spring vraagje(s)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prom

spring vraagje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 16:06

hallo,

ik wil graag gaan springen met mijn pony maar wil eerst een paar keer onderling om te kijken of wij het wel leuk vinden maar ik heb wel een paar vraagen:

mag je in je dressuur tenu (dus witte rij broek en bloes en zwart vest z'n speciaal dressuur vest) starten?

moet je pony knoten of een hengstevlecht hebben??

word hier ook voor gelezen hoe je moet springen of moet je de bak verkenen en kijken hoe je moet?

weet iemand waar je in de buurt van delft een vriendschappelijk (dus niet officieel en je moet er niks voor nodig hebben) kan springen een wedstrijd?!?

en moet je pony aan bepaalde eisen voldoen?

ik hoop dat jullie deze vraagen kunnen beantworden groetjes laura

Flew

Re: spring vraagje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:11

Ehm.. Er wordt niet voorgelezen hoe je moet springen.. En bij echte wedstrijden moet je inderdaad het parcours verkennen... Ik had laatst een onderlinge wedstrijd, toen legden ze me even uit hoe ik moest rijden en dat heb ik onthouden.. En verder staan er natuurlijk wel nummers bij de sprongen...

prom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 16:13

oke dus je moet gewoon van 1 naar 2 zegmaar *ik zie mezelf er wel voor aan dat ik hele maal verkeert spring *

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:17

ja, van 1 naar 2, naar 3... enz. Ik dacht ook altijd dat ik verkeerd zou springen, maar het valt echt heel erg mee..!!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:34

__promiss___ schreef:
hallo,

ik wil graag gaan springen met mijn pony maar wil eerst een paar keer onderling om te kijken of wij het wel leuk vinden maar ik heb wel een paar vraagen:

mag je in je dressuur tenu (dus witte rij broek en bloes en zwart vest z'n speciaal dressuur vest) starten?
je moet gewoon in het verenigingstenue rijden dat kan een jasje zijn of (bij de pony's) een clubtrui of bodywarmer oid.

moet je pony knoten of een hengstevlecht hebben??
je pony hoeft niet ingevlochten te zijn nee...

word hier ook voor gelezen hoe je moet springen of moet je de bak verkenen en kijken hoe je moet?
je moet dus van te voren parcours lopen zodat je weet hoe je moet rijden

weet iemand waar je in de buurt van delft een vriendschappelijk (dus niet officieel en je moet er niks voor nodig hebben) kan springen een wedstrijd?!?
nee geen idee ik woon in De Bilt

en moet je pony aan bepaalde eisen voldoen?
je pony moet aan de eis voldoen dat hij (met jou ) 1 winstpunt in de dressuur kan rijden dan pas mag je springen

ik hoop dat jullie deze vraagen kunnen beantworden groetjes laura

prom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 20:11

dank jullie wel haha nou ja dan moet ik ook maar eens gaan oefenen met dressuur

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:40

Onderling heb je geen wp in de dressuur nodig. Alleen als je officieel wilt starten. Er zijn bij jou in de buurt vast wel oefenparcoursen. Daar kun je oefenen, en daar zijn altijd mensen in de buurt die kunnen/willen helpen. Ook kun je eens gaan kijken bij een springwedstrijd, dan weet je een beetje hoe het allemaal werkt

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:32

@__Promiss___: Dacht dat je wou starten met de dressuur? of met dressuur en springen? als ik ergens mee kan helpen hoor ik het wel he en ik weet zeker dat het goed komt want je hebt een wereld pony

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:33

Ow ik las net al in je andere topic dat je voortaan springen wilt gaan doen

prom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 11:09

haha ja je kan me helpen haha de horde steeds iets hoger te doen en nog meer foto's te maken van jumping ik hhahaha en promiss liep mooi mense jeetje heel hoog met die bene en ineens sprong ze over een tak heen ik was buiten aan het rijden ben zo blij dat ze hier wel plezier in heeft

en oja je kan me ook nog helpe door me groom te zijn haha vandaag gaat iemand even voor mij op zijn manege vraagen waneer er een onderlinge sprng wedstrijd komt maja eerst maar even goed oefenen

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:26

als je officieel springwedstrijden wil starten moet jij zelf 1 winstpunt in de dresuur hebben maakt niet uit met welke pony

nou heb ik nog een vraagje hoe zit dat met winstpunten?

prom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 18:32

ja maar maakt dat niet uit in welke klasse dat is of moet het speciaal in de b ofzo?

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:33

@__promiss___: ja is goed hoor zeg maar wanneer dan help ik je wel ;D

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:04

__promiss___ schreef:
ja maar maakt dat niet uit in welke klasse dat is of moet het speciaal in de b ofzo?

je begint altijd in de B je moet dus wel 1 winstpunt in de B halen ja want je kan niet hoger beginnen haha

prom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 21:13

Quidou schreef:
__promiss___ schreef:

je begint altijd in de B je moet dus wel 1 winstpunt in de B halen ja want je kan niet hoger beginnen haha

neej maar ik bedoel is het al goed dat je daar een winst punt heb wand het kan ook zijn dat je eerst nog hoger moet en dan pas daar je winstpunt moet hale

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 22:07