Paard is sloom op wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

izzadolan

Paard is sloom op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 08:04

Mijn paard is altijd heel sloom bij wedstrijden.Ik draag al sporen.Ik had zelf al gedacht aan haver maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Duss de vraag is aan jullie wat moet ik doen??
Groeten isabel
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 17-07-05 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

estherL

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:27

vooral bij het losrijden heeell veel overgangen rijden..en ook schijn overgangen.. je doet net ofdat je naar de stap wil en als je paard dan net wil gaan stappen draaf je weer aan.. zo leert ze beter luisteren naar je been

Sizz

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:24

Je moet streng zijn. Desnoods met een zweepje rijden. Als je paard niet reageert geef je een wat grotere hulp en een tikje. Als je dit thuis al oefent is het misschien in de proef ook beter.

Ook in de proef moet je niet bang zijn om een iets grotere hulp te geven. Je kunt je paard beter een keer straffen(zoalng je het maar niet te grof doet.) dan elke proef de hele tijd te moeten schoppen.

Miranda40

Re: Paard is sloom op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:48

Weet je wat ook nog wel eens wil helpen (gaf ik mijn paardje toen hij met temperaturen van 30 graden en een dikke vacht niet vooruit te branden was): vitaminespuit een dag voor de wedstrijd geven. Die van mij wordt daar lekker aktief/frisser door en blijft goed te rijden.

Marritt

Re: Paard is sloom op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:21

Ik weet niet hoe het met oefenen is, maar draag je dan ook sporen? Is ie dan ook sloom?

Misschien is het handig om met de training zonder sporen en met de proef/wedstrijd met sporen te rijden. Iemand bij mij uit de les deed dat ook, en het hielp erg goed