit commetaar op gehad..het is net wat je zegt je plastron zit ervoor...

Dus gewoon doen niemand die het ziet maar met het losrijden rij ik als het super warm is ook zonder jasje op het voorterrein en ik heb er nog nooit iets over gehoord.!

Afbeelding

Succes ermee.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:49

Verplaatst van VMR naar WD.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:26

Ik rij ook heel vaak met een blauwe blouse. Je plastron en jasje zitten er zo veel overheen dat niemand het ziet. Je kan alleen geen zomertenue starten in een blauwe blouse, maar dat doe ik toch niet.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 10:10

De kraag van de blouse moet toch wit zijn, en wat de kleur voor de rest is makkt toch niet uit? Het is niet zichtbaar omdat je plastron erover zit.
Officieel mag het idd volgens mij niet, zomertenue in een andere kleur kan dus niet. Maar omdat je jasje en plastron erover zit en de kraag wit is, kan het volgens mij geen probleem opleveren.

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:13

Als je een jasje aan hebt maakt het toch niks uit wat je eronder aan hebt, kan niemand zien toch? Dus, dat zou niet eens een blouse hoeven te zijn (als je je plastron verder netjes hebt zitten). Het wordt, zoals al meer mensen hebben gezegd, anders als je in zomertenue rijdt, dat mag dus niet in het blauw

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:36

Ik heb een blauw gestreept blousje.. maar ik heb daar altijd een jasje over.. dus dan mag het zeker!!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 15:28

ja ikke heb een roze mouwloze blouse.. maar ik hou ook altijd me jasje aan ! dus dan mag het gerust

en volgens mij gaan ze dan echt niet vragen : Hee... laat eens kijken wat voor een blouse jij aanhebt onder je jasje hahaha

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 21:43

bedankt allemaal,
ik heb vanmiddag even gekeken, met jasje en plastron en dan zie je een heel klein stukje miss 1 cm aan beide kanten van de plastron zie je een stukje blouse.

ik denk wel dat ik gewoon deze blouse ga dragen en zomertenue doe ik toch niet

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:07

ja, dat kun je doen! de jury ziet dat toch niet van een afstandje en vooral niet als je aan het rijden bent!