sgw tips gevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

sgw tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 18:23

okee het begint nu al wel dicht bij te komen
21 augustus ga ik voor het eerst in me leven een oefencross rijden met hunter
ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben voor een eerste cross

kom maar op met al jullie [positieve ] ervaringen
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-07-05 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

INkie

Re: sgw tips gevraagt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:27

Doe goede loopschoenen aan
Je moet namelijk erg veel lopen

( voelt blaar nog steeds zitten )

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 18:56

hahahah okee

heeft iemand verder nog nuttige tips over het rijden van de cross?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:11

uhm gewoon lekker rijden, lekker tempo houden maar niet TE hard, en goed van te voren al bedenken waar jmoeilijke plekker voor jou zitten en daar event. mensen(ouders, aanmoederigers en bekenden) neerzetten zodat ze je daar event nog even kunnen aanmodigen/helpen!!!!
Zo doen wij het altijd en het helpt wel!!!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 19:19

okee heel erg bedankt love_sodera

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:44

Enneh, meld je even in het SGW topic, kun je massa's tips krijgen.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:14

Toen ik mijn aller eerste cross ging rijden, (was een oefencross in Boekelo) heb ik eerst een keertje getraind op een cross terrein..gewoon even wennen hoe de pony t aanpakt..Daarna had ik zoveel vertrouwen..ik wist op wat voor soort hindernissen hij terug zou komen en welke ik met veel lef moest rijden..
Op de dag van de cross zelf d8 ik nergens aan alleen aan de cross..Ik heb m eerst met een groepje gelopen, daarna nog met een groepje en hillie duivekate en ik wou m perse in mn eentje een keer lopen(je hoeft m natuurlijk niet zovaak te lopen! maar ik had tijd zat) in mn eentje lopen wou ik graag omdat ik t straxs in de cross ook in mn eentje moest doen en zo was ik goed geconcentreerd..
Ik weet nog heel goed ik liep terug na de vrachtwagen en ze hadden voor mij de pony helemaal opgetuigd,zadel,hoofdstel,martingaal,springschoenen,event cream alles..Ik kon wel janken zo mooi vond ik hem! ik ging erop zitten en hij werd helemaal heet toen kon mijn cross al niet meer kapot!
Wij hebben inderdaad ook gedaan, hindernissen die ik niet vertrouwde mensen neergezet..Die schreeuwen je er dan wel over heen..ook al hoor je niet alles..Het helpt echt..En vertrouwen in je pony hebben! niet te lang lospringen, maar wel genoeg om dat vertrouwen te pakken..

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 21:34

okeeee heeeel erg bedankt, ik ga naar ermelo met de instructie week daar krijg ik zoiezo 2 keer cross les en hij springt gouw boomstammen en hekjes enzo en we vinden het allebei heel erg leuk dus dat scheelt!
iig heel erg bedankt

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:45

steffie4ever schreef:
okeeee heeeel erg bedankt, ik ga naar ermelo met de instructie week daar krijg ik zoiezo 2 keer cross les en hij springt gouw boomstammen en hekjes enzo en we vinden het allebei heel erg leuk dus dat scheelt!
iig heel erg bedankt

het klinkt alsof jullie er dan wel klaar voor zijn..

Heel veel succes en plezier!
Ik zit ook in het sgw topic..ik neem aan dat je daar wel even bekend maakt hoe het daar is gegaan..
ik ben benieuwd!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:49

hmm, 21 augustus.. *kijkt op kalender*.. Das Leidschendam dus.. jammer genoeg start ik daar niet, anders had ik weer extra bokker kunnen meeten :y.. Mja anyway, alvast heel veel succes!

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:01

21 augustus heb ik me net voor opgegeven, oefencross vlietlanden in Leidschendam . Ben vorig jaar ook geweest en vond het een mooie cross die goed te rijden is. Zelf volg ik de sgw-trainingen die erg leuk en leerzaam zijn ( www.sgw-eventing.nl ) , misschien een tip om die te volgen. Succes iig!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:20

Ja idd, de cross trainingen zijn ook leuk om te volgen, moet je alleen even kijken in welke provincie je die gaat volgen, Noord en Zuid Holland gaat naar veel verschillende terreinen, terwijl bijv. Gelderland op veel minder verschillende terreinen traint, je mag gewoon ook bij een andere provincie gaan trainen, dat doen de mensen waar ik nog wel eens bij groom ook!

