Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tricky1 schreef:Geweldige onderschriften hebben jullie trouwens!
mOmmii schreef:Vroeger was ik erg ongeduldig, ik was vaak boos en begon te schreeuwen.
Dit ging een paar dagen door tot mijn moeder mij letterlijk van mijn pony af heeft getrokken.
Ze heeft zelf mijn pony uitgestapt en op stal gezet.
sjaantje schreef:Maar, ik hoor sommige mensen hier zeggen dat je een paard niet naar voren zou mogen schoppen, of een keer een paar tikken achter elkaar zou mogen geven. Daar ben ik het dus niet mee eens, want er zijn genoeg luie paarden die af en toe wakker geschud moeten worden.
Malibu schreef:sjaantje schreef:Maar, ik hoor sommige mensen hier zeggen dat je een paard niet naar voren zou mogen schoppen, of een keer een paar tikken achter elkaar zou mogen geven. Daar ben ik het dus niet mee eens, want er zijn genoeg luie paarden die af en toe wakker geschud moeten worden.
Tuurlijk is dat soms nodig, maar dat is een kwestie van consequent alleen het voorwaarts rijden. Niet aan het been, tikje, nog niet reageren dan een duidelijkere tik geven.
En dan niet op de hoofdhouding van het paard letten en hem dan ook nog eens aan de teugel willen rijden. Eerst voorwaarts op het been, daarna verder werkenDat is in iedergeval hoe ik het geleerd heb.
Als mijn pony nu niet met bepaalde oefeningen niet voor het been is, ga ik eerst een paar rondjes voorwaarst zonder er op te letten dat ze aan de teugel loopt. Dan pak ik haar op en ga we verder met de oefeningen. En daar heb ik echt geen geweld voor nodig, alleen een beetje geduld
sjaantje schreef:Tja het is lastig uit te leggen zo, maar ik had je dan graag een keer op mijn vorige pony gezet .
Een paar rondjes vooruit rijden zonder dat hij aan de teugel loopt.. Als dat geholpen zou hebben zou ik erg blij geweest zijn...
Mijn instructrice zei zelfs: "Als ik die pony van jou iets langer gereden had (ze had hem toen een week gereden) had hij me zelfs van het paardrijden af kunnen krijgen."
Nou geloof me, dit kun je echt niet veranderen door hem een beetje naar voor te rijden.
Citaat:Niet aan het been, tikje, nog niet reageren dan een duidelijkere tik geven.
En dan niet op de hoofdhouding van het paard letten en hem dan ook nog eens aan de teugel willen rijden. Eerst voorwaarts op het been, daarna verder werken Dat is in iedergeval hoe ik het geleerd heb
pol013 schreef:Citaat:Niet aan het been, tikje, nog niet reageren dan een duidelijkere tik geven.
En dan niet op de hoofdhouding van het paard letten en hem dan ook nog eens aan de teugel willen rijden. Eerst voorwaarts op het been, daarna verder werken Dat is in iedergeval hoe ik het geleerd heb
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een paard wat nog niet voldoende doorgereden is moet je inderdaad zo rijden maar een paard wat moet leren om op het achterbeen te blijven kun je wel aantikken en tegelijk tegen houden met je zit en teugels. Hoe moet hij anders leren om op het achterbeen te blijven en zijn achterbeen hoger op te tillen. Het hoort er nog steeds niet uit te zien of je hem van voren in de krul trekt en er van achter onder schopt maar in zekere mate doe je dat wel.