Kan een paard groeien in de Dressuur sport met 3 ruiters

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Kan een paard groeien in de Dressuur sport met 3 ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 16:01

Kan je in de dressuur sport groeien en bijvoorbeeld M of Z starten met een paard dat door 3 ruiters gereden word?. Ik ben de enigste die wedstrijd rijd met mijn paard. Ik wil zo hoog mogelijk als haalbaar is voor mij en mijn paard komen maar lukt dat als je paard door nog 2 mensen gereden word? word je dan ooit wel een goede/relaxte combinatie?

Kitty

Re: Kan een paard groeien in de Dressuur sport met 3 ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:38

Wanneer de andere ruiters ook serieus en op eenzelfde manier als jij trainen, lijkt het me helemaal geen probleem om wat hoger in de (basis)sport te komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:46

idd wat kitty zegt.

L0veR0sanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:47

Ja , dat ligt er dus aan maar als jullie een totaal andere rij techniek hebben lijkt het me iets moeilijker te worden

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:09

Het kan wel, ik deelde mijn pony ook altijd met mijn zusje, maakte opzich niks uit, je moet alleen wel over alles hetzelfde denken, en het verschilt ook wel een beetje per paard/pony

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:59

Alle paarden die ik in de dressuur uitbreng (B t/m M2), worden (op een na, daar spring ik zelf mee) allemaal door verschillende springruiters gestart in alle klasses. Vaak moet er op concours gehaast worden om de zadels te wisselen. Het werkt al jaren prima. Ik weet hoe hun trainen, en zij weten hoe ik train. Overleg is hier heel belangerijk. Immers een paard die goed te rijden is in de dressuur, loopt ook makkelijker in een parcours. Ik bedoel dus vooral het schakelen tussen de sprongen, in combinaties terug komen op het achterbeen etc. Uiteraard wordt er heel veel gesproken over hoe het paard aanvoeld. Voor mij werkt het perfect!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:01

mij lijkt het me wel moeilijk! maar ik zeg niet.. dat het niet kan!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:29

Nou ik zit met 1 van de 2 wel op het zelfde niveau rijden ook vaak wel het zelfde ook al doen we allebei soms dingen die op dat moment niet eerlijk waren tegen over het paard en dat zeggen we dan ook gewoon. Met de andere rijd heel anders maar doet wel heel goed haar best en is heel lief en goed voor het paard soms wel een beetje te goed alle 3 zijn we serieus.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:36

Ik deel mijn pony met mijn zus. We zijn allebei M2 met hem. Het gaat gewoon goed, als je maar dezelfde weg naar hetzelfde doel voor ogen hebt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:28

Tja het kan wel wat lastiger zijn. Ik rijd mijn paard samen met mijn vader en een vriendin van mij. Mijn vader is een echte recreant. Hij doet heel erg zijn best en weet hoe het moet maar hij kan dat nog niet. Hij is begonnen toen hij 50 was. (nu 58 bijna).

Mijn vriendin kan wel prima rijden maar zij is minder fanatiek en als het niet gaat dan geeft ze soms wat snel op. Als ik ga rijden moet ik er dus wel heel veel voor doen. Ondangs dat ga ik nu best redelijk. Ik ben L1 dressuur en L (+25) springen. Sinds een half jaar heb ik een erg goede instructeur en ik ga nu snel vooruit.

Het is wel lastiger om zo hogerop te komen. Mijn volgende paard zal ook helemaal alleen voor mij zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:40

Kitty schreef:
Wanneer de andere ruiters ook serieus en op eenzelfde manier als jij trainen, lijkt het me helemaal geen probleem om wat hoger in de (basis)sport te komen.

Mee eens.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 16:57

Ik heb om die rede mijn bijrijdpaard gekocht. Twee ruiters werkte voor ons niet. Nou hadden wij ook wel een totaal verschillende rijstijl. Voor Kaliber ontzettend verwarrend dus die ging aan het staken. Ik denk dat als we bv dezelfde instructeur hadden genomen of Kaliber wat makkelijker had omgeschakeld het wel was gegaan. Tot en met de L2 gaat het sowieso wat makkelijker denk ik. Probeer dus alles drie ongeveer op dezelfde manier te trainen en zorg dat jullie onderling veel overleggen hoe jullie met bepaald gedrag en met het aanleren van oefeningen omgaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:13

Dat kan prima.
Ik rijd met Duvel M2 dressuur, ben in de B begonnen. Hij wordt ook gereden door de eigenares en die rijdt niet echt dressuurmatig, ze doet wel haar best, maar ze rijdt niet echt hetzelfde als ik. Verder rijdt er nog een verzorgster op en we hebben nog een 4e 'vaste invaller' voor als er niemand kan.
Bij mij moet hij het hardst werken (logisch, want helemaal van zelf loopt hij ook geen M2 proef) de andere neemt hij nog wel eens in de maling. Maar hij weet ook wel dondersgoed wie hij op zijn rug heeft zitten, of hij de boel wel in de weik kan nemen of niet.
Ik moet er wel hard voor trainen, maar dat moet je ook als je een paardje in je eentje rijdt, volgens mij...
Ik merk het best als een ander er op gereden heeft, om die reden rijd ik de dag voor de wedstrijd ook altijd het liefst zelf, maar om nu te zeggen dat we beter zouden presteren als ik hem in mijn eentje zou rijden. Hooguit presteren we dan beter, omdat ik zelf consequenter zou trainen, maar nu wordt hij ook vaak twee keer per dag gereden (waarvan ik dan 1x rijd) en dat gaat prima zo.
Het ligt wellicht wel ook aan het karakter van het paard, maar met Duvel is het goed te doen, vind ik.