Losrijden was in het land, had ik ook nog nooit gedaan met mijn paardje dus ook weer een hele ervaring. Ik had een keurige hengstenvlecht gemaakt omdat de vlechtjes die ik had gemaakt de dag ervoor eruit zagen als een langgerekte drol. Mandorra d'r manen zijn heel dik en vrij lang dus leek een hengstevlecht de oplossing. Niet dus. Op stal was de eerste er al uit, de tweede vlecht die ik had gemaakt was er na het eerste drafje al helemaal uit. Jammer dan, dan maar los.
Het rijden ging heerlijk ontspannen, in een lekker rustig tempo en Mandorra gaf zowaar het hele proefje na, zonder met haar hoofd te schudden. Ik was ook lekker ontspannen, dat had ik helemaal niet van mijzelf verwacht, juist omdat ik de laatste tijd zo opkrampte met rijden. In het begin ging het even fout, mijn voorlezer maakte een foutje. Na het groeten moest ik op de linkerhand en dat deed ik ook. Volgens haar moest ik echter op de rechterhand dus maakte ik een volte en hop; de rechterhand op. Ik zat daar nog géén twee seconden en ze riep dat ik wel gelijk had; toch de linkerhand

Het proefje verliep niet vlekkeloos, ik heb wel wat foutjes gemaakt maar ik heb heerlijk gereden en Mandorra vond het ook wel leuk en daar gaat het voor mij om. Ik heb zo'n idee dat ik laatste wordt, dat dacht ik ook al voordat ik eraan begon. Ik ben absoluut geen doemdenker maar het zou raar zijn als ik hoog eindig; ik heb doortje nog geen twee maanden en het ging de laatste tijd echt verrot (door mij uiteraard want doortje kan het wel