Ik ken haar op wedstrijd gebied natuurlijk helemaal nog niet zo goed dus ik was een beetje onzeker en gespannen.
Maar daar aangekomen was ze voorbeeldig tijdens het zadelen en liet ze zich lekker ontspannen rondrijden op het voorterrein.
Het voelde wel lekker al blijft de linkergalop nog een hekel punt. Ze wordt daar nog erg druk met het hoofd en springt door de teugel heen. Toch moet ik daar in alle rust toch proberen haar te laten nageven en dat lukte uiteindelijk ook.
Toen ik nog 5 combinaties voor me had bleek in ene dat mijn startcoupons verdwenen waren. Fijn! Ik zag de bui al hangen en dacht weer naar huis terug te kunnen keren. Maar het secretariaat had een mooie oplossing in de vorm van noodcoupons en kon dus toch starten.
De eerste proef was wat druk en hectisch en mijn aanleuning was niet voor elkaar. Toch had ik daar hele mooie stukken tussen en over het geheel bekeken liet ze zich netjes rondsturen.
Ik scoorde daar 157 punten met 8-en voor mijn middendraf! Winstpunt had ik niet verwacht maar was zeer tevreden. Duh

Tweede proef zakte ze er lekker doorheen en begon zo fijn te sjouwen dat ik ook lekker kon ontspannen en heb lekker de hele proef tegen haar gekletst dat ze zo knap was! Op een aantal overgangen na was er eigenlijk weinig wat mis ging. Ik kreeg hier zelfs een 9!!! voor mijn middenstap en wederom 8-en voor de middendraf!!!
De galop ging prima, zowel links als rechts en ze bleef super braaf onder me lopen. Ik had ze daar wat veel terug gereden omdat ze al wat te heet werd in de eerste proef dus voor de galop moest ik het doen met 6-en.
In deze proef zat ik met 1 punt net buiten de prijzen en scoorde een dikke 162 punten!! Met als opmerking van de jury and I quote: "Paard met zeer veel toekomst".
Bij het ophalen van de coupons kwam de jury zelfs naar me toe om te zeggen dat ze het een bijzonder goed paard vindt en me veel succes wenst in de toekomst! Toch leuk om te horen.
Ze was erg van ons als combi gecharmeerd en met rust en verstand zouden we het nog ver gaan brengen. Volgens haar moet ik proeven kunnen scoren met 170 en hoger als de aanleuning netter wordt.
Daar wordt je als amazone en fokker toch wel blij van als je dit hoort!
Dus, ik ben helemaal tevreden na mijn debuut met dit veel besproken en omstreden paard.
Ik vind het een heerlijk dier en hoop dat onze harmonie met de tijd alleen maar mag groeien.
Petje af voor Sarabande! En een bietje voor mezelf natuurlijk

Tot de volgende...