Wie heeft er nog een plekje over in de trailer?!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jiggy777

Wie heeft er nog een plekje over in de trailer?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 11:19

Wie woont er in de omgeving van Veenendaal, en vind het ook leuker om samen op wedstrijden te gaan dan alleen? (mijn paard staat in Overberg, dat is er vlakbij. Ben net begonnen met B dressuur alleen heb ik voorlopig geen vervoer wegens omstandigheden. Wie heeft er nog een plekje over in de trailer? Uiteraard tegen vergoeding en hulp...

groetjes Jessica

Frantic

Re: Wie heeft er nog een plekje over in de trailer?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 07:47

Dit is een sympathieke vraag maar er zullen weining mensen op inspringen.
Meerijden naar concours is zo ingewikkelt dat je weinig kans maakt.

De transport risico's zijn altijd groot en dan hebben ze ook nog eens de verantwoording van jouw paard.
Tijdsindeling: het is al lastig om je eigen vertrek, start en inrijtijd te plannen, laat staan als er nog iemand mee rijdt.
B.v. ik rij L2 dressuur en jij B, ik moet om 10.00u 's ochtends en jij om 14.30u 's middags. Dan zou je van 8.00 u tot 17.00u op wedstrijd zijn, terwijl, als ik alleen was, dan bracht ik mijn paard oom 10.30u al weer naar huis. En dat niet 1 keer maar op allerlei wedstrijddagen.

Het wordt al snel een hele belasting voor de eigenaar van de trailer.

Meerijden is dan ook eigenlijk geen optie. Als je op wedstrijden wilt moet je je eigen trailer en trekauto met chauffeur hebben. Heel soms zal het je via je rijvereniging lukken en je kunt het dan ook het beste daar vragen.
Helaas, Pindakaas.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 08:32

Ben ik blij dat ik het getroffen heb. Een maatje van mijn vereniging heeft een 2-paardstrailer. Hij rijdt B en ik L2. Als wij ons inschrijven vragen we of dat we dicht bij elkaar kunnen starten. Dit heeft nog nooit een probleem gegeven. Oke, het is wel eens gebeurt dat hij 's ochtends moest en ik 's middags maar ik ga dan ook met hem mee om te helpen en te kijken.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 08:55

Zo zie je maar weer dat je het niet zo zwaar moet zien. Succes met het vinden van een "wedstrijdmaatje" met wie je mee kunt rijden. En misschien is het net als bij Javelin wel een optie om met iemand van de manege of de vereniging mee te kunnen rijden.... toitoi. Laat je het dan nog wel even weten??

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 20:19

dan laat ik het je zeker even weten!! ik bekijk het ook niet zo zwaar op de hand maargoed, het kan heel lastig zijn inderdaad. Ik had mijn eigen trainster maar die is tot november sowieso druk met cross en dat gaat voor, ja logisch haha...Ik kan het altijd proberen toch?!En je kan elkaar dan helpen enzo en alle kosten worden vergoed. Nou ja, ik ken zat mensen die het zo doen....

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:46

Ik ga ook altijd met iemand anders op wedstrijd, en dat gaat prima. Tot nu toe zelfs met een geleende trailer. Bij ons op de manege staan er genoeg die we mogen lenen. Ik heb nu wel zelf een trailer gekocht, maar die komt pas over een paar weken. We reden eerst samen in de B en nu rij ik in de L. We vragen altijd of we bij elkaar in de buurt kunnen starten qua tijd, en ook dat is tot nu toe nog geen probleem geweest. DUS......het kan best!!!!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:28

@ Amondi, jij maakt er wel een groot probleem van zeg...

Ik ga ook wel eens samen met iemand op wedstrijd (weliswaar een stalmaatje, maar ze had ook net zo goed ergens anders kunnen staan) en dat geeft echt geen problemen hoor. Zij startte B en ik L1, dus dat ligt vaak ook wel uit elkaar. Als het erg veel uit elkaar ligt en heen en weer rijden is geen optie dan proberen we een box te regelen op de stal waar de wedstrijd is. Meestal is dat niet eens een probleem.

