Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ilovejuno schreef:ik kan dat wel maar niet zo goed meestal gaat bij mij het laatste stukje dan altijd loszitten als hij een keertje naar beneden buigt met zijn hoofd ofzo.
Een meisje dat ik ken zei een keer dat een hengstevlecht alleen mocht bij speciale rassen.. b.v een fries/tinker ofzo
klopt dat?
ArieLover schreef:ilovejuno schreef:ik kan dat wel maar niet zo goed meestal gaat bij mij het laatste stukje dan altijd loszitten als hij een keertje naar beneden buigt met zijn hoofd ofzo.
Een meisje dat ik ken zei een keer dat een hengstevlecht alleen mocht bij speciale rassen.. b.v een fries/tinker ofzo
klopt dat?
Moet je er draad bij doen
Wat op de kleur van zijn manen lijkt en dan bij alle 3 de plukken een draadje, had ik ook gedaan.
En het bleef heel netjes, succes !
Natasja91 schreef:Oeh, dat weet ik niet eigenlijk.
Zou je op moeten zoeken bij de KNHS...
Het is wel mogelijk, maar erg lastig en het worden geen knotjes, maar knotten
Primula schreef:Hey! Ik heb hetzelfde probleem met Primula. Als we naar een keuring gaan vind ik het ook altijd zonde om haar manen in te korten, daarom maak ik bij haar ook altijd een hengstenvlecht, maar dan helemaal boven op haar hals. Dat kun je doen door de manen zo te verdelen dat ze langs 2 kanten van de hals vallen, dan kun je makkelijk beginnen te vlechten helemaal bovenop. Om te voorkomen dat de vlecht los gaat zet ik ze tussenin nog enkele keren extra vast met een elastiekje.
Veel succes met het vlechten in ieder geval!
juutie schreef:hoelang zijn je manen dan...anders kun je natuurlijk ook een matje maken...ik vind het ook heel zonde om het eraf te halen. Mijn pony had laatst geschuurd en was een stuk erg kort geworden toen heb ik alles maar even op zelfde lengte getrokken maar is nu toch al weer een mooi eindje op weg met groeien
kheb ze nu weer zo lang...mag nog wel iets langer maar ben alweer end op weg![]()
sucses dr mee en die hengstenvlecht op de hals gaak ook x proberen
xx mendy
Tammie schreef:Mijn pony heeft ook lange manen, ze komen net iets onder de hals uit. De ene keer maak ik knotten en de andere keer een hengstenvlecht, hangt er helemaal vanaf hoeveel tijd ik heb om te vlechten. Toch vind ik de knotten, ondanks dat ze echt dik zijn wel mooier staan.
DendroFleur schreef:De welshjes hebben ook lange manen en die vlecht ik tot op de normale lengte in en doe dan om het vlechtje een elastiekje. Daarna draai ik de rest van de pluk strak net boven het elastiekje en zet dit met een ander elastiekje vast. Nu heb je normale vlechtjes die je gewoon op kunt vouwen. Bij hele dikke manen werkt dit alleen niet. Maar met dunne lange manen krijg je gewoon mooie knotjes.
ilovejuno schreef:heb je der een foto van hoe het er dan uit ziet? met knotjes?
Tammie schreef:ilovejuno schreef:heb je der een foto van hoe het er dan uit ziet? met knotjes?
okeben benieuwd
Helaas heb ik er geen foto van, ik heb zondag weer een wedstrijd, zal proberen dan mijn camera mee te nemen om een foto te maken.