Trots, op bijrijdster en mijn Megaknollie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Trots, op bijrijdster en mijn Megaknollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 20:08

Gisteren had Isolde, mijn verzorgster/bijrijdster van mijn paard een onderlinge wedstrijd met hem. We hadden hem netjes opgepoetst en ingevlochten, hij had een echte 'wedstrijdpaardlook' gekregen.

Toen ze erop ging op het terrein was Mega eerst iets onrustig, dat was na anderhalf rondje stappen ook over. Ze durfde niet te galopperen met hem in die bak omdat er wat plassen lagen enzo. Heb ik even met hem gegaloppeerd, dan is hij net ff wat lekkerder los, toen hij merkte dat ik erop zat vond hij dat hij wel even maf kon doen, vrouwtje zit dat wel uit. Gelijk daarna moest Isolde de ring al in, ze liepen wat in met het programma, lekker rustig aan gedaan zodat ze toch rustig de ring in ging.

Eerste proefje werd ze zelf wat onrustig toen Mega een keer over een bordje struikelde, had ze een stuk wat slordig gereden was, gelukkig hervond ze zichzelf en heeft ze de 2e helft van de proef netjes uit gereden. De tweede proef heeft ze de hele proef heel netjes en rustig gereden, echt super van haar. Ik had het kippevel op mijn rug staan in ieder geval, Rocamor die even kwam kijken ook.

Ze had 162 en 169 punten, jammer genoeg werd de plaatsing niet bekend gemaakt.

Ik ben gewoon blij, mijn paard die zich zo netjes en cool gedraagt en gewoon doet wat hij moet doen. En op Isolde, ik geef haar nu ongeveer een jaar les en ze is echt met sprongen vooruit gegaan en dat heeft ze gisteren goed laten zien! Ook toen ze nog even aan het rijden was bij de ring, zo lekker ontspannen en zo'n rotsvast vertrouwen in Mega. Echt fantastisch!

Het waren dan misschien maar 2 proefjes zonder galop en op een klein onderling wedstrijdje maar ik ben supertrots hoe ze gereden heeft en hoe Mega zich gedroeg, op zulke momenten ben ik weer eens extra blij met hem.

Rocamor

Re: Trots, op bijrijdster en mijn Megaknollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:34

Esther schreef:
Het waren dan misschien maar 2 proefjes zonder galop en op een klein onderling wedstrijdje maar ik ben supertrots hoe ze gereden heeft en hoe Mega zich gedroeg, op zulke momenten ben ik weer eens extra blij met hem.

Maar het waren wel 2 proefjes tussen bordjes op de wei, iets wat zowel amazone als paard nog nooit hadden meegemaakt. En daarnaast in acht genomen dat Megaknollie amper de stal verlaat met de trailer.

Ik heb voorheen toch redelijk wat wedstrijden gereden, maar het was zo ongelooflijk mooi om te zien hoe dapper en netjes Isolde en Omega hun proefje deden.

Zo zie je maar weer dat je niet alleen zelf moet te rijden om plezier met je paard te hebben!