Ik vind het vaak veel gezelliger om met nog iemand anders op wedstrijd te gaan. Zelf hebben we ook geen trailer, dus die lenen we of die huren we dan. Als je goede afspraken maakt dan is het volgens mij echt wel te doen hoor! Je moet alleen ff geluk hebben met het vinden van nog een eenzame wedstrijdganger in je buurt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:42

Tja, waar zijn de tijden dat alle paarden/pony's van de rijvereniging op een vrachtwagen (of trailer met trekker ervoor ) geladen werden om 8 uur 's morgens, en je om 18 uur weer thuiskwam....

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:10

ja dat was echt vroeger, en wat was het gezellig !!!!!

(vooral eind september met het laatste buitenconcours een uur te vroeg bij het oplaadpunt te staan met een paard/pony aan de hand, en er dan achter komen dat de klok een uur was teruggezet !! )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 18:43

Ja, tegenwoordig is het paard op de trailer, naar de wedstrijd, paard eraf, proefje rijden, paard er weer op en direct naar huis. Ik mis de gezelligheid en vooral de saamhorigheid op de wedstrijden. Alles moet maar snel snel snel.

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:19

Amondi jij maakt er inderdaad wel een groot probleem van

Ik ga bijna nooit alleen op wedstrijd, er rijdt bijna altijd iemand mee die ook moet starten. Van te voren idd bij het secretariaat aangeven dat je samen reist en ik heb bijna nog nooit mee gemaakt dat ze daar geen rekening mee houden.

Dus Jiggy: ik hoop dat het je lukt om een maatje te vinden waarmee je mee kunt rijden, de beste kans maak je inderdaad als je mensen vraagt bij jou op stal (of in de buurt) of mensen van dezelfde vereniging, in ieder geval succes!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 00:33

Kan voor jouw helaas niets betekenen maar idd gewoon bij bekenden of mensen van de vereniging eens vragen.

Rij zelf ook met iemand mee op de vrachtwagen, idd gewoon bij het secretariaat vragen of je qua tijd bij elkaar in de buurt kan starten.
Succes met het vinden van een lift!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 00:58

Neonlight schreef:
Ja, tegenwoordig is het paard op de trailer, naar de wedstrijd, paard eraf, proefje rijden, paard er weer op en direct naar huis. Ik mis de gezelligheid en vooral de saamhorigheid op de wedstrijden. Alles moet maar snel snel snel.

Beter nog: proef rijden, paard naar huis brengen, in de wei zetten en dan terug gaan om een gezellige middag hebben. Ik vind het echt helemaal 3x niks om m'n paard meer dan drie kwartier te moeten laten staan op de trailer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:15

O jee, wat ben ik dan een boeman.....onze pony's staan hele dagen op de vrachtwagen. Als wij wedstrijden in Friesland hebben rijden we om een uur of 2 's nachts aan vanuit Brabant. Hele dag diverse wedstrijden, en om een uur of 12 's nachts weer thuis. Pony's geven er niks om, vinden het wel gezellig en staan graag op de vrachtwagen.

Tja, je moet maar eens bij het aangespannen rijden kijken of menwedstrijden. Persoonlijk vind ik ook dat de paarden wat dat betreft maar betutteld worden door de dressuurruiters.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:12

Gulpje schreef:
Ik vind het echt helemaal 3x niks om m'n paard meer dan drie kwartier te moeten laten staan op de trailer.

Bij een SGW staan ze er langer op. 's Morgens je dressuurproef rijden en 's middags je springparcours en je cross (oh ja, en tussendoor nog de cross en het springparcours verkennen). Daar zit wel eens meer dan drie kwartier tussen.

Of je maakt een paddockje, evt. met stroom op het draad, zodat je paard tussen het rijden door lekker kan rondscharrelen met water en wat hooi.

