Sporen bij ponywedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YouKnowWho

Sporen bij ponywedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 00:53

Op het moment start ik met een haflinger tussen de paarden en daar rijd ik met knopsporen, zeg maar de een na langste. Nu rijd ik ook met een fjord (nog) bij de pony's, en nu hoorde ik dat je daar alleen maar met de korste knopjes mag rijden. Is dit waar? Zou ik wel balen vinden want ik vind de langere sporen juist veel fijner rijden...

Vippie

Re: Sporen bij ponywedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 08:20

YouKnowWho schreef:
Op het moment start ik met een haflinger tussen de paarden en daar rijd ik met knopsporen, zeg maar de een na langste. Nu rijd ik ook met een fjord (nog) bij de pony's, en nu hoorde ik dat je daar alleen maar met de korste knopjes mag rijden. Is dit waar? Zou ik wel balen vinden want ik vind de langere sporen juist veel fijner rijden...

Helaas wel schat, heb het regelement hier liggen mag je best ff doorlezen hoor. Bij de pony's heb je ook dat je bepaalde bitten niet mag gebruiken. Dus dat wordt of niet starten of je startkaart om laten zetten naar paard alssie verloopt.
Maar als je zo blijft drijven zie ik je liever zonder sporen rijden 30x per seconde hoeft echt niet hoor, hihihi

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:15

Ze vinden sporen en zwepen in een B proef niet nodig, ze moeten goed aan het been lopen, en op het hogere niveau kunnen sporen de hulpen vervijnen.

Dat wordt tegen mij gezegd.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:43

Ik rij altijd met lange sporen ook als ik Ponys in het B heb..
Nog n00it iets van gezegd hoor

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:08

Ik rij met hamer sporen en daar heb ik ook nog nooit iets over gehoord.(ik rij L2, ik weet niet ofdat wat uitmaakt) Em ik rij zonder zweep.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 12:06

Ik rij ook niet met de kortste sporen, en ook niet met knopsporen. Bij mij is er nog nooit iets van gezegt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:57

Je mag bij de pony's knop sporen of van die andere scherpere zal ik maar zeggen tot 3 cm, wieltjes mogen niet, maar hamersporen ook wel... n zweep mag tot en met de L2 en die mag max 1 meter zijn!

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:09

Wij hebben het pas uitgezocht, je mag stompe of knopsporen tot 3 cm.
Hamersporen zijn niet toegestaan, zwanenhalssporen wel als je hele lange benen hebt. Wieltjes zijn niet toegestaan maar ik moet zeggen dat als je goed oplet er toch wel wat voorbijkomen op concours....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:26

Het mag wel, ik rij ook altijd met langere sporen.

Citaat:
Ze vinden sporen en zwepen in een B proef niet nodig, ze moeten goed aan het been lopen, en op het hogere niveau kunnen sporen de hulpen vervijnen.

Maar ze mogen wel, ook in de B.