ik spring meer dan ik dressuur maar als ik dressuur heb ik gewoon mn hoofdstel in waar ik dus ook mee spring, met springteugels dus. waarom zou het niet mogen dan? =P
In het Z doe ik altijd een springteugel aan de trens, vind ik prettiger als ik daar meer grip op heb als ze een keer wegspringen ofzo.. Ook nog nooit opmerkingen over gehad.
Bedankt voor de reacties! Ik heb vandaag lekker gereden met de springteugels en geen commentaar gehad. Volgens mij mocht het vroeger namelijk niet en ik ben pas sinds kort weer wedstrijden gaan rijden dus vandaar mijn vraag!
Wat bedoel je precies met 'vroeger'? Ik heb van 1986 t/m 1990 dressuur edstrijden gereden en mijn zusje sinds 1993, en wij hebben altijd met springteugels dressuur mogen rijden.
Ik dacht ook dat je pas sinds een aantal jaar met springteugels mag rijden... staat mij zoiets van bij dat je met dressuur altijd gladde teugels moest hebben, zonder knevels. (toen ik bij de NPC reed zo'n 16 jaar terug )
Kan per bond/federatie verschillend zijn geweest. Ik had een clubgenootje dat altijd met gevlochten teugels reed (eind jaren '80 was dat), daar reed zij het fijnst mee en daar mocht ze ook gewoon haar proeven mee rijden.