Zenuwen, de overhand?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

St3phani3

Zenuwen, de overhand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 21:16

Hoihoi, ik heb een probleem en misschien dat jullie me wat tips kunnen geven? ik zit er namelijk erg mee. Ik rij al heel lang paard (zo'n 10 jaar) en dat is altijd vrij goed gegaan. Bij de ponys heb ik tot op nationaal niveau altijd goed meegedraaid en ook met mijn 1e paard ben ik al Z gestart. maar nu ben ik ivm drukke school zon jaar niet meer op concour geweest en nu gaat het fout. Thuis gaat het allemaal echt super, maar zodra ik in een iets andere positie kom( bv een concour, een paard voorbrengen voor klanten, als ik weet dat er mensen staan te kijken/ oordelen), dan lijkt het wel of ik helemaal de kluts kwijtben. vroeger had ik dit helemaal niet maar het lijkt eerder erger dan minder te worden. Vooral op concour, ik ga scheef zitten(zak door mijn rechterheup), ga raar rijden en vergeet alles wat ik geleerd heb(tenminste daar lijkt het op). Ik vind het onwijs oliebol omdat ik vroeger NOOIT last van zenuwen had, op een gewoon concours maar ook niet op concoursen zoals Indoor Brabant waar ik wel eens mee heb gereden. Heeft er iemand misschien tips voor mij zodat ik weer wat beter met stress om kan gaan, en dat ik me minder van de omgeving aan zal trekken? Daar zou je me echt mee kunnen helpen. Tnq alvast!!
Groetjes

St3phani3

Re: Zenuwen, de overhand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 21:17

oliebol moet s h i t zijn haha sorry

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:21

ja je moet nuchter blijven en denken het kan me gestolen worden wat anderen van mij vinden.
ALs ze vinden dat ik niet leuk rij kijken ze maar mooi de andere kant op!
Ik weet dat dit moeilijk is maar zo zul je wel moeten denken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:58

Probeer er niet zoveel druk op te zetten dat het een wedstrijd is en dat je moet presteren.

Ga gewoon lekker rijden en vergeet dat het een wedstrijd is. Wat zou jou het uitmaken dat er een jury zit die je punten geeft???

Gewoon lekker voor jezelf rijden en voor niemand anders.