willem en ik weer wedstrijd gehad vandaag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

willem en ik weer wedstrijd gehad vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 19:26

vandaag was voor het eerst dat de wedstrijd open gesteld was voor ruiters van buitenaf. het was ontzettend druk.. 40 starts geloof ik, maar wel lekker veel concurrenten.

ik start met willem in de B en we hadden al 6 puntjes binnen. buitenseizoen gaat nooit zo goed met willem. hij vind het te heet en wordt dan snel te traag en ik vind het te warm, omdat ik hem vooruit moet schoppen en ik haast stik in dat jasje.

maar goed.. we begonnen maar weer met inrijden, na een aantal wedstrijden met steeds 154 punten te halen.

het begon er al mee dat de 2e jury al 4 keer!!!! verkeerd was gereden, waardoor we nog langer moesten wachten. ze was in nogal een rot stemming aan de telefoon, dus wij waren er al weer bang voor dat dat punten ging kosten.

het inrijden ging op zich wel.. willem en ik hebben de laatste tijd gewoon wat menings verschillen over het rijden.. met name het tempo en de halshouding.
maar goed.. eigenlijk weinig geruzied en vanwege de hitte(we moesten binnen losrijden) veel gestapt en hem eigenlijk tot we het proefje moesten rijden met lange teugel laten stappen.

1e proef.. ik had het gevoel alsof we niet vooruit kwamen en alsof hij constant met zijn neus in de lucht liep.. het was zo ontzettend heet en ik kreeg er nog een hyperventilatie aanval bij. toen ben ik me maar op mijn admehaling gaan concentreren en dat ik niet van me paard zou vallen en heb zo half mijn vriend horen voorlezen wat er voor oefeningen kwamen.

ik ging eigenlijk nee schuddend de bak uit.. ik denk dit is hem weer net niet.. ik weer terug voor de 2e ronde.. moest een half uur overbruggen.. zo moeilijk om willem dan nog te motiveren.. maar goed.. zo goed als 25 min met lange teugel gestapt en hem de laatste 5 min maar even opgepakt. hij voelde wel goed aan.

tijd voor de 2e proef. ook daarbij had ik zoiets van nee, net niet... voor mijn gevoel ging het niet zo goed. de wedstrijd op prinsenstad vond ik fijner gaan.. maar daar had ik 153 en 152 tot resultaat.

weer nee schuddend de bak uit, maar willem super beloond, omdat het voor hem ook erg zwaar was. hij deed het toch maar weer voor me.

prijsuitrijking.. ik had al van meerdere gehoord dat het er wel goed uitzag en van de schrijvers dat het ook goed was gegaan. we waren met zijn 8en en hoorde steeds mensen voor mij opgenoemd worden.

tot mijn grote verrassing was ik in de 1e proef 3e geworden met 160 punten! en dat is al vette winst, want meestal halen we net 156.
toen kwam de 2e.. ik dacht al nee dat wordt hem niet, maar er werden steeds meer namen opgenoemd en opeens mijn naam, op de 1e plaats met 164 punten!! van het jurylid wat zo te laat was geweest. en onder mijn protocol stond, keurige proef eindelijk!! eindelijk een jury die wel weet te waarderen als je iets goeds doet, ookal heb je geen super paard wat super loopt.

ik kreeg bij allebij gewoon netjes een 7 als het goed was in plaats van die altijd eeuwige 6 die je bij de meeste krijgt. ik wist ondertussen niet meer wat ik voor een 7 moest doen, laat staan een 8 en die zat er ook nog tussen ook een aantal 4en en 5en, maar door die 7ens toch mooi opgevangen.

ukkiepuk was schrijver bij de 1e jury en had verteld dat willem manegepaard was geweest enzo en ze had het een heel leuk paard gevonden. dus ik supertrots!

ouwe willie kan het nog best, tegenover al die jonge beesten met afstammingen waar je u tegen zegt.. zo zie je maar op een ouwe fiets moet je het leren en ik ben super trots op mijn willie

Belker

Re: willem en ik weer wedstrijd gehad vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:15

Verplaatst naar Wedstrijden.

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:08

Hey wat super Rianne!!! Wees idd maar blij met Willem....en ga zo door he met de wp's ook op de Willemshof straks!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:05

heb je niet zien rijden natuurlijk, maar je hebt mooi resultaat geboekt. Leuk voor je !!! (maar dat had ik al gezegd...)
Bijna L1 !!