Pikolino

Re: sgw tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 11:54

nogmaals bedankt hoor voor jullie reacties

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:20

Niet vergeten te genieten onderweg. Voor de rest sluit ik me bij de bovenstaande reacties aan.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 21:34

zeker! ik geniet al helemaal als we int bos zijn, en we lekker aan het galloperen zijn enzo
*kan haast niet wachten*

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 21:35

hebben jullie misschien nog een paar tips ofzo voor het losrijden...of eigenlijk gewoon hetzelfde als bij springen, paar sprongetjes nemen en wat loswerken en dan de cross in... ?

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:58

steffie4ever schreef:
hebben jullie misschien nog een paar tips ofzo voor het losrijden...of eigenlijk gewoon hetzelfde als bij springen, paar sprongetjes nemen en wat loswerken en dan de cross in... ?

Ik doe met losrijden nooit zoveel..Aangezien de pony al dressuur heeft gelopen en heeft gesprongen..Ik ga hem niet zo laag en rond instellen als bij de dressuur, maar zorg gewoon dat ie lkker opgefokt is..En losspringen ook niet teveel..Als hij lekker op de hindernis aftrekt dan is een paar keer voldoende..

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 22:06

ik doe alleen de oefencross dus springen en dressuur mag niet

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:18

Mag je niet dressuur rijden en springen op die oefencross? Dat is wel jammer. Dan heb je nog niet het hele beeld van SGW'en. Dan kan je je pony denk ik het beste losrijden zoals met springen, maar misschien kan je een stukje flink galopperen als er de ruimte voor is. Dan hoeft je pony niet meer helemaal op te starten aan het begin van de cross.
Tijdens de cross genieten, lekker aan het rijden blijven en zelf goed weten waar de moeilijke stukken zitten, maar ook waar je even voluit kan gaan. Goed crosslopen dus.
Heel veel succes

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 14:14

heel erg bedankt
en waar kan ik het beste opletten met het lopen van de cross?
waar de stukken wat zwaarder zijn ofzo?

ooh wat vraag ik weer veel

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:03

Probeer te letten op gladde stukken, zware stukken, korte bochten dat soort dingen. Soms heb je ook nog wel eens dat er een bom vrij kort bij de hindernis staat, daar moet je met crosslopen ook op letten, zodat je tijdens het rijden niet voor verrassingen komt te staan.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:44

Jaah vooral dat met de bomen moet je goed opletten!
Ik heb een keer in de cross gehad dan moest je door een beekje..rechts af..Daar weer hetzelfde beekje in, eindje door het beekje rijden en links de kant weer opspringen..Waar ik even geen rekening mee had gehoudenis dat als je zelf erop springt je meteen recht staat..Met je pony spring je er dus schuin op..Dus ik kon de bocht naar rechts niet kort genoeg maken en moest zowat door de bossen over een mini boomstam tussen de takken en bomen door springen om weer op het goede pad te komen..
Niet zow slim..Dus op alle kleine dingetjes letten

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:05

hahaha heel erg bedankt ik geloof dat het wel gaat lukken met jullie tips

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:10

EHm ok, nu krijg je waslijst hoor!!! Nee zal even wat NUTTIGE tips bedenken..

Vooral niet gaan stressen Het is een lekker dagje uit met je pony dus geniet ervan. Ik weet niet hoe Hunter op de hindernis is maar goed blijven ondersteunen en hem de mogelijkheid geven in te laten schatten waar af te zetten. Tussen de hindernis kan je hem het tempo opzich laten bepalen als hij er maar niet aan de haal met je gaat. Gewoon lekker voorwaarts middengalopje als het ware. Lekker ruim en probeer lekker ontspannen zodat het leuk blijft uiteraard. Als Hunter een hindernis niet vertrouwd even laten kijken en weer opnieuw in een drafje met wat extra druk aanrijden (werkt bij mij altijd).

Maar volgensmij komt het wel helemaal goed met jou. In Ermelo even een keertje de steeple en je bent er klaar voor

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:20

heel erg bedankt hester
hunter trekt gelukkig goed naar de sprong toe
dus dat zal het probleem niet zijn, ik denk eerder dattie gouw te hard gaat