Een dagje op wedstrijd is dan een dagje uit. En dan hoeft een trailer delen helemaal niet zo'n probleem te zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 00:18

Karin schreef:

Een dagje op wedstrijd is dan een dagje uit. En dan hoeft een trailer delen helemaal niet zo'n probleem te zijn.

Mooi gezegd!

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 13:24

mooi gezegd inderdaad! Mijn zus ging ook altijd samen met iemand. Van de Beeeeeeee naar Zettweeeeeeeeee!!!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 14:22

Het lijkt mij ook niet zo'n probleem iemand te vinden. Hopelijk komt er over een tijdje een jeep die twee paarden kan trekken. Waarschijnlijk koop ik dan ook een tweepaardstrailer (kaliber houd toch van breed staan en het is altijd handig met een keer met zijn tweeen buitenrijden). Dan kan ik me erg goed voorstellen dat ik er iemand bij zoek die soms mee wil rijden. Lijkt me gezelliger en handiger dan met mijn vader. En dan hoeft hij ook niet altijd mee (al is hij dan wel zijn auto kwijt).

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:14

Wij zijn ook altijd met de paarden van 's ochtends 6.00 uur tot 's avonds 20.00 weg, meestal wel langer ook. Ik vind dat er bijna altijd wel een hele leuke sfeer hangt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:46

Waar zeg ik dan dat mensen die hun paard wel lang op de trailer laten staan boemannen zijn? Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet of niet! Op het moment dat ik vlak bij huis start wil ik mijn paard ook weer snel thuis hebben. Vind ik persoonlijker gewoon prettig, so what? . Als we verder weg starten is het vaak onvermijdelijk om je paard langer te laten staan, maar als het niet hoeft breng ik haar lekker naar huis, en ga dan terug om de rest van de dag lekker op het wedstrijdterrein rond te hangen met een drankje. Maar ik betuttel mijn paard dus als ik haar weer graag snel op de wei wil hebben?

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:04

De paarden bij ons vinden de vrachtwagen opzich niet zon heel groot probleem.. en idd : een dagje concour, is een dagje uit..

Je kan wel heel erg gaan haasten en alles snel snel snel, snel naar huis..willen, maar dat lukt nou eenmaal niet altijd ...
Neem gewoon overal rustig de tijd voor, en je doet je paard er heus geen "zeer in het hart" bij om hem een dagje mee op concour te hebben.
Als je hem gewoon wat eten en drinken geeft, redt hij/zij zich wel

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:13

Tja, ik heb precies hetzelfde probleem. En voor mij is het ook zeer moeilijk om iemand te vinden om mee te rijden. Komt ook wel omdat er maar 1 iemand is die fanatiek wedstrijden rijdt en die heeft een 1paardstrailer...helaas dus.

Jij in ieder geval veel succes met zoeken, ik heb stiekem ook nog een beetje hoop, maarja...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:18

een vriendin van mij rijd Z2 ik B en wij vragen ook weleens of we vlak achterelkaar kunnen starten.
(we gooien het dan op vervoer, maar het is eigenlijk omdat ik haar dan voor kan lezen en zij mij.)

Nog geen vereniging gehad die er een probleem van maakte.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:32

paddie schreef:
De paarden bij ons vinden de vrachtwagen opzich niet zon heel groot probleem.. en idd : een dagje concour, is een dagje uit..

Je kan wel heel erg gaan haasten en alles snel snel snel, snel naar huis..willen, maar dat lukt nou eenmaal niet altijd ...
Neem gewoon overal rustig de tijd voor, en je doet je paard er heus geen "zeer in het hart" bij om hem een dagje mee op concour te hebben.
Als je hem gewoon wat eten en drinken geeft, redt hij/zij zich wel

We haasten ook zeker niet hoor Als het niet anders kan, sois. Dan zorg ik dat ik voldoende hooi en eten voor haar bij me heb. Maar wij gaan eigenlijk ook nooit enorm ver weg op concours, we hebben denk ik het geluk dat er overal in de buurt wel wekelijks wedstrijd is.